jaki tv - plazma czy led? - Page 4

Re: jaki tv - plazma czy led?
UBF%ytkownik J.F. napisaB3%:

I kosztuje taka zabawka kilkaset tysiEA%cy zB3%ociszy do pojedynczych20%
milionF3%w (te najwiEA%ksze), B3%B1czny prB1%d zasilania ekranu liczy si=
EA% w20%
kiloamperach...

--20%
Darek

Re: jaki tv - plazma czy led?

To ile wyjdzie leasing na miesiac ?

Bo jak zobaczylem pod wyciagiem narciarskim w Zielencu, to sie
zastanawiam kto za to placi. A leci na tym raptem kilka reklam w kolko
..

J.

Re: jaki tv - plazma czy led?
Ale to chyba taka zabawka w rozmiarze XXL, bo takie "zwykłe" 2 metry na
1.5 metra nie s─ů TAK drogie:
http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/17290

Re: jaki tv - plazma czy led?

Nie chodzi o rozmiar (nie ka┼╝dy musi si─Ö przechwala─ç swoim XXL), tylko
o rozdzielczo┼Ť─ç. Te za 36,5 kPLN maj─ů 128x72 piksele, wi─Öc trudno to
nazwa─ç telewizorem. Jak si─Ö takich zestawi do kupy 25 sztuk, to dopiero
b─Ödzie 640x360, wi─Öc od biedy ujdzie jako TV. Za 225 tysi─Öcy brutto,
wi─Öc kasa si─Ö zgadza.

Re: jaki tv - plazma czy led?
Jarosław Sokołowski przemówił ludzkim głosem:

W praktyce wychodzi to troch─Ö taniej. Telebim z rastrem 20mm kosztuje
jakies 6..7kPLN/m^2. Do tego wi─Ökszo┼Ť─ç producent├│w daje jedn─ů
diod─Ö/kolor na piksel (ale za to dwa razy g─Ö┼Ťciej, np. telebim 20mm ma
diody co 10mm) i dopiero uk┼éad czterech s─ůsiaduj─ůcych pikseli (R+R+G+B),
tworzy "wirtualny" piksel.

Re: jaki tv - plazma czy led?

Je┼Ťli piksel ma 2 cm, to ekran o rozdzielczo┼Ťci 640x360 musi mie─ç
1280x720 cm. Czyli 92,16 m^2. 552,96-645,12 kPLN. To jest taniej?

A tak przy okazji, w takim telebimie z diodami ustawionymi w siatce
kwadratowej, po cztery diody na piksel, zamiana układu RRGB na YRGB
może nie być złym pomysłem.

Re: jaki tv - plazma czy led?

Cii, kalkulator musisz zmienic :-)

Akurat wydaje sie (po spojrzeniu na diagram CIE) ze zolty jest pieknie
realizowany przez mieszanie RG. Spojrzenie na monitor to potwierdza.

A jesli tam jest RRGB ... to moze dwie R sa potrzebne ?
Jaka efektywnosc osiagaja obecnie diody R - wydaje mi sie ze mala...

J.

Re: jaki tv - plazma czy led?

Zupełnie możliwę. Wezmę drugi i policzę jeszcze raz.

640 px ├Ś 2 cm = 1280 cm -- zgadza si─Ö.
360 px ├Ś 2 cm =  720 cm -- r├│wnie┼╝.

1280 cm = 12,8 m -- to pamiętam ze szkoły.
 720 cm =  7,2 m -- inaczej by─ç nie mo┼╝e.

12,8 m ├Ś 7,2 m = 92,16 m^2 -- tak pokazuje m├│j kalkulator.

92,16 m^2 ├Ś 6 kPLN/m^2 = 552,96 kPLN
92,16 m^2 ├Ś 7 kPLN/m^2 = 645,12 kPLN

Wysz┼éo mi tak samo. Mog─Ö poprosi─ç o wskazanie jakiej┼Ť solidnej marki
kalkulatorów? Bo ta chińszczyzna, to się chyba do niczego nie nadaje.

Ani spojrzenie na diagram niczego nie daje, anie spojrzenie na monitor
niczego nie potwierdza. Trzeba by do tego wiedzie─ç, co to jest ten
"żółty", "czerwony" i "zielony". I jeszcze co to jest "pięknie".

Ile razy taki telebim widuję (zwykle koło warszawskiej "Riviery"),
to mam wra┼╝enie, ┼╝e ma nadmiar jasno┼Ťci, a nie niedob├│r. Czyli co
do potrzeby, nie jestem do końca przekonany. Może w okresie minionym
ta czerwie┼ä by si─Ö przyda┼éa w wi─Ökszych ilo┼Ťciach, teraz nie a┼╝ tak.
A rozszerzenie palety kolor├│w, to zawsze mo┼╝na uzna─ç za zalet─Ö.

Re: jaki tv - plazma czy led?

Piksel masz co 10mm. A ┼╝e wy┼Ťwietla jeden kolor, to i tak nie zauwa┼╝ysz
tego.

Re: jaki tv - plazma czy led?

Piksel mam co 20mm, co 10mm mam diod─Ö. We wcze┼Ťniejszej "konkurencyjnej
ofercie" te┼╝ koszt zosta┼é podany dla za┼éo┼╝onej rozdzielczo┼Ťcci
"pikselowej", a nie "diodowej".

Jak b─Ödzie wy┼Ťwietlany obraz w jednolitym zielonym kolorze, to te┼╝?
Zreszt─ů ceny wy┼Ťwietlaczy LED zosta┼éy podane tylko dlatego, ┼╝e komu┼Ť
si─Ö wydawa┼éo, ┼╝e mog─ů by─ç por├│wnywalne z LCD czy plazm─ů. Trzeba wi─Öc
to zrobi─ç uczciwie, "jeden do jednego, piksel do piksela", bez
marketingowych sztuczek w rodzaju "panie, i tak pan tego nie zauwa┼╝ysz".

Re: jaki tv - plazma czy led?

Nie wiem co liczy┼ée┼Ť we wcze┼Ťniejszej ofercie, ale ekrany 20mm z
Mariteksu kosztuj─ů jakie┼Ť 10kPLN/m^2.

A jak jedziesz obok riviery, to widzisz, ┼╝e te brakuj─ůce piksele?

Re: jaki tv - plazma czy led?

Jak mog─Ö widzie─ç co┼Ť, czego nie ma?

Im bardziej Puchatek zagl─ůda┼é do ┼Ťrodka,
tym bardziej Prosiaczka tam nie było.

Re: jaki tv - plazma czy led?

No widzisz.

Re: jaki tv - plazma czy led?

Jak widz─Ö, skoro nie widz─Ö?

Re: jaki tv - plazma czy led?

Faktycznie, to ja musze zmienic :-)

Jakos tak spojrzalem i mi sie nie skojarzylo ze to 12x7 metrow.

Ale to juz wielkie bydle, stadionowe bym rzekl, a stadion kosztuje 700
mln..

Daje tyle ze widac iz zolte kolory monochromatyczne leza prawie na
linii prostej z czerwonym i zielonym (monochromatycznym).
Czyli przez mieszanie mozna uzyskac prawie wszystkie zolte odcienie,
jedyny zysk z modelu RGBY bylby z tego ze skladowe RG nie sa
monochromatyczne.

http://www.google.pl/images?q=gold&num20%&hl=en&safe=off&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi

Choc w sumie .. nie mam porownania z oryginalem :-)

Ale w czerwieni ?

Trzeba przyznac ze te niebieskie led "bija po oczach", czerwone
niekoniecznie.

J.

Re: jaki tv - plazma czy led?

Diody rozmieszczone s─ů co centymetr, ale da si─Ö je wcisn─ů─ç g─Ö┼Ťciej,
na przyk┼éad ze trzy razy g─Ö┼Ťciej. Wtedy powierzchnia b─Ödzie rz─Ödu
nie 100, a 10 metr├│w kwadratowych. Tyle ┼╝e wcale taniej nie wyjdzie.
Dlatego napisałem już na wstępie, że w technologii tej cena jest
zwi─ůzana z rozdzielczo┼Ťci─ů, a nie powierzchni─ů ekranu. I dlatego
u┼╝ywa si─Ö tego w zastosowaniach stadionowych, a nie kunkuruj─ůcych
z LCD i plazm─ů.

Pokazuj─ů tam zwyk┼éy obraz filmowy, we wszystkich kolorach. W bia┼éym
r├│wnie┼╝, a wi─Öc czerwonego starcza.

Nie tak dawno musiałem znaleźć firmę i obstalować w niej tablicę
diodow─ů. Pokazywali mi r├│┼╝ne diody, czerwone r├│wnie┼╝. Bi┼éy.
Zreszt─ů ponastawiali tego ostatnio przy drogach potworne ilo┼Ťci.
Wida─ç jak to k┼éuje w oczy czerwieni─ů.

Wracaj─ůc do diod w telebimach, po przeliczeniu mo┼╝e si─Ö okaza─ç, ┼╝e
z czw├│rkami YRGB przy wy┼Ťwietlaniu typowej tre┼Ťci spadnie ┼Ťredni
pob├│r pr─ůdu. Tam jest o co walczy─ç (jak do kogo┼Ť nie przemawiaj─ů
zaoszcz─Ödzone z┼éot├│wki, to niech sobie pomy┼Ťli o dwutlenku w─Ögla).

Re: jaki tv - plazma czy led?

Ale miniaturyzacja tez kosztuje :-)

Ale robia tez i mniejsze. Mozliwe ze np 320x240.
I to juz moze sie zmiescic pokoju.

I byc moze wymaga 2R.

J.

Re: jaki tv - plazma czy led?

Nie w tym przypadku. Zag─Öszcz─ů za darmo, mniejsze diody mog─ů by─ç nawet
tańsze, ale nie tak dużo tańsze, by to miało znaczenie.

By┼é link do tego, co robi─ů. 256x144 cm zmie┼Ťci si─Ö w pokoju, ale kto
by chcia┼é mie─ç telewizor o rozdzielczo┼Ťci 128x72 piksele? W dodatku
za 45 tysi─Öcy. Mo┼╝e jakby dorzuci─ç st├│wk─Ö lub dwie, to by zrobili
te 320x240. Plazma tej wielko┼Ťci b─Ödzie kosztowa┼éa jakie┼Ť grosze --
z kilkana┼Ťcie tysi─Öcy, za to rozdzielczo┼Ť─ç b─Ödzie bardziej pokojowa.

Nie s─ůdz─Ö. Zrobili mi w ko┼äcu tablic─Ö z diodami tr├│jbarwnymi i te┼╝ jest
dobrze.

Re: jaki tv - plazma czy led?
Hello Jarosław,

Znaczy chcesz zag┼éodzi─ç ro┼Ťlinki zmniejszaj─ůc emisj─Ö CO2? To z czego
one maj─ů ten tlen produkowa─ç?

Re: jaki tv - plazma czy led?

Spoko spoko - jeszcze nie mamy tylu odpadow zeby dziure pod
Belchatowem zasypac :-)