jaki tv - plazma czy led? - Page 4

Re: jaki tv - plazma czy led?
UBF%ytkownik J.F. napisaB3%:

I kosztuje taka zabawka kilkaset tysiEA%cy zB3%ociszy do pojedynczych20%
milionF3%w (te najwiEA%ksze), B3%B1czny prB1%d zasilania ekranu liczy si=
EA% w20%
kiloamperach...

--20%
Darek

Re: jaki tv - plazma czy led?

To ile wyjdzie leasing na miesiac ?

Bo jak zobaczylem pod wyciagiem narciarskim w Zielencu, to sie
zastanawiam kto za to placi. A leci na tym raptem kilka reklam w kolko
..

J.

Re: jaki tv - plazma czy led?
Ale to chyba taka zabawka w rozmiarze XXL, bo takie "zwyk艂e" 2 metry na
1.5 metra nie s膮 TAK drogie:
http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/17290

Re: jaki tv - plazma czy led?
Pan Michoo napisa艂:

Nie chodzi o rozmiar (nie ka偶dy musi si臋 przechwala膰 swoim XXL), tylko
o rozdzielczo艣膰. Te za 36,5 kPLN maj膮 128x72 piksele, wi臋c trudno to
nazwa膰 telewizorem. Jak si臋 takich zestawi do kupy 25 sztuk, to dopiero
b臋dzie 640x360, wi臋c od biedy ujdzie jako TV. Za 225 tysi臋cy brutto,
wi臋c kasa si臋 zgadza.

Re: jaki tv - plazma czy led?
Jaros艂aw Soko艂owski przem贸wi艂 ludzkim g艂osem:

W praktyce wychodzi to troch臋 taniej. Telebim z rastrem 20mm kosztuje
jakies 6..7kPLN/m^2. Do tego wi臋kszo艣膰 producent贸w daje jedn膮
diod臋/kolor na piksel (ale za to dwa razy g臋艣ciej, np. telebim 20mm ma
diody co 10mm) i dopiero uk艂ad czterech s膮siaduj膮cych pikseli (R+R+G+B),
tworzy "wirtualny" piksel.

Re: jaki tv - plazma czy led?
Pan Zbych napisa艂:

Je艣li piksel ma 2 cm, to ekran o rozdzielczo艣ci 640x360 musi mie膰
1280x720 cm. Czyli 92,16 m^2. 552,96-645,12 kPLN. To jest taniej?

A tak przy okazji, w takim telebimie z diodami ustawionymi w siatce
kwadratowej, po cztery diody na piksel, zamiana uk艂adu RRGB na YRGB
mo偶e nie by膰 z艂ym pomys艂em.

Re: jaki tv - plazma czy led?

Cii, kalkulator musisz zmienic :-)

Akurat wydaje sie (po spojrzeniu na diagram CIE) ze zolty jest pieknie
realizowany przez mieszanie RG. Spojrzenie na monitor to potwierdza.

A jesli tam jest RRGB ... to moze dwie R sa potrzebne ?
Jaka efektywnosc osiagaja obecnie diody R - wydaje mi sie ze mala...

J.

Re: jaki tv - plazma czy led?
Pan J.F napisa艂:

Zupe艂nie mo偶liw臋. Wezm臋 drugi i policz臋 jeszcze raz.

640 px 脳 2 cm = 1280 cm -- zgadza si臋.
360 px 脳 2 cm =  720 cm -- r贸wnie偶.

1280 cm = 12,8 m -- to pami臋tam ze szko艂y.
 720 cm =  7,2 m -- inaczej by膰 nie mo偶e.

12,8 m 脳 7,2 m = 92,16 m^2 -- tak pokazuje m贸j kalkulator.

92,16 m^2 脳 6 kPLN/m^2 = 552,96 kPLN
92,16 m^2 脳 7 kPLN/m^2 = 645,12 kPLN

Wysz艂o mi tak samo. Mog臋 poprosi膰 o wskazanie jakiej艣 solidnej marki
kalkulator贸w? Bo ta chi艅szczyzna, to si臋 chyba do niczego nie nadaje.

Ani spojrzenie na diagram niczego nie daje, anie spojrzenie na monitor
niczego nie potwierdza. Trzeba by do tego wiedzie膰, co to jest ten
"偶贸艂ty", "czerwony" i "zielony". I jeszcze co to jest "pi臋knie".

Ile razy taki telebim widuj臋 (zwykle ko艂o warszawskiej "Riviery"),
to mam wra偶enie, 偶e ma nadmiar jasno艣ci, a nie niedob贸r. Czyli co
do potrzeby, nie jestem do ko艅ca przekonany. Mo偶e w okresie minionym
ta czerwie艅 by si臋 przyda艂a w wi臋kszych ilo艣ciach, teraz nie a偶 tak.
A rozszerzenie palety kolor贸w, to zawsze mo偶na uzna膰 za zalet臋.

Re: jaki tv - plazma czy led?

Piksel masz co 10mm. A 偶e wy艣wietla jeden kolor, to i tak nie zauwa偶ysz
tego.

Re: jaki tv - plazma czy led?
Pan zbych napisa艂:

Piksel mam co 20mm, co 10mm mam diod臋. We wcze艣niejszej "konkurencyjnej
ofercie" te偶 koszt zosta艂 podany dla za艂o偶onej rozdzielczo艣cci
"pikselowej", a nie "diodowej".

Jak b臋dzie wy艣wietlany obraz w jednolitym zielonym kolorze, to te偶?
Zreszt膮 ceny wy艣wietlaczy LED zosta艂y podane tylko dlatego, 偶e komu艣
si臋 wydawa艂o, 偶e mog膮 by膰 por贸wnywalne z LCD czy plazm膮. Trzeba wi臋c
to zrobi膰 uczciwie, "jeden do jednego, piksel do piksela", bez
marketingowych sztuczek w rodzaju "panie, i tak pan tego nie zauwa偶ysz".

Re: jaki tv - plazma czy led?

Nie wiem co liczy艂e艣 we wcze艣niejszej ofercie, ale ekrany 20mm z
Mariteksu kosztuj膮 jakie艣 10kPLN/m^2.

A jak jedziesz obok riviery, to widzisz, 偶e te brakuj膮ce piksele?

Re: jaki tv - plazma czy led?
Pan Zbych napisa艂:

Jak mog臋 widzie膰 co艣, czego nie ma?

Im bardziej Puchatek zagl膮da艂 do 艣rodka,
tym bardziej Prosiaczka tam nie by艂o.

Re: jaki tv - plazma czy led?

No widzisz.

Re: jaki tv - plazma czy led?
Pan Zbych napisa艂:

Jak widz臋, skoro nie widz臋?

Re: jaki tv - plazma czy led?

Faktycznie, to ja musze zmienic :-)

Jakos tak spojrzalem i mi sie nie skojarzylo ze to 12x7 metrow.

Ale to juz wielkie bydle, stadionowe bym rzekl, a stadion kosztuje 700
mln..

Daje tyle ze widac iz zolte kolory monochromatyczne leza prawie na
linii prostej z czerwonym i zielonym (monochromatycznym).
Czyli przez mieszanie mozna uzyskac prawie wszystkie zolte odcienie,
jedyny zysk z modelu RGBY bylby z tego ze skladowe RG nie sa
monochromatyczne.

http://www.google.pl/images?q=gold&num20%&hl=en&safe=off&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi

Choc w sumie .. nie mam porownania z oryginalem :-)

Ale w czerwieni ?

Trzeba przyznac ze te niebieskie led "bija po oczach", czerwone
niekoniecznie.

J.

Re: jaki tv - plazma czy led?
Pan J.F napisa艂:

Diody rozmieszczone s膮 co centymetr, ale da si臋 je wcisn膮膰 g臋艣ciej,
na przyk艂ad ze trzy razy g臋艣ciej. Wtedy powierzchnia b臋dzie rz臋du
nie 100, a 10 metr贸w kwadratowych. Tyle 偶e wcale taniej nie wyjdzie.
Dlatego napisa艂em ju偶 na wst臋pie, 偶e w technologii tej cena jest
zwi膮zana z rozdzielczo艣ci膮, a nie powierzchni膮 ekranu. I dlatego
u偶ywa si臋 tego w zastosowaniach stadionowych, a nie kunkuruj膮cych
z LCD i plazm膮.

Pokazuj膮 tam zwyk艂y obraz filmowy, we wszystkich kolorach. W bia艂ym
r贸wnie偶, a wi臋c czerwonego starcza.

Nie tak dawno musia艂em znale藕膰 firm臋 i obstalowa膰 w niej tablic臋
diodow膮. Pokazywali mi r贸偶ne diody, czerwone r贸wnie偶. Bi艂y.
Zreszt膮 ponastawiali tego ostatnio przy drogach potworne ilo艣ci.
Wida膰 jak to k艂uje w oczy czerwieni膮.

Wracaj膮c do diod w telebimach, po przeliczeniu mo偶e si臋 okaza膰, 偶e
z czw贸rkami YRGB przy wy艣wietlaniu typowej tre艣ci spadnie 艣redni
pob贸r pr膮du. Tam jest o co walczy膰 (jak do kogo艣 nie przemawiaj膮
zaoszcz臋dzone z艂ot贸wki, to niech sobie pomy艣li o dwutlenku w臋gla).

Re: jaki tv - plazma czy led?

Ale miniaturyzacja tez kosztuje :-)

Ale robia tez i mniejsze. Mozliwe ze np 320x240.
I to juz moze sie zmiescic pokoju.

I byc moze wymaga 2R.

J.

Re: jaki tv - plazma czy led?
Pan J.F napisa艂:

Nie w tym przypadku. Zag臋szcz膮 za darmo, mniejsze diody mog膮 by膰 nawet
ta艅sze, ale nie tak du偶o ta艅sze, by to mia艂o znaczenie.

By艂 link do tego, co robi膮. 256x144 cm zmie艣ci si臋 w pokoju, ale kto
by chcia艂 mie膰 telewizor o rozdzielczo艣ci 128x72 piksele? W dodatku
za 45 tysi臋cy. Mo偶e jakby dorzuci膰 st贸wk臋 lub dwie, to by zrobili
te 320x240. Plazma tej wielko艣ci b臋dzie kosztowa艂a jakie艣 grosze --
z kilkana艣cie tysi臋cy, za to rozdzielczo艣膰 b臋dzie bardziej pokojowa.

Nie s膮dz臋. Zrobili mi w ko艅cu tablic臋 z diodami tr贸jbarwnymi i te偶 jest
dobrze.

Re: jaki tv - plazma czy led?
Hello Jaros艂aw,

Znaczy chcesz zag艂odzi膰 ro艣linki zmniejszaj膮c emisj臋 CO2? To z czego
one maj膮 ten tlen produkowa膰?

Re: jaki tv - plazma czy led?

Spoko spoko - jeszcze nie mamy tylu odpadow zeby dziure pod
Belchatowem zasypac :-)