TV plazma - bledy obrazu

W Samsungu PS50B430 w lewym gornym rogu strasznie zaczal smuzyc przy gwaltownej zmianie kolorow. Najbardziej jest to widoczne jak z niebieskiego (np.niebo) zmienia sie na czarne - wtedy sie pojawiaja zamiast czarnego cale stada czerwonych pixeli. Coraz mocniej jest to widoczne a ostatnio zaczelo tez wystepowac w prawym gornym rogu. TV jest jeszcze na gwarancji - naprawia to? Czy "ten typ tak ma" i czas na nowy TV (ma 21mies) ? Logika do wymiany? Czy sie zakurzyl? Czy tasmy do poprawienia? Moze sie przegrzewa? Co o tym myslicie?

Pozdrawiam

Reply to
venioo
Araneus Diadematus

Wyglada to tak:

troche kiepska jakosc przez kompresje, ale widac dobrze o co mi chodzi - przy lewej krawedzi niemal caly czas smuzy, widac tez smuzenie przy przejsciach kolorow z ciemnego w jasne.

Reply to
venioo

W dniu 2011-11-06 21:10, Araneus Diadematus pisze:

Tu troche problem, bo plazme trzeba na stojaco transportowac, a 50" z opakowaniem (pomijajac 40kg wagi) do malych nie nalezy ;) Nie za bardzo mam to jak przetransportowac do sprzedawcy (85km). Swoja droga wie ktos gdzie sie przeniosl Mega-Avans ze starego browaru w Poznaniu?

:) no mniej wiecej :) jest to TV wielofunkcyjny ;)

Na elektrodzie są tutoriale typu DIY, gdzie dolozyc wentylatorek, zeby ta seria tv dzialala lepiej (ale akurat nie na ta przypadlosc), ale poki jest na gwarancji to nie bede nic grzebal

Tylko czy samsung ma gwarancje door2door czy musze sie z tym klockiem wozic teraz sam?

Jutro obczaje temat telefonicznie, ale poniewaz tu jest wielu doswiadczonych elektronikow, to chcialem zasiegnac rady kolegow tutaj :)

Reply to
venioo

Ja jak swoja kupowałem to o tym nie wiedziałem :) 15km miasto-trasa potem 1 km prawdziwy offroad i działa choć parę razy amortyzatory dobiły :)

Reply to
Padre

W dniu 2011-11-06 21:21, venioo pisze:

Skąd sygnał? Czy pojawiło się nagle? Czy jest czasami czy prawie cały czas? Czy jest na konkretnych programach? Zdradził byś cokolwiek więcej. Czy ostatnio coś zmieniałeś - kable, tuner czy cokolwiek związanego z TV?

Reply to
Padre

W dniu 2011-11-06 21:51, Padre pisze:

Pojawialo sie z czasem, ciezko mi okreslic, bo rzadko mam czas na ogladanie. Moze jakis rok temu, ale na poczatku bylo malo zauwazalne, jakis pixelek (myslalem, ze moze wina dekodera albo cos z kompresja obrazu) i nieuciazliwe, ale ostatnio coraz gorzej. Teraz cos takiego zaczelo pojawiac sie juz w prawym gornym rogu. Dzisiaj sie przyjrzalem dokladniej i pojawia sie, jak juz TV troche pochodzi, tak z 45min-1h. Nie wiem czy mozna to okreslic mianem "jak sie rozgrzeje". Najgorzej widoczne tak jak pisalem - jak sie obszar obrazu zmieni z niebieskiego na inny jasny kolor, albo z czarnego na jasny. Ustawienia obrazu na standardowe, oszczedzanie energii niskie. Zrodlo obrazu obojetne (tu akurat dekoder tv sat przez hdmi, taki sam efekt na odtw.DVD podlaczonym przez SCART), nic nie zmienialem przez ostatnie 15mies, TV przykrecony do stelaza na scianie, nie ruszany, kable te same.

Reply to
venioo

Kolega reklamował plazmę LG 42" i serwis przyjechał do domu naprawiać (100km). Nie dali rady na miejscu, więc zabrali ze sobą a później przywieźli naprawioną.

Reply to
max441
Reply to
Araneus Diadematus

W dniu 2011-11-07 12:56, Przemek pisze:

Kiedy ja sie nie znam i myslalem do tej pory, ze to nie usterka ;) Az zaczelo sie pojawiac z prawej strony tez ;)

Reply to
venioo

W dniu 2011-11-09 20:37, ArturVF500 pisze:

Gdzies to kiedys czytalem, ale nie przytocze teraz. Poza tym chyba w instrukcji jest tak napisane i na kartonie.

Reply to
venioo
Reply to
Andy Niwiński
Reply to
Araneus Diadematus
Reply to
Andy Niwiński
Reply to
Araneus Diadematus

W dniu 2011-11-11 09:24, Araneus Diadematus pisze:

Tylko ze to zjawisko wystepuje po wieelu latach - najbardziej to widac w szybkach z witrazy starych katedr i kosciolow :)

Pozdrawiam

Reply to
venioo