Jaki RTC ?

Witam.

Założenia:

a) RTC z podtrzymywaniem bateryjnym

b) bateria najlepiej zaszyta w środek obudowy. Kawarc też :D

c) liczenie sekund, godzin, ... lat (z automatycznym uwględnianiem
przestepności)

d) I2C

e) jak by sam liczył/przeliczał czas do unixtime było by znakomicie

f) smd w ostateczności dip

g) wykalibrowany fabrycznie (bez potrzeby stosowania trymera)

h) dostepny w gdzieś w okolicy a nie na Taiwanie paczkowany w kontenerach.

i) *TANI*. Idealnie w cenie porĂłwnywalnej z PCF8583 + bateria.

j) dopuszczam rozjechanie się o 5 minut tygodniowo.

UĹźywam PCF8583 ale to jest katastrofa (nie ma roku i trzeba go osobno
liczyć poza, ręcznie kalibrowanie trymerem). Ekstra RAMu nie potrzebuję.
W zasadzie cokolwiek będzie lepsze.

Re: Jaki RTC ?

nie spełnia wszystkich parametrów ale.. ogladałes ds1307?

Re: Jaki RTC ?

Ogładałem, to taki "odpowiednik" PCF8583, szukam jednak czegoś bardziej
wypasionego. Ideałem jest układ bezobslugowy, wykalibrowany i bez
elementow zewnętrznych. Kiedys były kostki na płytach głównych ze
zintegrowaną baterią ...

Re: Jaki RTC ?

DS12887. Jest dostępny m.in. w TME.
Nie spełnia jedynie warunku cenowego.

Re: Jaki RTC ?

http://www.phuelektronik.pl/imlist.html?ID=pt0 - tu masz parę fajnych
zegarkĂłw

Re: Jaki RTC ?

Takie coś mi dzisiaj Maxim zaspamował:
http://www.maxim-ic.com/datasheet/index.mvp/id/6861
brakuje mu tylko baterii i konwersji na unixtime.
No i nie wiem jak cena poniżej 1k sztuk.
MM

Re: Jaki RTC ?

Uklad niby fajny (w sensie posiadanych funkcji), ale So-16 to duuuza
obudowa (vide cena plytki pod to przy 10k szt), wiec cena podobna do
PCF8583 tego nie usprawiedliwia.

--
Jerry1111

Re: Jaki RTC ?

Ale zapowiadaja SO8 a przy 10k to moze i z ceny zejda...
Jest jeszcze DS1337 i kilka innych:
http://para.maxim-ic.com/en/results.mvp?fam=rtc
MM

Site Timeline