mały uP z RTC

witam mozecie cos polecic ?

pozdrawiam Przemek

Przemysław Mańkowski napisał(a):

Witam, ATmega48- tylko nie wiem czy jest wystarczająco mały(28pin):)

Pozdrawiam Blasiutek

Reply to
blasiutek

Właściwie to każdy się nada, którego można popędzać kwarcem zegarkowym. RTC to już tylko kwestia softu. Jeżeli chodzi o małe procki to większość ATtiny to potrafi. Większe AVRy również.

Reply to
Adam Dybkowski

Jaki jest sens w marnowaniu mocy przerobowej procka przez taktowanie instrukcji tak powolnym zegarem ??? Szkoda pieniędzy... Lepiej chyba zastosować procek ze zwyczajnym kwarcem szybkim (np. 20MHz) który to procek miałby zewnętrzne wejście do timera. Np. C8051F020 Zerknij na jego timer3 w trybie pracy RTC. Kompatybilny z 8051, max 25MHz zegar i wtedy masz 25MIPSów. Pozostaje też sprawa poboru prądu gdy urządzenie jest wyłączone i pracuje z bateryjki dla podtrzymania czasu... Standardowe układy RTC pobierają w takich sytuacjach pojedyncze mikroampery - ile pobiera ATtiny z baterii?

Reply to
Pszemol

Powitanko,

Mozna normalnym kwarcem popedzac, w przerwaniach od przepelnienia timera robi sie obsluge i juz. Program glowny sobie gania bez problemu. Oczywiscie obsluga przerwania nie moze byc za dluga, ale to nie problem. Co do reszty argumentow masz racje. BTW czy aby ktorys z dallasow nie ma RTC na pokladzie wlasnie podtrzymywanego z baterii?

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Użytkownik Pszemol napisał:

Są liczne tanie procesory które mają drugi układ oscylatora, w bardzo poważnym stopniu autonomiczny od reszty układu. Wystarczy podłączyć popularny kwarc 2^15. Reszta chodzi niezależnie w "normalnej" prędkości.

Reply to
A.Grodecki

msp430XXXX pogonić z zewn. 32kHz a sam rdzeń z wewn. RC. bierze zeronic prądu w aktywnym trybie i mniej w uśpieniu...

Reply to
Marek Lewandowski

Tylko mało który procek ma takie długie liczniki aby uzbierać odpowiednią liczbę ticków przy zegarze 20MHz... No i szkoda zużywać wszystkie timery na RTC - w końcu główny program też pewnie je potrzebuje... Dlatego tak przydatne jest zewnętrzne wejście do timera jakie oferują procki Silicon Labs i pewnie inne.

Trzeba poszukać, bo też mi coś "świta" tu i tam...

Reply to
Pszemol

No i taki procek byłby znacznie lepszy od całego programu taktowanego na 32k... No chyba że ktoś robi sterownik pompy do CO który ma zdarzenia raz na pół godziny ;-)

Reply to
Pszemol

Powitanko,

Sprawdzilem, z '51 tylko te z serii 87 czyli z (EP)ROMem, az mi sie wierzyc nie chce, ze to produkuja jeszcze. Z RISCowych 16bitowcow juz troche wiecej. Ale z malych jak chcial autor watku..., hmm, sam jestem ciekaw;-)

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Ja mam Atmega8 plus kwarc zegarkowy . Kwarc jest tylko do timera ,a sam procek chodzi niezależnie tak jak go ustawisz na wewnetrznym oscylatorze. Obsluga w bascomie sprowadza sie do podania formatu daty i godziny ;]

pozdro

Dzieki Panowie. Chyba zdecyduje sie na ATMege. A tak poza tematem: czy sa uP do ktorych istnieja rownie dobre IDE jak do atmela ?

pozdrawiam Przemek

Użytkownik "Marek Lewandowski" snipped-for-privacy@onet.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@40tude.net...

np PIC16F628A - rdzeń jest taktowany zewnetrznym zegarem do max 20MHz ( w tym również wewnetrzny RC 4MHz 1%). Źródłem zegara dla 16 bitowego licznika Timer1 moze być wbudowany wewntrzny autonomiczny oscylator taktowany kwarcem

32.768kHz. Ten generator jest optymalizowany do tej właśnie czestotliwości i jest wykorzytywany do RTC. PIC16F628A jest w obudowie 18Ppinowej i jest wykonany w technologi NanoWatt - mały pobór energii.

Użytkownik "Przemysław Mańkowski" snipped-for-privacy@student.put.poznan.pl> napisał w wiadomości news:dlul02$mr4$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

MPLAB IDE dla Microchipa

...lub jeszcze mniejszy PIC12F629

sword

Reply to
Adam Jurkiewicz

chodzi niezale¿nie tak jak go ustawisz na

daty i godziny ;]

Czasem jednak potrzeba wiêkszej dok³adno¶ci pracy programu ni¿ daje wewnêtrzny oscylator RC... I w taich rozwi±zaniach lepiej nadaj± siê procki z dwoma wej¶ciami na zewnêtrzne oscylatory... Czy ATmega8 ma dok³adno¶æ oscylatora RC wystarczaj±c± do pewnej i niezawodnej obs³ugi UARTa ? Pewnie nie...

Reply to
Pszemol

U¿ytkownik Pszemol napisa³:

Nawet popêdzanie UART z wewnêtrznego oscylatora RC fabrycznie trymowanego jest absolutnie wystarczaj±ce. UART dopuszcza zancznie wiêksze b³êdy prêdko¶ci ni¿ wynosi stabilno¶æ takich oscylatorów w pe³nym zakresie temperatur. Nie ma tu najmniejszych problemów.

--

Pozdrawiam,

A. Grodecki
Reply to
A.Grodecki

Jak najbardziej, na przyklad na ARMy jest m.in. Codewarrior - bardzo dobre srodowisko, swietny symulator (ARMulator), niezly optymalizer kodu wynikowego. Ma tylko jedna wade: kosztuje $5500.

--
Adam Dybkowski
		http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows/

Uwaga: przed wys³aniem do mnie maila usuñ "123" z adresu.
Reply to
Adam Dybkowski

Chyba ¿artujesz. Zobacz wykresy w dokumentacji np. procesora ATmega 8. Oscylator wewnêtrzny kalibrowany na 8 MHz ma przy 3,3V w zale¿no¶ci od temperatury od 7,8 MHz do 7,2 MHz. A to jest spora ró¿nica (8%), której raczej nie prze³knie UART odbiornika po drugiej stronie drutu. Inna sprawa, ¿e to mia³o byæ kalibrowane 8 MHz...

--
Adam Dybkowski
		http://www.amwaw.edu.pl/~adybkows/

Uwaga: przed wys³aniem do mnie maila usuñ "123" z adresu.
Reply to
Adam Dybkowski

U¿ytkownik Adam Dybkowski napisa³:

Mam na my¶li akurat Microchipa, a nie Atmelowe badziewie którym siê organicznie brzydzê.

--

Pozdrawiam,

A. Grodecki
Reply to