jaki modem GSM - Page 3

Re: jaki modem GSM [OT]

No fakt. Byłoby miło. Ale nie każdy system tak robi. W opisanym wcześniej
doświadczeniu system zapamiętał sobie jaką nazwę przydzielił karcie
sieciowej o określonym MAC w pliku /etc/udev/rules.d/70-persistent-net.rules.

Ale Windows XP też nie pamięta jaki numer przydzielił karcie, więc następnym
razem daje jej inny. Co gorsza, zupełnie innej karcie potrafi dać ten sam
numer, co poprzedniej! Zapytałem, czy jest jakiś mniej archeologiczny
Windows niz XP, który jest tak miły i zapamiętuje. Ale odpowiedzi wciąż
nie znam. Jak nie dowiem się wcześniej, to w przyszłym tygodniu zobaczę
jak się sprawy mają z Vistą i Seven.

Nie ja powpisuję, bo te konfiguracje i skrypty ktoś zrobił już wcześniej.
A zwykły użytkownik... no cóż, ten system ma niewielki udział w ich rynku,
większość z nich poszła kląć gdzie indziej.

Re: jaki modem GSM [OT]

ktory rozdzial ?

I Windows 7 i wersje 64-bit ?

Ale to najpewniejsze zrodlo :-)

msi sie teraz chyba promuje ?

W sumie to chyba tez mozesz jako "exe" dystrybuowac.

Czy nawet w spakowanych zrodlach - instalator rozpakuje, skompiluje i
zainstaluje :-)

J.

Re: jaki modem GSM [OT]

Polecam zacząć lekturę tutaj:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms791699.aspx

A o sterownikach USB do Visty:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa476431.aspx

Linuksiarzom daleko jeszcze brakuje do dokumentacji chociażby takiej jak
udostępnia Microsoft o systemach Windows. Pomimo że wiele mechanizmów w
Linuxie wcale nie jest dużo prostszych, a napisanie sterownika do
jakiejś pośredniej warstwy wymaga przekopania źródeł kernela, demonów i
pobocznych procesów. No ale w końcu nie ma się co dziwić: pracownikom
Microsoftu zapewne płaci się za pisanie dokumentacji.

Prawda, już 22 października premiera siódemki. :)
A na razie olewając powyższy system i wszystkie wersje 64-bitowe (XP i
Vistę) traci się na większości rynków conajwyżej kilka procent klientów.

Mimo to zbyt blisko współpracujące z wieloma demonami, aby o nich też
można byłoby zapomnieć. No a do tego w istocie niełatwo prześledzić na
podstawie samych źródeł, co się właściwie dzieje w systemie po
przykładowym podłączeniu urządzenia USB. Przez wiele plików trzeba się
przekopać i to bez gwarancji sukcesu. Lepsze byłoby zdebugowanie
zachowania kernela krok po kroku, chociażby w środowisku wirtualnym. Ale
jakich do tego użyć narzędzi?

Od lat Microsoft próbuje wciskać taki kit ale to nie nam. Pierwszy z
brzegu instalator małej aplikacji zrobiony przy pomocy np. NSIS jest 3x
mniejszy niż pakiet .msi.

Taa. Jak skompiluję u mnie - to na innym komputerze nie zadziała bo
cośtam. A to też Linux na 32-bitowym x86. W Windows rzecz niespotykana,
trzeba bardzo się starać aby skorzystać z funkcji API dostępnej tylko
np. w Viście.

Heh, w komercji właśnie o to chodzi, aby nie rozdawać źródeł.
Spojrzałem właśnie do "gotowców" pod Linuxa: instalka Firefoxa jest w
formacie .tar.bz2 (czyli żadne tam binaria tylko zwykłe archiwum),
Thunderbird podobnie (.tar.gz), Adobe Reader pod Linuxa - pełen wybór
(.bin, .tar.gz, .rpm, .tar.bz2, .deb), Eagle - do pobrania skrypt
wspomagający instalację (sic!). Raczej nie chodziło mi o to, abym musiał
dla Linuxa generować kilka różnych instalatorów.

Chyba z tego wszystkiego zacznę pisać w Javie - jeden uniwersalny format
instalek (.jar) i binariów, a pójdzie tak samo pod każdym systemem. Oby
się tylko trzymać najnowszej wersji JRE.

Re: jaki modem GSM [OT]

http://lwn.net/Kernel/LDD3 /

--
przeciez moje rozumowanie bylo bez skazy,
no sam bym wskoczyl do tego wulkanu,

Dzięki. Czy zostało to wydane też w polskiej wersji?

Re: jaki modem GSM [OT]

Sprawdź na stronie wydawnictwa RM. Mam ich polskie wydanie tej książki z
'99.

--
przeciez moje rozumowanie bylo bez skazy,
no sam bym wskoczyl do tego wulkanu,
Re: jaki modem GSM

Ponieważ także nie lubię być gołosłownym, nawiedziłem dzisiaj sklep
celem nabycia w drodze kupna patyka USB Wi-Fi D-Link. Drugi taki miałem
już wcześniej, więc jest na czym robić eksperymenty. Przywróciłem
laptopowi możliwość bootowania Windows i do roboty. Patyk był oklejony
nalepką z ostrzeżeniem, by go nie wsadzać w dzirę zanim się nie
zainstaluje oprogramowania z płyty. Kidyś strasznie się nabijano
z takiego podejścia do Plug&Play w Windows, ale już mniejsza o to.

Włożyłem pierwszy patyk w pierwsze gniazdo laptopa. Windows opisał go
jako "D-Link AirPlus G DWL-G122 Wireless USB Adapter(rev.C)". Włożyłem
drugi w następną dziurę. Ten był już "D-Link AirPlus G DWL-G122 Wireless
USB Adapter(rev.C) #2". No to pierwszy do trzeciej dziury. I już mam
*następny* diwajs -- #3. Co się stanie po włożeniu *dowolnej* z dwóch
kart do czwartej dziurki, przewidziałem bez problemu. Jeszcze sprawdziłem
połączenie przez hub. No i mam teraz a laptopie zarejestrowanne karty
#5, #6, #7, #8.

Druga karta włożona do komputera z Linuksem spowodowała, że udev sam z
siebie dopisał następną linijkę w konfigu, która łączy adres MAC z kolejną
wolną nazwą interfejsu (wlanX). Ten można sobie dowolnie skonfigurować
(klikając albo edytując plki, jak kto woli) i być pewnym, że te ustawienia
się nie zgubią po przełożeniu karty do innego portu albo przy połączeniu
przez hub USB.

Szczerze mówiąc, niczego dobrego po Windows się nie spodziwełam, ale
tym razem mnie zaskoczył. Nie sądziłem, że to działa aż tak fatalnie.
Przecież to nie są jakieś anonimowe drukarki, tylko urządzenia sieciowe,
które od zawsze mają obowiązkowo numer MAC służący do identyfikacji!
Ja to wypróbowałem w Windows XP, czy Vista albo Seven wnoszą coś nowego,
czy dalej jest tak samo?

Re: jaki modem GSM

Mam przejściówkę USB/RS232 Prolific. Windows nadaje jej różne numery COM
w zależności od tego w który port USB ją wtykam. Trochę to wkurzające bo
nie zawsze pamiętam pod którym portem jaki jest numer.

Re: jaki modem GSM
http://www.m2mgsm.com/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id21%&Itemid60 %

sprawdzone w rozwiązaniach profesjonalnych i w terenie (nie każdy modem na
to zasługuje - wiem, co piszę z doświadczenia z różnymi terminalami
działającymi w Polsce, z Motorolą mamy najmniej problemów)
USB, RS-232, Bluetooth, również w wersji przemysłowej, a nawet miniPCI

pozdrawiam
Janusz U.

Re: jaki modem GSM

http://www.m2mgsm.com/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id21%&Itemid60 %

Albo taki:
http://pl.farnell.com/wavecom/fsu002-8xn500/terminal-gprs-fastracksupreme/dp/1656754

Re: jaki modem GSM

Oczywiście że są, od (chyba) tak dawna jak GSM. Sam w takim lutowałem
stabilizator ;-)

A rozwiązania dwa, jeżeli to ma być zastosowanie amatorskie to
najlepiej używany telefon z Allegro, obsługujący komendy AT, np.
wspomniany Siemens Do tego MAX3232 zasilany z 3,3V (przypomianam że
większość telefonów ma elektronikę na 3,3V i może się zepsuć jak
dostanie 5V na RXD).
Jeżeli ma być zastosowanie profesjonalne to nie ma co kombinować - są
gotowe modemy z RS-232, robi takie np. Motorola, Siemens itd.

--
I really hate this damn machine,
I wish that they would sell it.

Nie masz tam USB? To na np. HUAWEI E160 i podobne,

# lsmod |grep optio
option                 10656  0
usbserial              26472  1 option

[9201562.431158] option 4-1:1.0: GSM modem (1-port) converter detected
[9201562.431285] usb 4-1: GSM modem (1-port) converter now attached to
ttyUSB0

i na tym już dowolna aplikacja działająca na porcie szeregowym,
np. pppd czy smstools.

Stosuję takie aby móc się dostać do routerów na linuksie gdy padnie
sieć/interfejs/switch (zestawione pppd+openvpn czekają na połączenie)

a.

Re: jaki modem GSM

ja odradzam huawei'e - mialem w domu option icon 225 i huawei 156g, i
zakazdym razem option mial zasieg o 2 kreski wiekszy ...

Re: jaki modem GSM

Witam,

Czy mozecie poradzic mi jakiś modem GSM, ktory moglbym podpiąć do
serwera z systemem linux?
Komunikacja po RS232 (serwer<>modem), najlepiej jakby sie dalo z
jakims istniejącym oprogramowaniem (np. GNOKII).

Od kilku lat używam z powodzeniem siemensa tc35i
o taki: http://karczpolska.pl/modemy/modem_gsm_siemens_tc35t.shtml
zasilanie zewnetrzne wiec odpadają problemy z bateriami/ładowaniem - po
prostu zasilacz podpinasz do UPSa do którego masz wpiety serwer, program do
obsługi sam napisałem w jedno popołudnie - Perl + biblioteka Device-Gsm z
www.cpan.org. U mnie to chodzi pod Solarisem i wysyła smsy z powiadomieniami
w razie jakiejś awarii/przegrzewania serwerowni .

MaW

Re: jaki modem GSM
omieniami

http://allegro.pl/item705562666_terminal_siemens_tc35.html

To dobra cena?

Pozdrawiam,
dr Vito

Re: jaki modem GSM
zwww.cpan.org. U mnie to chodzi pod Solarisem i wysyła smsy z powiadomieniami

Nie lepiej kupic telefon C/M/S35 ? kosztuje jakies grosze, dziala
podobnie, tylko kabelek trzeba kombinowac bo dane i zasilanie na
jednym laczu ..

J.

Re: jaki modem GSM
iadomieniami

Wydaje mi siEA%, ze nie lepiej. Powodem jest chociaBF%by zasilanie.
Poza tym urzB1%dzenie ma byE6% wykorzystane w profesjonalnym projekcie.

Pozdrawiam,
dr Vito

Site Timeline