Jaki LCD z podświetleniem, czytelny bez. ..

Witam!!

    Jakiś czas temu szukałem LCD, który:
-chodziły na od napięciach typu 2,7V, 3V co najwyżej 3,3V
-pobierał by jak najmniejszy prąd
-posiadałby podświetlenie.

Wybrałem sobie takie cudo:
http://www.artronic.pl/o_produkcie.php?id66%4 ?
No i niestety, fajnie wygląda, działa i w ogóle, ale niewiele na nim
widać, gdy podświetlenie jest wyłączone... a po to szukałem z małym
poborem prądu, żeby podświetlenie było wyłączone (włączane tylko w
ciemności na chwile)... Zapewne to normalne, że wyświetlacze o tego typu
konstrukcji są nieczytelne przy braku podświetlenia, dlatego zapytam -
co polecicie za wyświetlacz, spełniający powyższe warunku, a dodatkowo:
-podobna rozdzielczość
-podobna cena <40zł przy zakupie 1 sztuki

Albo ogólnie, nie kupować wyświetlaczy w technologi X, szukać takich w
technologii Y, albo jeszcze ogólniej, jakiś link co bym sobie poczytał o
różnych technologiach (w sensie ich wadach i zaletach). Bo szukając
czegoś o LCD w necie, to głównie monitory LCD wyskakują, gdzieś
znalazłem podział itp. ale ciężko znaleźć jakieś informacje praktyczne :(...

Pozdrawiam
Konop

Re: Jaki LCD z podświetleniem, czytelny bez...

Poszukaj EPD zamiast LCD. Te nie pobierają wogóle energii, tylko przy
przełączaniu.

Waldek

Re: Jaki LCD z podświetleniem, czytelny b ez...

Tak, to rozwiązałoby wszystkie moje problemy, ale nie sądzę, aby było to
dostępne w tym kraju w cenie <50zł za sztukę... Pobieżne poszukiwania
potwierdziły moje przypuszczenia... czyli raczej odpada...
Dodam jeszcze, że w sumie takie "typowe" wyświetlacze LCD
(alfanumeryczne, od Nokii 3310 itp) uważam za w miarę czytelne bez
podświetlenia :)... nie szukam nie wiadomo czego ;)... z tym że
alfanumeryczne na HDcoś biorą ponad 1mA prądu non-stop, a ten od Nokii
3310 bierze mniej, jest jednak trochę mały i dosyć niewygodny w montażu
(nie jest to moduł, podświetlenie trzeba dorabiać itp)...

Pozdrawiam
Konop

Re: Jaki LCD z podświetleniem, czytelny b ez...

Ale sa tez LCD z innch komorek, jesli przeszkadza ci, ze kolorowe to
zawsze mozna przejsc w tryb B&W, np. z S65, Nokii 6300, 6100, sa dobrze
opisane, gotowe moduly w niskich cenach.

http://idom.sourceforge.net/
Re: Jaki LCD z podświetleniem, czytelny b ez...

Tyle, że na takim z S65 to niewiele widać bez włączonego podświetlenia
więc lipa.
--
Pozdrawiam    Bad Worm    badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: Jaki LCD z podświetleniem, czytelny b ez...

No OK, ale jak w takich wyświetlaczach wygląda kwestia poboru prądu
(wyświetlacz ma pokazywać coś cały czas - zegarek) i widoczności bez
podświetlenia??

Pozdrawiam
Konop

Re: Jaki LCD z podświetleniem, czytelny b ez...

Na tym z nokii 6300 niewiele widac, na tym z S65 przy kontrastowych
kolorach nie jest zle ale cudownie tez nie. Pobor pradu niewieleki.
Rzedu mA, albo i mniej.

http://idom.sourceforge.net/
Re: Jaki LCD z podświetleniem, czytelny bez...
Test :)

Re: Jaki LCD z podświetleniem, czytelny bez...
http://lcd.elementy.pl/dog/dog.htm

Używam ich od lat i bardzo sobie chwalę.

PC

Re: Jaki LCD z podświetleniem, czytelny b ez...

No OK, fajnie, tylko stronę mają mega-dziką!! Gdzie je można kupić i za
ile?? Bo w tym cenniku, to ja się jakoś połapać nie mogę ;)...

Pozdrawiam
Konop

Re: Jaki LCD z podświetleniem, czytelny b ez...

http://www.elementy.pl/formula/wpis.htm

Re: Jaki LCD z podświetleniem, czytelny bez...

Zamówiłem na próbę 3 szt. z dodatkami. Mailowo, bo formularz mają
dziwny. Dostałem odpowiedź tego samego dnia, że zamówienie przyjęte,
towar na magazynie i czekają na wpłatę. Przelew poszedł 27 listopada.
Do dzisiaj (8 grudnia) zero reakcji, dwa następne maile pozostały
bez odpowiedzi. Miało iść kurierem, więc na Pocztę Polską zwalić
nie mogą. Nie wiem co myśleć, zwłaszcza po znalezieniu...

http://42.pl/u/1XiF

Czy ktoś jeszcze ostatnio coś zamawiał u, jak się okazuje,
pani Joanny? Jeśli tak, to z jakim skutkiem?

--
[ Marcin Kulas                              jid: snipped-for-privacy@jabbed.org ]
[ "Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]

 --------------

Zadzwonic tam nie ma jak?

Janusz

Re: Jaki LCD z podświetleniem, czytelny bez...

Jest, tylko lubię wiedzieć z kim mam do czynienia i odpowiednio
sobie algorytm przygotować.

Zadzwoniłem.
W tym konkretnym przypadku zawieruszyłem im się w systemie
i paczki nie wysłali. Odnoszę jednak wrażenie, że mogę nie być
odosobnionym przypadkiem. Negatywy na Allegro są dość monotematyczne.
No nic, życzę im lepszego systemu śledzenia zamówień. Wyświetlacze
w ofercie mają ładne.

--
[ Marcin Kulas                              jid: snipped-for-privacy@jabbed.org ]
[ "Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]
Re: Jaki LCD z podświetleniem, czytelny bez. ..
Ja zamawiam regularnie co ok. 3 miesiące, nigdy nie było problemów...
(z wyświetlaczami też ;) Pewnie mam szczęście.

Pozdrowienia,
MKi

Site Timeline