Uszkodzenia LCD z podświetleniem

Ciekaw jestem jaka jest natura takiego uszkodzenia:

Włodzimierz Wojtiuk

Użytkownik Włodzimierz Wojtiuk napisał:

3 możliwości:
  1. część LEDów nie działa
  2. matówka uszkodzona
  3. część LEDów świeci nie w matówkę
Reply to
AlexY

Przy czym ja bym stawiał ma 1), bo pozostałe raczej bez urazu mechanicznego by się nie pojawiły, a to z kolei pewnie uszkodziłoby szkło. Ale tak sobie gdybam tylko....

Reply to
sundayman

W dniu 2012-03-25 17:55, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

tam łączone w szereg po kilka sztuk, zasilane z ~20V albo więcej (źródło prądowe/pwm). Jeden padnie i cały paseczek na kilka cm - ciemny. Niestety (w moim przypadku) ledy te to nie kulturalne klocuszki 3528 - tylko "pchełki" co 5-7mm w postaci struktury led, wszystkie na wspólnej listwie, zalane glutem (nawet nie smd, w sumie cała listwa ledów jako jeden hybrydowy element można by określić). Udało mi się naprawić wbijając szpilki w listwę led = lokalizując uszkodzoną sztukę, rozharatać i zewrzeć ją opornikiem smd i reszta świeci, brak jednej nie przeszkadza.

Reply to
BartekK

(ciap)

Dzieki za wszystkim za odpowiedzi, a po powyższej rozważę kupno czegoś podobnego, mam dużo czasu na dłubaninę ;-)

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

W dniu 2012-03-25 18:31, sundayman pisze:

A ja na 2. - bo to chyba nie szklo, i przy czyszczeniu jak mocno przycisniesz to wlasnie takie cos zostaje, jak sie folia zegnie. :| Pewnie sprzataczka nieswiadoma niczego umyla monitor szmatką dociskając, bo plama od kawy byla w rogu :P

Reply to
venioo