Jaka przyszłoś ekranów TV? Pogadajmy na ten temat

Ja po wyrzuceniue paru telewizorów z dobrymi jeszcze kineskopami pozostalem przy GRUNDIGU 28 cali SONY VEGA 29 cali i 14 cali i jak na razie nie mysle jeszcze kupowac telewizora z ekranem cieklokrystalicznym czy z plazmą. Dla czego? Bo jeszcze chodza mi dobrze, jak sie cos zwali to naprawiam (zazyczaj jakis zimny lut co pare lat sie pokarze.) Przetrwalem wysoka cene tych "cienkich" TV. Teraz sa mysle lepsze technicznie do kupienia, za o wiele mniejsza cene. TV gra u mnie na okragło nawet gdy nie patrze, z tym ze ja nie lubie ogladac przy silnym swieceniu i kontrascie, wiec moze kinole sie tak mono nie zuzywaja? Jak myslicie czy technologia ciekłokrytaliczna albo plazmowa sie utrzyma na dluższa mete? Czy raczej juz jest cos nowego co czeka na wejscie, gdy spłaca sie istniejace fabryki, a rynek sie nasyci tym co jest do tej pory? Wywalac te kineskopowe TV czy trzymac jak skarb? Dodam, ze przy kompie mam ciekłokrytaliczna Belinea-e i raczej nie zamieniłbym ja z powrotem na kolubryne kineskopowa. Raz z powodu miejsca jakie zajmowala a po drugie poniewaz wydaje mi sie, ze obraz na tym cieklokrytalicznym jest jednak lepszy?! Stabilniejszy w funkcji czasu. Ale co do TV nie mam zdania.

sofu

Reply to
sofu

Użytkownik sofu napisał:

jak chciałbyś przeczekać czas paneli ciekłokrystalicznych z nadzieją na nowe - hmmm można, a ile to lat szły kineskopy??? chyba masz troszkę czasu do namysłu :-) nawiasem mówiąc większość z nas ma sentyment do starych, odchodzących technologii. ja też nie mogłem pogodzić się z odejściem mojego trinitrona 29 cali, albo monitora, który zajmował pół biurka, ale za to teraz pracuje na dwóch :-)

pawell

Reply to
pawell32

pawell32 pisze:

Nowe wchodzi coraz szybciej. Nie tak dawno weszła do polski TV w wysokiej rozdzielczości. Pesymiści mówili, że u nas to wejdzie po 10 latach od premiery światowej, a tu niespodzianka. Tak na marginesie, to w warsztacie gra ciągle przestrojony Taraban II i nie mam zamiaru zmieniać na nic innego, działa tak od 20 lat.

Reply to
TomaszB

jest jakieś-tam prawo kogoś-tam ;) mówiące, ze wydajność kompów zwiększa się dwukrotnie co roku ? jakby nie patrzeć - geometrycznie. A to za sprawą pewnie technologii, która pozwala na taki właśnie postęp. można się spodziewać, ze ta technologia nie jest wykorzystywana tylko do maszyn liczących ;)

a co po LCD i plazmach ? może OLED ? może 3D jakieś ? może wszczepiane złącze HDMI w głowę i projekcja bezpośrednio w umyśle widza ?

@
Reply to
Artur Miller

Artur Miller pisze:

Idąc dalej w tym kierunku niedługo sami podłączymy się do "matrixa", położymy w wannie z glutem i całe życie przeżyjemy w wirtualnej rzeczywistości. Jak to oszczędność by była...

Reply to
TomaszB

Użytkownik "Artur Miller" snipped-for-privacy@dupa.com napisał w wiadomości news:gkk597$qim$ snipped-for-privacy@news.interia.pl...

Toż to jakiś matrix. Ale stawiam na technologie bezprzewodowe, tylko jak człowiek będzie wyglądał z tymi niebieskimi zębami? A swoją drogą to telewizje cyfrowe i HD są przereklamowane. Jak oglądam ich reklamówki w telewizji to mają obraz ani trochę lepszy niż w moim "starym" LCD.

TomT

Reply to
TomT

TomaszB pisze:

W jedną stronę to już zaczyna działać -

"Protokół" transmisji został rozpracowany - bo to prosty system analogowy jest :) Nadajnik nie będzie taki prosty, ale... Strach się bać...

Reply to
Tomek

Użytkownik "sofu" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:gkjasp$8mk$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Dwie techniki czekaja na wejscie:

-LED/OLED

-e-paper

Plus pare projektorowych.

A w dalszej kolejnosci .. sa juz pierwsze chipy holograficzne. Teraz poczekamy na 40" :-)

Chyba jak ci wygodniej - ja trzymam poki sie nie zepsuja :-)

Użytkownik "TomaszB" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:gkk6ib$e92$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Dle wielu tak jest już teraz. Dla religijnych: Bóg czyli MATRIX nad nimi czuwa.

Reply to
~

Brednie takie, że aż szkoda komentować. K.

Reply to
John Smith

Użytkownik John Smith napisał:

To nie są wcale takie brednie jak się Koledze wydaje. Prace nad systemem bezpośredniego elektrycznego pobudzania kory wzrokowej trwają już od dawna. Problemem jest indywidualna dla każdego człowieka "mapa" neuronów odpowiedzialnych za przetwarzanie bodźców wzrokowych. Przeprowadzono już udane próby takich systemów. Niewidoma kobieta, której wszczepiono płytki z siatką miniaturowych elektrod zaczęła "widzieć". Nie był to oczywiście obraz w pełnym tego słowa znaczeniu, ale rozróżnialne ciemna i jasne plamy. Najtrudniejszym etapem eksperymentu było opracowanie "mapy" neuronów. Naukowcy kolejno pobudzali poszczególne mikroelektrody co wywoływało u pacjentki wrażenie świecącego punktu w określonym miejscu "pola widzenia". Pacjentka po pobudzeniu elektrody starała się określić, w którym miejscu widzi świecący punkt. To co jest na tej stronie wygląda mi na odwrócenie powyższego rozwiązania. Czyli nie pobudzamy, tylko odbieramy sygnały z nerwu wzrokowego. Mając "mapę" neuronów teoretycznie można odtworzyć z tego obraz. Cały problem to właśnie ta "mapa". Jej uzyskanie przypomina próby odzyskania klucza szyfrującego z zakodowanego pliku.

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

TomT pisze:

no nie dziwne, bo oglądasz go na swoim "starym LCD" :) trudno, zeby nagle zaczął pokazywac obraz lepszej jakości w trakcie reklamy. W moim 14" Watsonie obraz HD też wygląda tak samo jak z kablówki analogowej.

Reply to
Worek

Użytkownik "sofu" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:gkjasp$8mk$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Ja bym trzymał. Nie tylko ze względu na kineskop ale i na wyższy standard wykonania i taniość ewentualnego serwisu (we własnym zakresie). Gdy uznasz, że LCD już wygląda przyzwoicie i w miarę ustabilizowała się jego cena, możesz dokupić :)

e.

Reply to
entroper

Użytkownik sofu napisał:

Masz racje, szczególnie jeżeli korzyta się z kablówki. Jak miałem trinitrona, to obraz był spoko, na lcd - odłączyłem kablówke :-)

Reply to
pawell32

Użytkownik "sofu" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:gkkprc$efc$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Między ceną sklepową i kosztami wytworzenia jest przepaść i zapewniam Cię, że nawet nie chcesz wiedzieć, jak duża, bo by Cię szlag na miejscu trafił. Dlatego schodzić z ceny można praktycznie bez końca i nawet jakieś ostatnie końcowki na wyprzedażach schodzą ze sporym zyskiem. W kineskopowych nie było aż tak dobrze, ale zysk był równie godziwy (kineskop może jest i duży, ale kto powiedział, że drogi ?), zresztą po bebechach widać było gołym okiem ciągłe cięcie kosztów wytworzenia.

e.

Reply to
entroper

Użytkownik "entroper" snipped-for-privacy@CWD.spamerom.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gkkrjc$8kh$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

Nie mnie szlag trafi, podziel sie tymi tajemnicami.

Reply to
Ghost

Użytkownik "Ghost" snipped-for-privacy@everywhere.pl napisał w wiadomości news:gkkvad$ie9$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

do dwóch rzędów wielkości

e.

Reply to
entroper

Ano własnie, nie w te stronę. Są prace polegające na pobudzaniu naturalnych neuronów, poprzez wszczepione elektrody. Choćby implanty słuchu. Działanie polega na tym, że wszczepiamy elektrody i liczymy na to iż system nerwowy podłączy się i douczy jak te sygnały interpretować. Jakoś to nawet idzie. Ale w odwrotną stronę to się nie udaje. Nie daje się nawet zrozumieć co się dzieje w nerwie słuchowym o wzrokowym nie wspominając. Do Matrix-a to jeszcze daleko.

Z cytowanej wiadomości: "The scientists were able to reconstruct various images viewed by a person by analyzing changes in their cerebral blood flow" wynika, że obraz ten odtwarają na podstawie zmian w przepływie krwi w mózgu! Równie dobrze mogą mieszając poranną kawę wnioskować co ja obserwuję teraz 10000 km dalej.

Podtrzymuję swoje zdanie, z badaniami naukowymi to ma niewiele wspólnego. Cieszę się, że to nie w Polsce się dzieje, bo oznacza to iż niektóre badania mamy jednak na światowym poziomie! K.

Reply to
John Smith

Użytkownik "entroper" snipped-for-privacy@CWD.spamerom.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gkl170$77r$ snipped-for-privacy@nemesis.news.neostrada.pl...

Chcesz powiedzieć, że koszt wytworzenia telewizora jest 100 razy mniejszy od ceny sprzedaży w sklepie, np. pospolity sprzedawany za 10 000 zł produkują za $30 ?