Jak zrobić stabilne 4V@1A z 5V...

Rozwiązanie z diodą w szeregu wykorzystujące jej Vf nie bardzo mi odpowiada, za bardzo wacha się napięcie między pracą w obciążeniu i bez. Przejrzałem kilka ldo z reklamowanym Vdrop na poziomie kilkuset mV ale te co znalazłem są dość drogie (pow. 10pln). Czy jest jakieś rozwiązanie w granicach kilku pln?

Reply to
Marek

W dniu 2016-05-18 o 13:49, Marek pisze:

Pewnie że jest. Nawet parę różnych. Ja bym szukał w okolicach Microchipa, najlepiej w "jego" układach, bo bardziej dba o stabilność i nie trzeba specjalnie walczyć z pojemnościami.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

stabilność i

Mchp ma tylko nieregulowane, 3.3V lub 5V. Poza tym niektórzy profucenci reklamują swoje układy jako ldo z Vdrop max 500mV a w przykładzie aplikacji sugerują odstęp 1.5V minimum między Vin a Vout, więc do bani to jest.

Reply to
Marek

Przepraszam, mają adj, mój błąd.

Reply to
Marek

W dniu 2016-05-18 o 15:04, Marek pisze:

O kurczę... to czego ja używam?

Zapewniam że są układy, i to nawet do dostania. Bez problemu.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Spoko, póki nie jest nerwowo jest OK. :)

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

W budżecie kilku pln? Proponowany Mchp wychodzi poza 10pln.

Reply to
Marek

W dniu 2016-05-18 o 15:16, Marek pisze:

Ja widzę 5zł netto przy 1 sztuce w TO220. A jeżeli masz miejsce na chłodzenie SOT223 to za 3zł. SO8 nie liczę, bo z 1W będzie kłopot, a byłoby jeszcze taniej.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Jaki dostawca? TME złośliwie nie oferuje wersję -adj

Reply to
Marek

W dniu 2016-05-18 o 16:01, Marek pisze:

TME. I mają na stanie. Coś robisz nie tak.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Posdaj symbol.

Reply to
Marek

Użytkownik "Marek" snipped-for-privacy@fakeemail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Ja znalazłem MCP1826 i sądzę że Darek to ma na myśli. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Przecież mówimy o SOT223.

Reply to
Marek

W dniu 2016-05-18 o 16:44, Marek pisze:

?? Owszem, wspomniałem o tej, ale też o innych. Ale ciekawe w jakiej obudowie jest MCP1826 w TME? Może w kilku różnych? ;)

A podobne może też występują w różnych, ale niekoniecznie w SOT223?

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Użytkownik "Marek" snipped-for-privacy@fakeemail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Mimo krótkości wypowiedzi nie rozumiem aż dwóch spraw:

  1. Obudowy (3 różne) pojawiły się tylko w takiej wypowiedzi: ==============

============= Skąd zatem wniosek, że mówimy o SOT223.

  1. Jak w TME poszukać MCP1826 to wśród trafień jest tylko jeden -adj i jest on w obudowie SOT223-5. Ta piątka Ci się nie zgadza, że piszesz, że przecież mówimy o SOT223.

P.G.

Reply to
Piotr Gałka