jak stabilnie i tanio podlaczyc pamiec flash na odl. 4m do komputera

Mam podlaczony pendrive na usb do komputera za pomoca przewodu 4m,
dziala, ale czasami sie to zawiesza, i dlatego szukam innego rozwiazania

chce zapisac dane z predkoscia max. 1 mbps, na odleglosc 4m, rozw.
powinno byc odporne na brak zasilania (do laptopa)

myslalalem o:
1) bluetooth - ale musialbym zapewnic zrodlo zasilania, po za tym
konwertery CompactFlash/IDE <-> bluetooth sa drogie
2) wi-fi - podobnie jak bt
3) ethernet - podobnie jak bt

macie jakie propopozycje w jaki sposob moglbym to zrealizowac?

pozdrawiam,
R.M.

Re: jak stabilnie i tanio podlaczyc pamiec flash na odl. 4m do komputera

Jakiś aktywny hub USB?

Re: jak stabilnie i tanio podlaczyc pamiec flash na odl. 4m do komputera

ja bym raczej odchodzil od USB, moim zdaniem nie jest to idealne
rozwiazanie, np internet lepiej dziala przez ethernet niz usb (opinie na
grupach dyskusyjnych) - chodzi o stabilnosc

po za tym jest to troche kombinowanie, bo jak juz inni mowili na tej
grupie, specyfikacja usb nie obejmuje przedluzaczy, i w zasadzie ze
dziala, to jest czysty przypadek

Re: jak stabilnie i tanio podlaczyc pamiec flash na odl. 4m do komputera

A probowales wymusic tryb USB1.1, ew. uzyc lepszego kabla lub innego
pendrive?

k,

Re: jak stabilnie i tanio podlaczyc pamiec flash na odl. 4m do komputera

usb 1.x podobno jeszcze gorzej dziala, na przewodzie mialem naklejke z
danymi:

max. dlugosci przewodow

USB 1.x devices - max 10 feet = 10 * 0.30480 m = 3.0480 m
USB 2.0 devices - max 16 feet = 16 * 0.30480 m = 4.8768 m

Re: jak stabilnie i tanio podlaczyc pamiec flash na odl. 4m do komputera
ja mam czytnik SD USB wtykany w przedłużacz usb 3.5 m i nigdy, na 3
różnych kompach niebyło nawet cienia problemu. słyszałem ze jak w taki
przedłużacz wetknie się huba usb, to znowu mozna pocoagnać pare metrów.
  Druga sprawa Pierwsze słyszę ze poza wygodą połączenie ktĂłrego
zadaniem jest jakikolwiek transfer, stabilniej jest zrealizować "w
eterze" niż kablem. to chyba potwierdzi cała grupa "pecet" i "sieci".
Z praktyki. Mam 2 PDA z WiFi, w nich karty SD. Podobna sytuacja jak u
Ciebie. Obydwa PDA mają program obsługujący serwer FTP. mogę ich karty
SD "eksplorować" z kompa stacjonarnego. szybkość przesyłu danych waha
sie od 150 do 500 kilobajtów na sekunde (w dowolną strone i jest zależna
od widizmisię urządzeń). Film przegrywa mi sie w 15 minut. w czytniku na
kablu 3.5m, na tą samą karte mniej niż 2 minuty. Wnioski (biorąc pod
uwage koszty) wyciagnij sam...

ToMasz

Re: jak stabilnie i tanio podlaczyc pamiec flash na odl. 4m do komputera

Kup dobry przedluzacz USB.

Re: jak stabilnie i tanio podlaczyc pamiec flash na odl. 4m do komputera

ktory waszym zdaniem bedzie dobry?

http://www.emarket.pl/Nav.Action.Products.aspx?data=przed%b3u%bfacz+usb&onstock=0&searchmode=&ptv =&

Re: jak stabilnie i tanio podlaczyc pamiec flash na odl. 4m do komputera
Podłączałem pamięć flash na 15m - za pośrednictwem trzech aktywnych
przedłużaczy USB i działało.
Może tym się zainteresuj, ale IMHO na 4m wystarczy zwykły przedłużacz, ale
porządny.
-
Dus

Site Timeline