Jak najłatwiej skasować bezpowrtonie pamięć flash?!NIE NISZCZAC URZADZENIA?!MLOTKI WON

Jak najłatwiej skasować bezpowrtonie pamięć flash?Czy -60 lub +400 stopni celcjusza to uczyni?A może jest jakiś inny nieodwracalny spsób jej skasowanie?

Użytkownik "GigaFlops" <gigaflops.USUN_OD_KROPKI_DO_MALPY@@o2.pl> napisał w wiadomości news:eoofme$870$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

Zapisać na niej coś innego :) Piotr

Reply to
Piotr

W jaki sposób jak nie mam jej dokunetacji?

Użytkownik "Piotr" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:eoog9s$p6j$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Ojej. Kolega nowego posta zakłada tak lekkomyślnie... Wystarczy zapisać ją 0x00 i potem 0xFF tyle razy ile wg autora da pewność. Ze 2razy pewnie wystarczy.

A jak bez elektrycznego dostępu do urządzenia i bez niszczenia to ciężka sprawa.... Może spora dawka Roentgena... albo promieniowania gamma. Tylko nie wiem czy nie uszkodzi kości przy okazji.

Pozdrawiam CosteC

Reply to
CosteC

Użytkownik "Piotr" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:eoog9s$p6j$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Po takim zapisaniu można przecież z powrotem wpisać to co było - czyli kasowanie nie jest bezpowrotne. Aby było bezpowrotne na mus trzeba jakoś uszkodzić - zresztą już pytający kombinuje jak można uszkodzić. Może mikrofalówka ? P.G.

Reply to
Piotr Gałka

czyta. się głupio końca od bo kolei po pisał byś Może GigaFlops schrieb:

poszukać dokumentacji.

Waldek

Reply to
Waldemar

CosteC schrieb:

ludzie, to nie jest nośnik magnetyczny. Jak w komórce pamięci jest 4711 i zapiszesz 5623, to z 4711 nic się nie ostało.

Waldek

Reply to
Waldemar

"Waldemar" snipped-for-privacy@mid.uni-berlin.de

Pewnie coś pozostało, ale takie coś, czego się nie da odczytać. :) Jakiśtam ślad zapewne zostaje, gdyby nic nie zostawało -- byłyby wieczne, a nie są.

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Ściągnij dokumentację. I cytuj poprawnie.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Waldemar napisał(a):

Mierząc napięcie progowe tranzystora pamiętającego nawet po wielokrotnym skasowaniu pamięci można odczytać jej zawartość. Pytanie tylko, kto u nas jest w stanie przeprowadzić takie pomiary? Myślę, że kilkakrotne skasowanie i zapisanie takiej pamięci powinno zapewnić spokojny sen. Jeśli chip nie jest obudowany, można spróbować potraktować go UV ale bez żadnych gwarancji.

Reply to
Andrzej W.(usun __nospam__

Andrzej W.(usun __nospam__) napisał(a):

Chcesz mi powiedzieć, że przerzutnik np. D na wyjściu ma ślad swojego stanu z przed roku ??? Przecież ten tranzystor pamiętający zostaje zapisany napięciem zera logicznego + napięcie szumu a napięcie poprzedniego stanu nie ma kompletnie znaczenia.

Reply to
William

cyfrowka to tylko specyficzna odmiana analogowki...

Reply to
PAndy

dokladnie, po 1 - to nie sa przerzutniki , pomylilo ci sie z SRAM we flash zawartosc pamietana jest niejako w postaci analogowej, ladunkiem na kondensatorze ktory jest przy okazji bramka tranzystora

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

William napisał(a):

Greg Ci już poniekąd odpowiedział, ale skoro wywołałeś mnie do tablicy. Kasowanie i programowanie to "siłowe" wpychanie i wyciąganie ładunku z pływającej bramki. Ładunek w takiej bramce po kasowaniu jest zupełnie inny gdy kasujemy komórkę wcześniej zaprogramowaną a inny gdy ponownie kasujemy poprzednio skasowaną komórkę. Trochę zagmatwałem. W obu jednak wypadkach ładunek jest zawsze poniżej progu przełączania wzmacniacza odczytującego. Analizując różnice ładunku pomiędzy poszczególnymi komórkami i kombinując jeszcze z jej kasowaniem i programowaniem można się dowiedzieć co w niej było poprzednio.

Reply to
Andrzej W.(usun __nospam__

IMHO "urban legend". Bramka gromadzi ładunek, to fakt. Ale w procesie zapisu nie jest do niej "wpychany" ściśle określony ładunek tylko przykładane pewne napięcie z jakiegoś rejestru (przerzutnika). I ładunek jako zostanie zgromadzony w bramce zależy od jej pojemności oraz od przyłożonego napięcia Q = U * C. Napięcie poprzednie nie ma znaczenia. Dam ci do ręki kondensator który dołączyłem na chwilę do mojej baterii i zadam pytanie "jakie miał napięcie przedwczoraj ?". Jesteś w stanie odpowiedzieć ? Nie.

Reply to
William

teoretycznie tak

i tu sie troche mylisz.. slyszales o absporpcii dielektrycznej (wsiąkliwość) wez kondensator, 1000uf, podlacz do kilku V, potem zewrzyj na sekunde, a po kilku minutach zmierz mu napiecie, a sie zdziwisz:)

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Użytkownik "William" snipped-for-privacy@null.pl napisał w wiadomości news:eoqikj$2ffj$ snipped-for-privacy@news2.ipartners.pl...

Dlaczego nie ? Miał 1V, podłączyłeś do baterii 1V na czas równy np. 2 stałym czasowym układu - ma nadal 1V. Miał 0V, podłączyłeś jak poprzednio i teraz ma 0.86V. Da się stwierdzić, czy wcześniej miał 1 czy 0. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

mialo byc absorpcji :)

Greg(G.Kasprowicz

Ale do pelna. Czyli - kasujemy zawartosc do uzyskania komunikatu ze cala wolna (tak naprawde tylko odnosniki do poprzedniej zawartosci skasowalismy - dane nadal tkwia w pamieci) a nastepnie nowa trescia zapisujemy az zajmiemy wszystkie komorki.

Reply to
Dariusz K. Ladziak

"Dariusz K. Ladziak" snipped-for-privacy@news.tpi.pl

P>Zapisać na niej coś innego :)

Jeśli czytałeś ze zrozumieniem ten wątek -- według niektórych ;) osób jednokrotne zapisanie/nadpisanie nie wystarcza, albowiem (podobnie jak w HDD, ale z innej przyczyny) flashki pamiętają to, co na nich było zapisane wcześniej. :) Nawet podano naukowo opracowane podstawy tych teorii. :)

Aby było jasne -- ja do tych osób nie należę. :)

Reply to
Eneuel Leszek