XC9500 i linie GCK/GSR

Witam! Mam proste pytanie dotyczace wykorzystania linii GCK1/2/3 oraz GSR w ukladzie CPLD Xilinx XC9500. Czy na linie GCLK musi byc podany sygnal zegarowy nawet jesli uklad realizuje tylko funkcje kombinacyjne bez wykorzystania przerzutnikow? Jesli w projekcie wykorzystuje tylko jeden zegar, to czy pod GCLK2/3 mam podlaczyc ten sam zegar, czy zostawic je "wiszace"? I kolejne pytanie dotyczy linii GSR. Analogicznie, jesli jej nie wykorzystuje, bo nie wykorzystuje przerzutnikow to zostawic ja niepodlaczona, czy moze po power up dac na nia jakis sygnal resetujacy? Sorki, za glupie pytania, ale dopiero zaczynam zabawe z CPLD.

Reply to
T.M.F.

T.M.F. napisał(a):

Wiszące.

Niepodłączoną.

(...)

GCK,GSR,... to są normalne we/wy. Jak masz coś synchronicznego to warto jest wykorzystać zgodnie z przeznaczeniem, wtedy działa to trochę szybciej i mniej zajmuje miejsca. Na CPLD lepiej nierób nic asynchronicznego ;)

Reply to
Maksymilian Dutka

Czyli jesli potrzebuje tylko jeden globalny zegar to GCK2/3 moge sobie wykorzystac jako IO?

Tak wiem, ale na poczatek uklady kombinacyjne sa latwiejsze:)

Reply to
T.M.F.

T.M.F. napisał(a):

Tak, przynajmniej ja tak robiłem, skutków ubocznych nie było ;)

Jakby się pojawiały jakieś szpilki na wyjściach, to się nie zdziw ;)

Pozdrawiam Maksymilian Dutka

Reply to
Maksymilian Dutka