Ilu uzytkowników usenetu potrzeba do wkręcenia żarówki? - Page 2

Re: Ilu uzytkowników usenetu potrzeba do wkręcenia żarówki?
Hello Sylwester,

Bez żartów. To nie o to chodzi. Ja naprawdę nie muszę do sklepu po
bułki Maybachem jeździć.

Stawiam na TI i jego kontroler, ale skoro już w to wdeptuję, to chcę
mieć _możliwość_ również _zabawy_ AVR. W tym momencie chcę się trochę
pouczyć. Inwestować większych pieniędzy - obojętnie czy własnych czy
cudzych - na razie nie mam zamiaru. Ale dziękuję za dobre chęci, choc
nie wiem, czym sobie na to zasłużyłem...

Napaliłem się na tego MultiToola z powodu dodatkowych bajerów, które
mi pozostaną nawet jak nie będę chciał już żadnego AVRa programować.

Re: Ilu uzytkowników usenetu potrzeba do wkręcenia żarówki?
Tym, że nie wiesz:-)
Dobry z Ciebie człowiek, z wadami jak każdy z nas.
Ja Cię cenię za wiedzę i doświadczenie.
To wszystko.
S.

Re: Ilu uzytkowników usenetu potrzeba do wkręcenia żarówki?
Hello Sylwester,

Nie pisz takich rzeczy, bo żółć z KFa się wylewa jak to czytają ;)

Re: Ilu uzytkowników usenetu potrzeba do wkręc enia żarówki?
Aaaa.. i jeszcze masz humor. Zgorzkniały, ale masz :-)
S.

Re: Ilu uzytkowników usenetu potrzeba do wkręcenia żarówki?

Na początek do zapoznania się z możliwościami tych uC to moim zdaniem
wystarczy programator-zabawka. Ja zrobiłem wiele komercyjnych projektów bez
Jtaga bo wyrosłem ze starej 51' gdzie właśnie debugowanie to oscyloskop i
dwie nogi ;-). Nie jestem ekspertem programistą ale żyję po częsci z tego co
napiszę. Jtag przydawał mi sie całkiem nieźle przy zabawie z ARM, choć i
tutaj miałem zawsze swój ukochany pin i oscyloskop,  a czasem
podpatrzony/przeczytany u fachowców głośniczek przypięty do jakiejś szyny
obrazującej co sobie myśli kontroler ;-)
RoMan chyba zaczyna zabawę, niech zamiga diodą a potem będzie LCD2x16 a
później jakiś większy system i sobie kupi lepszy programator. A może mu się
odwidzi i zostanie sobie z tym Jtagiem jak Himilsbach z językiem angielskim.
Łukasz

Re: Ilu uzytkowników usenetu potrzeba do wkręcenia żarówki?

Zgoda, ale w końcu mamy XXI wiek i jeśli debugowanie w układzie jest
dostępne, to czemu z niego nie skorzystać? Przydatne zwłaszcza przy
zabawie peryferiami.

Re: Ilu uzytkowników usenetu potrzeba do wkręcenia żarówki?

Pewnie. Korzystać. Tylko że ja też trochę programów napisałem na AVR i
JTAG-a nie używałem. W dodatku pisałem w asemblerze. Wszystko dawało się
jakoś rozwiązać. JTAG skraca rozwiązanie problemów, ale nie jest
niezastąpiony. W programowaniu na akord może i tak :P

Re: Ilu uzytkowników usenetu potrzeba do wkręc enia żarówki?
Jakoś to za mało.
Każdy z nas tak robił.
Kiedyś nie było możliwości, a dziś są.
Jakbyś kiedyś dostał informację, że za cenę baku paliwa dostaniesz
debugger,
to poszedłbyś piechotą na uczelnię,  a po drodzę byś podskakiwał jak
przedszkolaki.
S.

Re: Ilu uzytkowników usenetu potrzeba do wkręcenia żarówki?

 > Jakoś to za mało.

Jakoś mi starcza :) Każdy problem rozwiązywałem. Ale jak ktoś chce może
się zaopatrywać w JTAG. Sam może się kiedyś zaopatrzę jak będę odczuwał
taką potrzebę.

Re: Ilu uzytkowników usenetu potrzeba do wkręcenia żarówki? Czyli jaki kupić p rogramator.
(...)

Jeżeli pracujesz na Windowsie to ja bym radził najtańszy który
współpracuje z AVRStudio, bo w nim pewnie będziesz pisał program. Kupisz
taki co nie współpracuje z AVRStudio, a cenisz sobie wygodę, to za
chwilę wywalisz ten programator przez okno.
AVRStudio ma dobrze rozpisane fusebit-y, nie musisz mieć dodatkowego
programu (np. tego z WinAVR) do obsługi programatora itp.
Dobrze by było aby programator miał prawdziwy tzn. sprzętowy port USB, a
nie jakiś "emulowany" programowo na procesorze nieprzystosowanym do
tego. Z tego co widzę to ten "MultiTool", spełnia te założenia, oby
tylko po stronie PC-ta był do niego dobry, podpisany, i stabilny
sterownik...
Co do JTAG-a, to jest bardzo, ale to bardzo przydatny w pracy, gdy liczy
się czas, i gdzie układ/program jest skomplikowany, ew. kiedy trzeba
znaleźć błąd w procesorze :). Jeżeli jednak masz ochotę na JTAG-a to
widziałem na Allegro ISP+JTAG za <100zł, według tego co pisze sprzedawca
to USB-kiem zajmuje się tam FT232 który sobie bardzo chwalę. Te
procesory co mają "standardowego" JTAG-a, to obsłużysz JTAG-ie, a te co
mają "dziwnego" JTAG-a to możesz zaprogramować przy pomocy ISP.

Ps. Do ARM-ów są tańsze narzędzia, sam procesor jest wydajniejszy, i
praktycznie w cenie AVR-a. Chodź z tego co się orientuję to ARM ma
więcej błedów.

Maksymilian Dutka

Re: Ilu uzytkowników usenetu potrzeba do wkręcenia żarówki? Cz yli jaki kupić programator.
Hello Maksymilian,

[....]

Dzieki za mnóstwo ważnych informacji :)

Re: Ilu uzytkowników usenetu potrzeba do wkręcenia żarówki? Czyli jaki kupić programator.
Maksymilian Dutka" <"maxdutka[blebleble] <Użytkownik "Maksymilian Dutka"

Warto zauważyć, że AVR Studio 5 przestało obsługiwać JTAGi, które działały
przez wirtualny COM, np. JTAG ICE. Najtańszy z tego co widzę, działający z
wersją 5 to Dragon.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net /

Wg moich doświadczeń zdecydowanie lepiej omijać uniwersalne programatory
firm trzecich ( na pewno wiele osób się nie zgodzi ).
Przyzwyczaiłem się do tego że zaczynając z nowym procesorem kupuje dev
kit, który często ma w zestawie programator/jtag.

Jest kilka powodów ku temu :
1. Strata czasu na low level startup - bo coś tam nie tak podłączone.
2. Strata czasu bo się nie doczytało w datasheecie i coś jest inaczej.
3. Strata czasu bo zasilanie źle zrobione ( przy procesorach bardziej
wymagających )
4. Problemy bo zegary lub krytyczne sygnały źle podłączone
5. Drutowanie bo sygnały nie na tych pinach

itd...

Jak soft działa na dev kicie to powinien działać na własnym hw.

CD jutro bo ide do domu.

Adam

Re: Ilu uzytkowników usenetu potrzeba do wkręcenia żarówki?
  Powitanko,

AVRISP jest szybszy niz MultiTool. MT czasem nie radzi sobie z
programowaniem przy jakies predkosci, a po zmianie na inna (czesto
wyzsza) bangla. Czasem jak cos pojdzie nie tak, to trzeba go resetowac
poprzez odlaczenie od kompa i ukladu. Ale ogolnie za te pieniadze
narzedzie zacne i problemy sa na tyle malo upierdliwe, ze szkoda mi
nawet 30zl, by kupowac cos innego.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa