identyfikacja elementów indukcyjnych (fil trów p.cz.?)

Hmm... Ostatnio, powoli (w miarę wolnego czasu) wracam do zabawy
elektroniką na poziomie amatorskim. We wczesnej młodości (niemal
dzieciństwie) interesowałem się tym dość mocno. Wtedy rzecz jasna z
powodu braku odpowiednich narzędzi trudno było zrobić coś więcej niż
prosty odbiornik AM z detektorem na diodzie germanowej + kolejne stopnie
wzmacniacza m.cz.
Dzisiaj co prawda mój "warsztat" też wygląda bardzo biednie, niemniej są
w nim takie narzędzia o jakich niegdyś mogłem tylko marzyć - multimetr
cyfrowy, miernik pojemności, licznik częstotliwości. Generator sygnałowy
można w miarę łatwo sklecić. Powyżej pisałem już o moich planach
złożenia odbiornika reakcyjnego na lampach, za co chciałbym sie zabrać w
miarę możliwości i wolnego czasu.

Jednocześnie można spróbować zrobić coś, co wtedy było nie do pomyślenie
- superheterodynę, na początek na tranzystorach (i ewentualnie jakimś
scalaku w roli wzmacniacza m.cz.).

Zacząłem przetrząsać zbiór rupieci i znalazłem parę elementów, które
wyglądają mi na filtry p.cz. Ktoś z was orientuje się w odczytywaniu
oznaczeń? Na jaką częstotliwość są zestrojone?

http://images45.fotosik.pl/232/30cf8d7a194420bd.jpg
http://images42.fotosik.pl/143/780f840a1575ad71.jpg

Re: identyfikacja elementów indukcyjnych (filtrów p.cz.?)

(ciap)

Wujek Google pomaga!
http://radio.elektroda.net/pdf/cewki7x7.pdf

Włodek
P.S.
nie we wszystkim niestety

Re: identyfikacja elementów indukcyjnych ( filtrów p.cz.?)

Na jaką częstotliwość są zestrojone, to raczej nikt nie powie, bo to
zależy choćby od pojemności zewnętrznych, ale spróbujemy ustalić w
jakich zakresach częstotliwości były używane.

L-9 4-27F2 to na 99% filtr pasmowy p.cz. na 10,7MHz z regulacją
sprzężenia (ten kręciołek w środku)

cewki 7x7 z serii 500 to obwody pracujące we wzmacniaczach p.cz. wizji.
509 - pojedyncza cewka-pułapka 30MHz
510 - pojedyncza cewka-pułapka 41,5MHz

dwa srebrne filtry w dolnym prawym rogu zdjęcia wyglądają mi na filtry
p.cz. 465kHz od rosyjskich odbiorników radiowych "Selga". Jeden nie ma
rdzenia więc się raczej nie przyda.

Tych z kolorowymi kropkami nie mogę zidentyfikować.

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: identyfikacja elementów indukcyjnych ( filtrów p.cz.?)
P.S. Może się przydać:
ftp://ftp.control.slupsk.pl/pub/elektronika/elementy/Cewki_7x7.pdf

Re: identyfikacja elementów indukcyjnych ( filtrów p.cz.?)

Hmm... Czyli jednak nie ma niczego, co nadałoby się na filtry p.cz. do
prostej superheterodyny. Nie zauważyłem, że w tym filtrze brakuje
rdzenia - te dwa mogłyby się nadać. Ewentualnie pamiętam, że w którymś
pudle były jakieś częściowo zdemontowane płytki - jakiś radioodbiornik
pewnie się znajdzie. Może tam coś będzie.

A tak swoją drogą nie dałoby się zastosować drabinkowego filtru z
rezonatorów kwarcowych albo ceramicznych 455kHz?