hm... za duze TV?

Tzreba europejczykom przyciąć telewizorki?

DJ
Włodzimierz Wojtiuk

Angielskie pieprzenie. Oni już zdrurnieli do reszty.

Więcej niż 2g soli dziennie zabija, jazda 40mph zabija (30mph już nie!), żarówki nie są energooszczędne a telewizory za duże. Reklamówki w sklepie też są złe, ale samochody z silnikami 5l "jeżdzące" w korkach 5km/h już są cacy. Trzeba tylko podnieść podatek drogowy (!)

W latach 40 ubiegłego wieku stężenie dwutlenku węgla w atmosferze było

2x wyższe i jakoś 2x cieplej nie było.

m.

Reply to
Marcin Łukasik <..

Ale z tym to ponoc prawda - tzn pieszy uderzony przez samochod dosc gwaltownie traci szanse przezycia ponad 30mph..

Ale zarowki nie sa oszczedne.

Ale Anglicy to raczej europejskie econoboxy ujezdzaja, a nie prawdziwe samochody :-)

Z tymi lodowkami to tez moze byc nieglupi pomysl - tylko trzeba skreslic te eko-ideologie. Od paru lat sygnalizuje ze siec utracila zdolnosc samoregulacji - dawniej jak mocy brakowalo wystarczylo obnizyc napiecie i pobor nieco spadal. Teraz przy tej automatyzacji pobor mocy sie utrzyma, tylko prad wzrosnie, to jeszcze zwiekszy straty.

A Anglicy maja ciekawy problem - przerwa w meczu .. i pare mln obywateli wlacza 2kW czajnik. Razem wiele GW. Wylaczenie w miare potrzeby paru mniej istotnych urzadzen typu lodowka, klimatyzator, ogrzewanie mogloby pomoc.

Masz na to jakies potwierdzenie ?

To lepsze:

Jerry1111

DJ pisze:

Ale tu wcale nie chodzi faktycznie o przekątną, tylko o zużycie energii. Teraz nieśmiało wchodzą do sprzedaży nawet całkiem duże LCDki podświetlane LEDami - nie dość, że diody mniej prądu ciągną niż kilka lamp CFL, to są bardziej trwałe i zajmują mniej miejsca. Do tego można dynamicznie je przyciemniać, co zwiększa możliwy do osiągnięcia kontrast. Jedyna obecna wada to cena, wynikająca z pazerności producentów i małej skali produkcji.

Reply to
Adam Dybkowski

To oczywiście też znam, ale linka nie chciałem zapodadawać, bo ni grama w tym treści o elektronice, więc jeszcze by ktoś ostrzelał z trzech liter "NTG" ;)

Ogólnie ciekawy portal, warto RSSa śledzić...

Reply to
DJ

Z każdego mi znanego, no może poza ustrojem pomiarowym :)

Reply to
DJ

Przy 30mph 80% przeżyje, przy 40mph - nie. Mnie to przekonuje.

Tutaj reklama:

...a tutaj żarcik w tym samym temacie:
pozdrawiam, Darek

Reply to
Darek Pelka

Właśnie ma wypadek i wpada pod samochód, czego nie zrozumiałeś? Przecież nikt specjalnie nie daje się przejechać.

d.

Reply to
Darek Pelka

OT, ale: Szedł chodnikiem, a kierowca zapatrzył się na ładną lalunię idącą naprzeciwko? (Ja tego nie wymyśliłem, tak się tłumaczył facet, który wjechał w mój samochód, grzecznie stojący w korku.)

Pozdrowienia, MKi

Reply to
MKi

Bo energetyka wcale nie chce wylaczac gospodarki, tylko zarabiac na produkcji pradu.

Ale najwiecej sie zarabia jak odbiorcy chca stalej ilosci energii.

Poniekad tak. Ale z drugiej strony .. kto by za to zaplacil gdyby energetyka musiala sie dopasowac do kiepskiego klienta ? Klient :-)

J.F. pisze:

w potocznym znaczeniu, to juz sa takowe:

Psychik

entroper pisze:

Podlega szybkiemu procesowi segregacji ewolucyjnej. Kto łazi gdziepopadnie i nie widzi aut nawet jadących 30mph - to ma pecha. Gorzej jak kto jezdzi jak sierota i wpada na ludzi nawet przy 30mph - to juz cywilizacja musi wspomóc nature, by dany osobnik mial trudniejsze warunki dalszego rozwoju i przekazywania genow :)

Reply to
BartekK