deregulacja zawodu elektronika - Page 2

Re: deregulacja zawodu elektronika

akurat ktos znalazl
http://warszawa.gumtree.pl/c-Praca-praca-na-budowie-pracownicy-fizyczni-mechanicy-Praca-przy-instalacjach-elektrycznych-W0QQAdIdZ361246709

jeden dzien i zostajesz wykwalifikowanym elektykiem.
Aczkolwiek ... oferta dla praktykow ..

J.

Re: deregulacja zawodu elektronika

Co to znaczy dawno? Na początku 2011 przedłużałem Świadectwo
Kwalifikacji typu E do 1kV.

Re: deregulacja zawodu elektronika

Ja w tym roku. Ale większą wiedzą wykazalibyśmy się pisząc:
Przeczytałem elementarz.

--
Desoft

Re: deregulacja zawodu elektronika

To jakie sa wymagania na te uprawnienia ?

Bo trzeba przyznac ze nawet doktorat z elektroniki moze wielu rzeczy nie
nauczyc - np jaka ma byc srednica przewodu do gniazdka, jaki kolor izolacji
czy jak sie dobiera bezpieczniki. Albo jak sie prawidlowo podlacza silnik
od sieczkarni.

Jak klucze do szafy lub hasla dostanie :-)

J.

Re: deregulacja zawodu elektronika

A wiesz czym się różni regulacja od deregulacji?

Re: deregulacja zawodu elektronika
Chyba żadnych bo debil już do władzy nie wróci...

Re: deregulacja zawodu elektronika

On chyba nie zauważył, że już nie jest przy władzy. Pochodzik dzisiaj był ?

Re: deregulacja zawodu elektronika

Taaa
a ten co jest to krynica inteligencji i roztropności.

--
Włodek

Re: deregulacja zawodu elektronika

W porównaniu z poprzednim - to niestety. Jest.
A że w porówaniu z oczekiwaniami już mniej, no to ...hm...

Re: deregulacja zawodu elektronika

Sam żeś debil. Rozumiesz słowo "deregulacja"? Chyba nie...
--
Jacek

Re: deregulacja zawodu elektronika

==========

Jakie bariery? Bardzo przejrzyste, albo się znasz na tym co robisz, albo
machasz papierkiem.. Ja też jestem takim debilem, bo wylałem z roboty
"inżyniera elektronika", jego miejsce zajął TECHNIK MECHANIK!! Przynajmniej
facet zna się na elektronice(uC,FPGA,C++) i nie pie...li, że trzeba mu dać
bonusa za dokształcanie się, bo gdy kończył studia to takich zagadnień nie było..

MH

Re: deregulacja zawodu elektronika

On Ci chyba dawał dyskretnie do zrozumienia że mu mało płacisz...
A Ty to pewnie odebrałeś zbyt dosłownie :-)

Fakt jest faktem, że o FPGA uczą na studiach od bardzo niedawna.
Gdy ja kończyłem elektronikę na AGH to liznąłem coś o GALach
i CUPLu ale to oczywiście nie argument że coś się należy za czytanie
i doszkalanie się bo to się robi przecież rutynowo w naszym zawodzie.
Każdy nowy projekt to nowe scalaki, nowe technologie, nowe CPU...
Nie dałoby się po prostu bazować tylko i wyłącznie na tym co się
wyniosło kilkanaście/dziesiąt lat temu ze szkoły. Mało jest chyba
zawodów w których się da. Swoją drogą Ty jako pracodawca mógłbyś
zadbać o pracownika i zapłacić mu jakieś szkolenie, kursy czy też
sfinansować zakup jakichś książek czy płytek testowych do zabawy...
Ale najpewniej jesteś malutką firemką i dusisz każdy grosz, tak jest?
Ciekawe czy zgadłem czy rzeczywiście głównym powodem były pieniądze... :-)

Życzę powodzenia z tym technikiem mechanikiem i oby
starczyło mu wiedzy na długie lata Waszej współpracy :-)

Re: deregulacja zawodu elektronika

======

Oby więcej takich!! Moja f-ma nie jest duża. Nie mniej jednak technik-mechanik
powala wiedzą i ochotą do dokształcania się, tych którzy machają mi pod nosem
dyplomami mgr inż..  Też jestem mgr inż., ale gdybym tylko machał papierkiem,
to na weekendowe piwsko bym nie miał.. W cyfrowym przetważaniu
sygnałów, matma jest podstawą!! Zgadza się? Jakbyś pogadał z moim byłym
pracownikiem to by Cię szlag trafił !!  To jest problem dla Fizyka i
Matematyka..  Chodziło o sterowanie silnikiem w ten sposób, aby jego prędkość
kątowa nie była stała. Inżynier powiedział, że nie da się!! Ręce mi opadły, i
odpowiedziałem że 40 lat temu ludziska wylądowały na Księżycu. A tu, na Ziemi
, nie da się wysterować silniczkiem elektrycznym tak aby kręcił się raz
wolniej, raz szybciej..  SUPER!! Za komuny na moją uczelnię były egzaminy
wstępne. 10 kandydatów/1 miejsce. Zgadnij jak to dzisiaj wygląda !!

MH

Re: deregulacja zawodu elektronika

    Nie ma czegoś takiego jak przetwaŻanie sygnałów. Zgadza się?
Zresztą teoria falków, czy algorytmy FFT do sterowania silnikiem Ci się
raczej nie przydadzą,
a tego głównie uczą obecnie na tym przedmiocie.

    Poza tym się zgadzam, papierek to nie wszystko. Inna sprawa, że obecnie
informatyka / elektronika to wiedza bardzo rozległa. Ciężko od kogoś wymagać
aby był dobry w projektowaniu stron WWW, pisaniu aplikacji w .net i
programowaniu mikrokontrolerów. Niestety nie da się ogarnąć wszystkiego. Ale
masz rację, jak ktoś kończył studia w latach 80-tych, to jeszcze nie
uprawnia go do powiedzenia pracodawcy: mam gdzieś mikrokontrolery, bo za
moich czasów o tym na studiach nie uczyli.

Re: deregulacja zawodu elektronika

Będziesz przechodził okresowe badania rozpoznanie kodów rezystora i SMD,
lutowanie...

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Re: deregulacja zawodu elektronika

A cos sie szykuje nowego czy tylko tak gdybamy na podstawie? no wlasnie czego?

Re: deregulacja zawodu elektronika

Trollingu identyfikatora20040501.

Re: deregulacja zawodu elektronika
wolę być trolem niż pedałem

Re: deregulacja zawodu elektronika

Może jednak wróć do tamtej formy aktywności. Poziom grupy wzrośnie a ty
sobie życie ułożysz.

Re: deregulacja zawodu elektronika
słusznie, EOT

Site Timeline