czym wiercicie PCB + płytka metodą fotochemiczną - Page 2

Re: czym wiercicie PCB + płytka metodą fotoch emiczną
wychodzą

Kolejna zaleta piły proxxona: można podłaczyć odkurzacz i wtedy prawie
wcale się nie pyli. Ciąłem nią włókno węglowe. Pył z laminatu szklanego
przy tym to tylko nieco upierdliwy drobiazg. Po cięciu musiałem tylko
wyczyścić resztki pyłu ze środka piły, na zewnątrz prawie nic się nie
wydostało.

pzdr.
j.

Re: czym wiercicie PCB + płytka metodą fotochemiczną
szklanego

Hmm, podoba mi się. Ale obejrzałem filmik trochę innej piły (FET).
http://proxxon.com/eng/html/27070.php

--
[ Marcin Kulas                              jid: snipped-for-privacy@jabbed.org ]
[ „Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]
Re: czym wiercicie PCB + płytka metodą fotoch emiczną
szklanego

FET to chyba nowa wersja FKS/E. Podoba mi się jak jest otwierana.
Łatwiejszy dostęp przy czyszczeniu.

pzdr.
j.

Re: czym wiercicie PCB + płytka metodą fotochemiczną

[...]

Dzięki za cenne uwagi nt. wiercenia otworów.

    Ja wyszedłem z załoĹźenia, Ĺźe jeśli roztwĂłr ma być 0,7%, a ten kret z
TESCO ma około 50% NaOH, to należy dać tego 2x więcej niż wynika z
przelicznika wagowego. Ale, że nikt z tego strzelał nie będzie, a proces
wywoływania następuje bardzo szybko (w odniesieniu do czasu trawienia), to
pewnie i w roztworze 0,1% by się to bez problemu wywołało.

    Wydaje mi się, Ĺźe w roztworze soli dobrze przewodzącym prąd raczej nic
nie ma się prawa wyindukować,

    A ten aspekt do mnie dość mocno przemawia...

Aspekty spoĹźywcze pomijam.

    Ja rĂłwnieĹź, jak ktoś się bawił za młodu ruskim zestawem typu "Młody
Chemik", to raczej niewiele go potrafi przerazić. ;)

Re: czym wiercicie PCB + płytka metodą fotochemiczną

Masz rację. Zapomniałem, że dzisiejsze krety to jeden wielki szajs,
do którego dodają aluminium i inne śmieci, żeby bardziej się kotłowało
w rurach. Ja mam jeszcze spory zapas sody kaustycznej (98,5% NaOH)
i dlatego trzymam się proporcji, które podałem.

--
[ Marcin Kulas                              jid: snipped-for-privacy@jabbed.org ]
[ „Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]
Re: czym wiercicie PCB + płytka metodą fotoch emiczną
BC% tylko wiertarce.
B3%C5BC%ne dziwne otwory. Wiercenie

Taj jak pisali wczeC5%9Bniej, FSB240/E.
Dlaczego?
Jest maC5%82a, ma mocowanie metalowe (lichy pierC5%9BcieC5%84 na plast=
ikowym20%
koC5%82nierzu, ale zawsze coC5%9B), ma futerko uniwersalne i nie potrze=
ba20%
kluczyka/tulejek aby zmieniC4%87 cokolwiek, ma regulacjC4%99 prC4%99dk=
oC5%9Bci w20%
wystarczajC4%85cym zakresie, jest cicha (do momentu aC5%BC nie padnie C5%
82%oC5%BCysko na20%
waC5%82ku) i bardzo niezawodna (5 w uC5%BCyciu, z czego 2 przemysC5%82=
owo byC5%82y).
Kosztuje poniC5%BCej 300 brutto o ile pamiC4%99tam w LM.

TeC5%BC wolC4%99 od strony miedzi, tylko otworki w padzie robiC4%99 ma=
C5%82e, C5%BCeby20%
centrowaC5%82y wiertC5%82o.

PC4%99kajC4%85 mi przy rC4%99cznym wierceniu, polecam HSS ale konieczn=
ie pokrywany,20%
inaczej wiertC5%82o po kilkunastu-dziesiC4%99ciu jest zniszczone i w za=
sadzie20%
nie skrawa.
Pokrycia sC4%85 o rzC4%85d wielkoC5%9Bci twardsze od wC4%99glika, wiC4%
99%c wiertC5%82o20%
wytrzymuje bardzo dC5%82ugo, a rdzeC5%84 z HSS-u zwalnia mnie z starann=
oC5%9Bci20%
wiercenia - i tak nie pC4%99kajC4%85, mogC4%99 nawet _owala_ zrobiC4%87=
2E%
Obroty nie tak duC5%BCe znowu, ja wiercC4%99 przy 5-7k.

99% skoC5%84czyC5%82. Warto byC5%82o.

Bicie bardzo przeszkadza, ale tragediC4%85 jest dopiero przy prC3%B3bac=
h20%
grawerowania. Zdecydowanie polecam proxona - uchwyty raczej nie bijC4%85=
20%
(tylko jeden miaC5%82em nieperfekcyjny) i sC4%85 trwaC5%82e (tylko moc=
no dokrC4%99caC4%8720%
rC4%99kami - inaczej jak wiertC5%82o zablokuje to moC5%BCe szczC4%99k=
i w uchwycie20%
wytrzeC4%87 i bC4%99dzie biC5%82o).

BC%ne, by wywoC5%82ywaC4%87 roztworem

Potwierdzam, temperatura bardzo istotna.

Jak jest zalana to nic siC4%99 z pC5%82ytkC4%85 nie stanie.
Ja natomiast czasami suszC4%99 pC5%82ytkC4%99 w mikrofali po zabezpiec=
zeniu C5%9BcieC5%BCek20%
roztworem kalafonii (lepi siC4%99 skubana dC5%82ugo, podgrzanie znakomi=
cie20%
rozwiC4%85zuje problem). NaleC5%BCy tylko pamiC4%99taC4%87 aby wC5%82=
C4%85czyC4%87 falC4%99 na funkcjC4%9920%
grila, inaczej w 1 sekundzie C5%9BcieC5%BCki _wybuchajC4%85_ :)

MiC5%82ego.
Irek.N.

Re: czym wiercicie PCB + płytka metodą fotoch emiczną

Irku, jakimś linkiem bądź foto takich wierteł mógłbyś wspomóc?
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: czym wiercicie PCB + płytka metodš fotochemicznš

A propos - przechodze sie po sklepie, widze takie wiertareczki .. obok
kremow ??? Okazuje sie ze to teraz modne narzedzie dla kobiet, chyba
do frezowania paznokci i tipsow.

A kosztuja te frezarki ..
http://allegro.pl/bezawaryjna-frezarka-champion-ivory-zestaw-i1605821703.html
http://allegro.pl/zestaw-frezarka-jd-500-biala-komplet-6-frezow-i1605821906.html

choc sa i tansze

http://allegro.pl/aeg-zestaw-do-manicure-pedicure-paznokci-7-elem-gw-i1617550918.html

J.

Re: czym wiercicie PCB + płytka metodš fotochemicznš
bo na kobietach można najwięcej zarobić a dlaczego droga ? bo biała i
chromowana . Ja do wiercenia 0,8 używam zwyklej wiertareczki chińskiej za ok
50 zł poniżej 0,8 czyli do wiercenia 0,6 0,5 innej , chyba dentystycznej na
stojaku . A wiertła kupuje w sklepie Baildonu jakieś standartowe i wiercę az
sie stępią .
M.S
[...]

Nie do mnie, ale się wtrącę. Castorama, wiertła Tivoly, pokrywane z
czterema gwiazdkami.

Pozdrawiam,
Paweł

Re: czym wiercicie PCB + płytka metodą fo tochemiczną

Dzięki za odpowiedź, zanabędę przy okazji i sprawdzę czy faktycznie
takie dobre :) Widiowe są bardzo dobre ale niestety kruche i kupowanie
za każdym razem przez Allegro trochę trwa bo nie zawsze są wszystkie
interesujące mnie średnice.
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: czym wiercicie PCB + płytka metodą fo tochemiczną

Wiertła są świetne, ale drogawe. Pospiesz się, wieść gminna głosi, że
Castorama pokłóciła się z Tivoly, i sprzedają tylko do wyczerpania zapasów.

Pozdrawiam,
Paweł

Site Timeline