chłodzenie małej obudowy

witam Mam taki sobie "cyfrowy magnetowid" czyli skrzyneczkę (20x15x5cm) z dyskiem 3.5 cala która nagrywa i odtwarza filmy. Obudowa z plastiku, podstawa z blachy, jeden wentylator, na ściance ze złączami. płyta główna jest do góry nogami, na jej środku jakiś rodzaj dużego procesora, wściekle gorący. przykleiłem nań mały radiator, taki z chipsetu PC, da się go dotknąć, ale nie dłużej niż sekundę bo parzy. dysk w środku - też gorący. Wentylator wydmuchuje powietrze na zewnątrz, raczej zimne, bo zasysa sobie przez nieszczelności w gniazdach obok. odwrócić go żeby wdmuchiwał do środka? inny pomysł. może zamontować radiatorek z wentylatorkiem? wewnątrz obudowy zrobię huragan, ale dalej nie mam pewności że będize jakaś skuteczna wymiana pomiędzy wnętrzem urządzenia, a środowiskiem. boję się wkładać 2 wiatraki, a już jakiekolwiek lutowanie na tej mikro płycie odpada. Teraz pozostawiłem obudowę otwartą, a dysk poza nią. tak więc wentylator nic nie robi, ale radiator jakby chłodniejszy. pirometr muszę kupić. Proszę poradźcie co zrobić. znaczy czy spotkaliście się z wdmuchiwaniem powietrza do środka? albo moze olać, niech się smaży?

ToMasz

Reply to
ToMasz

Należy zaprojektować i wykonać trasę przepływu powietrza tak, aby powietrze faktycznie opływało radiatory, i powinno wystarczyć. K.

Reply to
John Smith

W dniu 2013-04-17 23:55, ToMasz pisze:

Mozna tez polaczyc grzejace sie elementy z obudowa jesli jest metalowa.

Reply to
Honza

Użytkownik "ToMasz" snipped-for-privacy@news.neostrada.pl> napisał w wiadomości news:516f1a36$0$1261$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Wdmuchiwanie i wyciąganie są stosowane w zależności od wad. Jeżeli wdmuchujesz to wciągasz kurz do środka. Jeżeli wydmuchujesz to przez wentylator przepływa gorące powietrze.

Reply to
Desoft

W dniu 2013-04-18 15:59, Desoft pisze:

Wydmuchiwanie powoduje zasysanie kurzu otworami w obudowie.

Jestem za dmuchaniem do wnętrza obudowy, gdyż ułatwia to stosowanie filtrów powietrza (na wlocie przed wentylatorem). Tak robi np. Advantech:

- po lewej wyciągalny filtr.

Reply to
Michał Lankosz