Chiński zasilacz impulsowy 5V - ile daje naprawdę?

W ramach ciekawostki.

Ciekawy jest też ten skok na końcu, po odłączeniu zasilania.

Reply to
Adam Wysocki

Adam Wysocki pisze:

Jak nie obciążony to nie ma się czemu dziwić. Wyjmij sobie zasilacz komputerowy i odpal go bez obciążenia, też ciekawe rzeczy widać.

Generalnie filmik z gatunku "kupiłem se woltomierz, ale kompletnie nie rozumiem co mierzę, a impedancja wewnętrzna miernika to dla mnie już kompletna abstrakcja".

Chciałbym widzieć pomiary tego zasilacza z obciążeniem 10%, 50%, 100% i

120% natężenia znamionowego. Wtedy dopiero się dowiemy, jakie jest prawdziwe napięcie.
Reply to
Tomasz Wójtowicz

Impulsowy nie znaczy że stabilizowany. Pomiar pod obciążeniem, czy bez?

Reply to
shg

Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" snipped-for-privacy@TOO.MUCH.SPAM.com> napisał w wiadomości news:h993ud$g6n$ snipped-for-privacy@atlantis.news.neostrada.pl...

Jeśli nie ma podanego minimalnego obciążenia (albo samo z siebie to nie wynika) to jest się czemu dziwić (w sensie, że nie uważam tego wcale za normalne ani tym bardziej akceptowalne).

a ja bym chciał widzieć pomiary tego zasilacza w momencie zdjęcia obciążenia ze 100% do 20%.

e.

Reply to
entroper

Dopiero teraz miałem czas do tego usiąść. Zmierzyłem pod obciążeniem 100mA (do takiego go potrzebuję, nominalny prąd ma 500mA), daje 6.98V...

Trudno, doda się L4949.

Reply to
Adam Wysocki

Dopiero teraz miałem czas do tego usiąść. Wtedy mierzyłem bez obciążenia, ale teraz dodałem obciążenie 100mA (do takiego go potrzebuję, maksymalny ma podany

500mA) i daje 6.98V...

Trudno, dołożyłem L4949 i jest ok.

Reply to
Adam Wysocki