Brak jednego kanału SAT przez trójnik? Dzi wna sprawa.

Jakiś czas temu zakupiłem trójnik do satelity Cyfrowego Polsatu,
ponieważ mam jeden dekoder, który w dzień zabieram do warsztatu a na noc
do domu. Aby za każdym razem nie przełączać przewodu trójnik ten stał
się wybawieniem: http://wstaw.org/m/2011/09/12/100_0753.JPG
Dowiedziałem się od Was, że taki trójnik nie będzie działał ze względu
na zakres częstotliwości i rzeczywiście tak było. Jako że szkoda mi go
było wyrzucić rozebrałem trójnik i wszystkie bebechy wyciągnąłem i
połączyłem drucikiem wyjścia z wejściem. Teraz spełnia swoją rolę
znakomicie. Podczas gali Adamka w tą sobotę chciałem oglądać walkę na
RTL. Jednak wyświetlał mi się komunikat tylko na tym kanale, że brak
sygnału z anteny. Wszyscy na internecie pisali, że na RTL będzie można
oglądać walkę za darmo. Pomyślałem sobie, że jednak zablokowali ten
kanał. Dziś patrzę i RTL jest u mnie w warsztacie a w domu nie ma.
Zdziwiło mnie to i postanowiłem wypiąć trójnik i wpiąć przewód
bezpośrednio w dekoder. Jakież było moje zdziwienie, gdy pojawił się RTL
jednocześnie złość, z powodu nieobejrzanej walki Adamka. Zaciekawiło
mnie to i postanowiłem sprawdzić inne kanały po wypięciu trójnika i z
trójnikiem. Wynik był taki, że jak jest wpięty trójnik to nie ma kanału
RTL z wyżej wymienionego komunikatu. Czy ktoś z Was jest wstanie mi to
wytłumaczyć, dla czego akurat tego kanału nie ma? Co to za zjawisko i
czym wywołane?

Re: Brak jednego kanału SAT prze z trójnik? Dziwna sprawa.
Pierwsze sprawdziłbym, czy zjawisko dotyczy tylko RTL, czy wszystkich
kanałów o wspólnej polaryzacji (jest przełączana napięciem i kabel z
osprzętem ma tu ogromny wpływ). Potem, czy sygnał tego RTL nie jest
przypadkiem znacząco słabszy od pozostałych

Re: Brak jednego kanału SAT przez trójnik? Dziwna sprawa.

jeszcze taka hipoteza ze wiszący "w powietrzu" kabel moze stanowic
pulapke dla pewnej czestotliwosci...

c.

Re: Brak jednego kanału SAT przez trójnik? Dziwna sprawa.
Sprawa caB3%kowicie normalna.
Dekoder (tuner) steruje napiEA%ciem konwerter przy antenie. ZaleBF%nie od
napiEA%cia konwerter wyB3%apuje kanaB3%y w polaryzacji pionowej albo
poziomej. Ustaw wszystkie podB3%B1czone dekodery na ten sam kanaB3%
(czEA%stotliwoB6%E6 i polaryzacjEA%) i raptem okaBF%e siEA% BF%e wszEA%dzi=
e RTL jest.
Do rozmnoBF%enia sygnaB3%u z jednej anteny na kilka odbiornikF3%w sB3%uBF%y
multiswitch a nie trF3%jnik, tym bardziej tak ordynarny. Tam moBF%esz
sobie tylko uszkodziE6% dekoder...

Re: Brak jednego kanału SAT przez trójn ik? Dziwna sprawa.

Nie doczytales... Napisal ze ma jeden tuner, ktory przenosi w razie
potrzeby...

c.

Re: Brak jednego kanału SAT przez trójnik? Dziwna sprawa.
Hej!
Przeciez pisze jak byk:
Pasmo przenoszenia: 5-1000MHz
To jest spliter kablowy, nie nadajacy sie do SAT.
Mozliwe ze bedzie dzialal, ale przy wyzszych czestotliwosciach
prawdopodobnie "ubije" sygnal.

http://www.axing.com/katalog_de/Zubehoer_Ex31.html
Prawdopodobnie nie sprawdziles, ale nie wierze ze nie miales "tylko"
jednego kanalu..to nie filtr..

Przeciez pisze jak byk:
[...]

jednego kanalu..to nie filtr..nie kablowka, wszystko nie tak..:)

Re: Brak jednego kanału SAT przez trójnik? Dziwna sprawa.
Jestes pewien ze tylko jednego kanalu nie bylo?
Jaka platforma SAT?

poczytaj ze blokowali:
http://media2.pl/media/82919-Adamek-Kliczko-Nawoluja-do-bojkotu-PPV,-RTL-odkodowany.html

Re: Brak jednego kanału SAT przez trójnik? Dziwna sprawa.

Jestem w 100% pewien. Trójnik ma 3 wyjścia. Kiedy podłączę do pierwszego
są wszystkie kanały które mam dostępne w abonamencie i te standardowe
niekodowane. Natomiast gdy podepnę do drugiego od lewej nie mam RTL. Dla
mnie to jest jakiś obłęd o którym bym zapewne się nie dowiedział gdyby
nie walka Adamka z Kliczko. Dla przypomnienia załączam zdjęcie mego
trĂłjnika: http://wstaw.org/m/2011/09/12/100_0753.JPG

PS: Platforma to Cyfrowy Polsat z pakietem premium

Re: Brak jednego kanału SAT przez trójnik? Dziwna sprawa.
Cos krecisz..
Jesli sciagasz z Astry, to RTL jest na 12188Mhz
I nie tylko RTL ale 12 kanalow jest na tym transponderze.
Wiec wyglada na to ze obcina Tobie slicznie, tylko ile to ciezko
powiedziec..
Sprawdz reszte kanalow i dowiesz sie jak bardzo tlumi.

Re: Brak jednego kanału SAT prze z trójnik? Dziwna sprawa.

UĹźytkownik "Antoni"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4e706eda$0$3500$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

RTL jako FTA nadawany jest przez operatora niemieckiego na Astrze
RTL jako retransmisja darmowego programu nadawany jest przez twojego
operatora na Hotbirdzie

Re: Brak jednego kanału SAT przez trójnik? Dziwna sprawa.
Witam!

Raczej nie
http://www.lyngsat.com/packages/polsat.html
Nie prosciej zmienic spliter niz dewagowac?

Re: Brak jednego kanału SAT prze z trójnik? Dziwna sprawa.

Sugerujesz Ĺźe RTL nadawany (czy teĹź retransmitowany) jest
przez Cyfrę czy inny Polsat? ;-)) Może jeszcze ZDF, ARD i
parę innych z Astry? Cyfra hobbystycznie, za własne
pieniądze, uszczęśliwia paru klientów, którym zechce się
obejrzeć niemiecki kanał raz na rok ;-)

Site Timeline