Automatyka: elektrozawory, małe średnice

To w sumie pytanie luźno związane z elektroniką, ale...

Czy jest jakieś fajne miejsce wysyłkowe w sieci gdzie mogę kupić *małe* elektrozawory, najchętniej na niskie napięcie DC (ostatecznie AC, byle nie były na 230VAC) i aby miały porty o małej średnicy np. 1/4" lub 1/8". Nie chodzi mi o takie ogrodnicze, 1-calowe czy 3/4". Najchętniej z plastikową, nie mosiężną konstrukcją.

Optymalnym byłoby coś takiego jak to:

próbowałem się skontaktować z nimi ale te Chinczyki z KSD nie odpisują na zapytanie po angielsku o dystrybutora w cywilizowanej części świata ;-)

Ktoś pomoże ?

Reply to
Pszemol

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...

też szukam czegoś takiego ale w dobrej cenie będzie ciężko, to sobie wymyśliłem zawór kulowy i siłownik zamka centralnego do samochodu.

blur

Reply to
blur

Użytkownik "blur" napisał :

a może lepiej użyć elektrozaworu do zamykania dopływu benzyny przy zasilaniu samochodów gazem.

że to mosiądz.

Pozdro Analyzer

są też zawory ogrodnicze w dużo mniejszym formacie. Np. Gardena ma coś takiego, nawet w bloczkach po kilka zaworów (taki przełącznik) na rurki chyba 6 czy 8 mm. Sterowane jest toto z bateryjnego urządzenia, więc pewnie DC ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...

Spróbuj tu

, zerknij na ostatnią pozycję na liście. Piotr

Reply to
Piotr Pitucha

Wysylkowo to nie wiem .. ale do pralek sa fajne elektrozawory .. i tak sie zastanawiam czy 230VAC nie zadziala na 24VDC ..

Nie bardzo fajne, bo zwykle mają z jednej strony duży gwint

3/4" a z drugiej strony króciec 1/8" bez gwintu do nasunięcia giętkiego węża... Nie wytrzyma mi to ciśnienia 40PSI... :-)

Raczej nie...

Reply to
Pszemol

OJ, mam przeczucie dziwne że ten zawór będzie droższy od całego automatu który chcę zbudować... ;-) Nawet mi się odniechciało wypełniać formularza zapytania. Ale dzięki.

Reply to
Pszemol

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Użytkownik "Pszemol" snipped-for-privacy@PolBox.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@poczta.onet.pl...

Chyba nie... te z innych serii (duże średnice) na 12V były chyba koło 83zł, popatrz pozatym po serwisach AGD, tam są zawory od ekspresów do kawy, jeśli wydajność będzie odpowiednia to moga Ci sie przydać, elektrozawory do pralek.... itd itd Pozdarwiam Piotr

Reply to
Piotr

3 atm .. to sie chyba jeszcze moze zdarzyc w wodociagach. [P.S. Ktos wie jak wygladaja wodociagi w Karpaczu? Przeciez tam wzdloz ulicy jest chyba ze 200m spadku .. 20 atm byloby na dole .]

drucik cienki, zwojow duzo - indukcyjnosc jest chyba spora.

Dokładnie tyle mam tu w kranie ciśnienia statycznego. Za zaworem będę miał jakieś 30 metrów cienkiej linki

1/4" OD, wiec ciśnienie na otwartym zaworze przed taką "rezystancją" będzie wciąż bliskie tych 40PSI.

Oglądałem taki zawór na 24V - łapał przy 18V, puszczał przy 14V. Nie wiem jak mają te na 230V, ale pewnie porównywalnie... Ale kto wie - w końcu to wiele zależy od konstrukcji zaworu/membrany.

Reply to
Pszemol

No to cholernie drogo... Ja mam w planach zapłacić nie więcej niż $8-10 za sztukę plus wysyłka. Znalazłem gostka który sprzedaje w ilościach detalicznych te tajwańskie KSD po $8.30 - miałem nadzieje że Polacy potrafią to samo zrobić taniej. Ale chyba się przeliczyłem, bo polskich zaworów nie widzę... To co dostępne jest do automatyki na polskich witrynach to głównie widzę importowane zawory dostępne standardowo wszędzie na świecie...

Przeglądałem te - zwykle są na pełne napiecie sieci AC. Te do pralek niestety szybko się palą przy pracy ciągłej.

Najfajniejsze z tych z cewką sieciową są zawory do lodówek z automatyczną maszynką do kostek lodu... Tam masz albo pojedynczy zawór z jedną cewką albo podwójny, z dwiema cewkami, jednym wlotem i dwoma wylotami: jeden zasila maszynkę do kostek lodu, drugi zasila kranik z zimną wodą do picia dostępny w drzwiach lodówki od przodu... Takie zawory podwójne byłyby idealne bo mają plastikowe kadłuby, "food grade" komponenty i "standardowe" króćce

1/4" na wlocie i zdaje się podobne na wylocie, gwintowane. Gdyby tylko nie ich cena sięgająca $40 dolarów za sztukę to jeszcze zniósłbym wymaganie cewki na pełne napiecie AC ale przy tej cenie to nie bardzo mi się chce prowadzić wysokiego napięcia tam gdzie mi woda kapać może...
Reply to
Pszemol

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com

Jeśli mnie pamięć nie zawodzi, to na rurze wylotowej warszawskiego Wodociągu Centralnego jest utrzymywane 0.55MPa. Oczywiście im dalej w sieć tym mniej.

Reply to
Marek Dzwonnik

Czyli 80PSI... Idealne ciśnienie dla filtrów RO :-) Ja mam niestety tylko połowę z tego... :-(

Reply to
Pszemol