89S4051 - nieśmiertelny problem programowania

Witam

Posiadam 5 sztuk 89S4051 Atmela i kłopoty z programowaniem każdego z nich.
(Programator nie widzi procesora) (błąd zapisu).   Jako programatora używam
własnoręcznie złożonego STK200 (LANCOS). Programuję nim bez problemu
ATMEGA88 (Sprawdzone na 1000%).
Jako program próbowałem np. ISP Programmer v. 1.2.0.52 , Pony Prog 2000 oraz
BASCOM 8051
- żaden nie działa, za to wszystkie te 3 (zamiast BASCOM 8051 - BASCOM AVR w
ostatnim przypadku) bez problemu programują wspomnianą ATMEGę88.

Układ programatora 89S4051 zgodny z wszystkimi opisami ISP jakie znalazłem
to znaczy
RST z programatora (Ciekawe - wyczytałem że przy programowaniu równoległym
jest tutaj 12V!, ale programujemy szeregowo - wiec wystarczy RST z STK).
XTAL 1 i 2 - kwarc (próbowałem 4 MHz, 6 MHZ, 8MHz, 11,0592) podłączony (z
kondensatorami 22pF do masy).
MOSI, MISO i SCK podłączone do programatora bezpośrednio (jak i RST)
Kondensator 100nF bezpośrednio przy nóźkach procka (podstawki)
Długość kabli STK200 - PROCEK ok 5 cm
Zasilanie 5.1V zasila i procek i programator  (VCC i GND)
Brak podpiętego czegokolwiek innego.
Procesor nie przegrzany (podstawka),

I nie działa.

Znalazłem
http://www.dioda.com.pl/forum/topics49/asm-problem-podczas-programowania-vt1788.htm

i zaciekawił mnie schemat podany przez "zaquadnika", a szczególnie
- układ reset - dziwne IMHO po naładowaniu stan RST będzie raczej L a nie H,
(wyczytałem że programowanie jest przy RST=H)
- podciągnięcie pinów pull-up (wyczytałem, że są już wewnętrznie
podciągnięte). Co ciekawe umieszczony tam napis 89S8253 sugeruje procesor,
który równiez ma pinouty pulled-up.

Przed sprawdzeniem pytam - czy ktoś z szanownych grupowiczów ma jakieś
doświadczenie praktyczne w programowaniu 89S4051, (schemat programatora,
program do niego, wskazówki).
Oczywiście interesuje mnie ISP nie programator równoległy.

Z poważaniem
Michał

Re: 89S4051 - nieśmiertelny problem program owania

Czy w ogóle została odczytana poprawna sygnatura procesora?
Czy problem występuje dopiero podczas programowania?

Re: 89S4051 - nieśmiertelny problem programowania
<cut>

Niestety sygnatury nie odczytuje (FF FF FF)
Problem występuje podczas programowania (pierwszego bajtu róznego od FF).

Czy programator na Pana stronie ktoś testował na 89S4051?  Przyznam sie, że
zadziałał mi Lancos na Atmega, próbowałem jeszcze STK200_Matik (forum
Elektrody) - nie działał na 89S4051  więc rozebrałem go (Atmegi nie
sprawdzałem). Czy to możliwe, że "nówki" z TME są zablokowane? Ale wtedy
powinno odczytać choc sygnaturę, prawda?

Pozdr.
Michał P.

Site Timeline