4k, kabel hdmi

Mam TV 4k i odtwarzacz BD 4k (Sony UBP-X700). Ten odtwarzacz wyrzuca na ekran obraz 4k z rozmaitymi kablami, ale BD 4k tylko idą w 1080. Czy to może być jednak kabel?

Moje dotychczasowe doświadczenie np. z BD 3D, które też muszą mieć kable większej przepustowości, jest takie, że albo działa wszystko albo nic, a tu mam obraz statyczny, który zapewne ma niski bps i on wyświetla się bez przeszkód w 4k, a dalej mam obraz dynamiczny, o pewnie dużo większej bps, przy którym odtwarzacz decyduje, że jednak będzie tylko 1080p60. Co też jest wk.. to, że odtwarzacz ma ustawione na twardo 4k na wyjściu.

Reply to
Marcin Debowski

Osoba podpisana jako Marcin Debowski snipped-for-privacy@INVALID.zoho.com>

w artykule <news:Z%mxF.57916$ snipped-for-privacy@fx17.ams pisze:

Prawdopodobnie odtwarzacz w tym przypadku nadaje tylko 4K@60fps. Sprawdź wszystko: telewizor, kabel i odtwarzacz. Jeśli to jest 4K@60fps, to wszystkie urządzenia mają obsługiwać HDMI 2.2 czy też HDCP 2.2, bo to różnie może być opisane.

Poza tym urządzenia Sony znane są z dodatkowych ograniczeń, niekoniecznie przewidzianych w jakimkolwiek standardzie, co oznacza, że w skrajnym przypadku odtwarzacz Sony może obsługiwać wszystkie funkcje tylko podłączony do telewizora Sony.

Osobiście z HDMI 4K nie walczyłem, więc mogłem coś pominąć lub przekręcić z tego, co słyszałem.

Reply to
Andrzej P. Wozniak

Odtwarzacz nadaje w 4k@60 i 4k@24. Telewizor to Samsung 43NU7090 i obsługuje 4k@60 bo własnie w tym trybie wyświetla z tego Sony np. główne menu odtwarzacza itp - Samsung właśnie raportuje taki tryb.

Tego się trochę właśnie obawiam. Na razie zamówiłem krótki kabel ogłaszany jako 4k60 / 18Gbps. Posprawdzam też z plikami BD4k czy da radę odtworzyć.

Reply to
Marcin Debowski

Obejrzałem sobie dokładniej oryginalny, krótki kabelek, który przyszedł z tym Sony i tam stoi jak wół 4k60. No ale wcześniej wpinałem go do 2ch różnych gniazd do tego samsunga i była dupa. Ale, co tam, wpiąłem w trzecie (HDMI3) i nagle zrobiło się 4k. Jakiś tryb input plus był wyłącznie zaznaczony w setupie dla hdmi3... Zamieniłem ten krótki kabelek, na 15m, którego używałem do 3D i cud, też 4k (wczoraj też nie działało). No to idźmy dalej, podłączyłem wszystko przez przełącznik (switch) 4k, no 4i jest ponownie k statycznie i 1080 na BD. Wywaliłem przełącznik i teraz w ogóle nie może złapać sygnału, bo Samsung wykrył BD i optymalizuje co by mi enhans UHD ekspirjens. No to znowu krótki kabel i znowu działa. Nosz k... to się robi coraz bardziej skomplikowane, ale przynajmniej coś działa i wydaje się powtarzalne. Oj czuje, że się napocę, zanim to wszystko zadziała.

Reply to
Marcin Debowski

Osoba podpisana jako Marcin Debowski snipped-for-privacy@INVALID.zoho.com>

w artykule <news:OzsxF.5760$ snipped-for-privacy@fx08.ams pisze:

W ramach przypomnienia dorzucę parę możliwości:

  1. Gdzieś masz paprochy na stykach, a pominąłeś etap czyszczenia wtyczek i gniazdek. Użytkownicy USB-C z pewnością tu coś doradzą, niektórzy z nich mają to na co dzień…
  2. Niby to wszystko jest od dawna plug-and-play, ale czasem zmienia się w plug-and-pray, bo w pamięci pozostają zapisane jakieś śmieci i trzeba coś resetować. Choćby nawet producent przewidział oficjalny sposób resetu, przydać się może odłączenie wszystkich urządzeń od prądu.

To właśnie typowe dla PnP - urządzenia i porty mają swoje identyfikatory, więc zmiana sposobu podłączenia oznacza wybór wcześniej zapisanej konfiguracji albo konfigurowanie na nowo, jeśli wcześniej takie zestawienie się nie pojawiało. Śmieci mogą być i w zapisie wcześniejszej konfiguracji, i w każdym module, który ma swoją pamięć, niekasowaną przez szybki restart. Dlatego czasem trzeba wszystko porozłączać, potem odłączyć od prądu i zacząć od nowa, przechodząc przez etap pełnego wykrywania i konfigurowania.

Reply to
Andrzej P. Wozniak