Re: Kilometerheffing leidt ons richting 'Big Brother'-staat

En waar staat dat die website een overheidssysteem is?

-p

Re: Kilometerheffing leidt ons richting 'Big Brother'-staat

Tip: GSM / GPS-jammer.
http://www.i-spy.nl/Webwinkel-Category-109620/GSM-Jammers.html?gclid=CP2R4Zunip4CFVWF3godxkqEqA

--
CU, Rob / gompy.net

Re: Kilometerheffing leidt ons richting 'Big Brother'-staat
http://www.i-spy.nl/Webwinkel-Category-109620/GSM-Jammers.html?gclid=CP2R4Zunip4CFVWF3godxkqEqA

Dan toch in combinatie met een vals kenteken, vermoed ik.

--
Met vriendelijke groet,

Maarten Bakker.

Re: Kilometerheffing leidt ons richting 'Big Brother'-staat

http://www.i-spy.nl/Webwinkel-Category-109620/GSM-Jammers.html?gclid=CP2R4Zunip4CFVWF3godxkqEqA

Waarom ?
Hoe vaak denk je dat je kenteken gecontroleerd wordt ?
Hoe vaak ben jij al gecontroleerd sinds je je rijbewijs hebt ?
Als je een beetje de grote wegen mijdt kan je jaren in de rondte tuffen.

--
CU, Rob / gompy.net

Re: Kilometerheffing leidt ons richting 'Big Brother'-staat
http://www.i-spy.nl/Webwinkel-Category-109620/GSM-Jammers.html?gclid=CP2R4Zunip4CFVWF3godxkqEqA

Als je onder een trajectcontrole portaal doorrijdt bijvoorbeeld. Je kan
er gerust vanuit gaan dat met rekeningrijden er nog meer camera's langs
de weg zullen komen te staan om fraude te kunnen detecteren.

Re: Kilometerheffing leidt ons richting 'Big Brother'-staat
http://www.i-spy.nl/Webwinkel-Category-109620/GSM-Jammers.html?gclid=CP2R4Zunip4CFVWF3godxkqEqA

Ik vermoed dat auto's zonder kastje automatisch geflitst worden.

--
Met vriendelijke groet,

Maarten Bakker.

Re: Kilometerheffing leidt ons richting 'Big Brother'-staat
On Sat, 14 Nov 2009 13:01:39 +0100, "Rob / gompy.net"

http://www.i-spy.nl/Webwinkel-Category-109620/GSM-Jammers.html?gclid=CP2R4Zunip4CFVWF3godxkqEqA

Jij weet niet hoe vaak jij al gecontroleerd bent op kenteken. Als je
een beetje over grotere wegen rijdt misschien wel dagelijks. OVERAL
hangen die kleine zwarte cameratjes. Die zijn niet voor
snelheidsmeting, maar om te kijken wie waar en wanneer rijdt,
zogenaamd om verkeer in kaart te brengen.

Daar zit een OCR systeem achter dat kentekens herkent. Je ziet ook
overal steeds vaker snelheidswaarschuwingen m├ęt je kenteken op borden.

P.

Re: Kilometerheffing leidt ons richting 'Big Brother'-staat
http://www.i-spy.nl/Webwinkel-Category-109620/GSM-Jammers.html?gclid=CP2R4Zunip4CFVWF3godxkqEqA

Kan ik niks aan doen dat de overheid mij een stukkend kastje heeft
gegeven.....

--
CU, Rob / gompy.net

Re: Kilometerheffing leidt ons richting 'Big Brother'-staat

Helaas, zo gaat dat niet werken. De eerste aanschaf van de kastjes
zal wel door de overheid worden betaald, maar daarna ben je er zelf
verantwoordelijk voor - ook voor de goede werking. Zoals je er ook
voor verantwoordelijk bent als je snelheidsmeter er flink naast zit.
Ben alleen wel benieuwd naar de garantietermijn die de overheid gaat
hanteren en naar de "economische levensduur" van zo'n kastje.

-p

Re: Kilometerheffing leidt ons richting 'Big Brother'-staat
On Sat, 14 Nov 2009 15:04:58 +0100, Piet Beertema

]

Daar gaat weer iemand heel erg rijk van worden.

Je weet van tevoren dat het 2, hooguit 3 à 4 jaren meegaat. Iemand een
GSM of organiser die het langer volghoudt?

P.

Re: Kilometerheffing leidt ons richting 'Big Brother'-staat

Hier nog een paar GSM's in gebruik van 10 jaar oud. Hebben tenminste
bruikbare toetsen en een duidelijk belsignaal.

--
  Wie alles begrijpt, die alles vergeeft...
  ____________________

Vergeet het ontbreken van kramp in je vingers niet, bij een wat langer
gesprek.
(geldt overigens ook voor alle binnenshuis DECT rommel)

--
Bye,

Willem-Jan Markerink

Re: Kilometerheffing leidt ons richting 'Big Brother'-staat
    [...]

Muh? 'k Heb geen enkel probleem met m'n Siemens Gigasetje.
(http://gigaset.com/shc/0,1935,hq_en_0_160845_rarnrnrnrn,00.html )
Maar 'k heb er inderdaadwel op gelet, dat die telefoon een beetje
normaal formaat heeft; die GSM-achtige DECTs zijn waardeloos, qua ergonomie.

Re: Kilometerheffing leidt ons richting 'Big Brother'-staat

Sinds gisteren een SL785.(geen MB) Ook niet slecht.

--

Mvg, Eric

Re: Kilometerheffing leidt ons richting 'Big Brother'-staat

Bij alles kleiner dan een volwassen (*gebogen*) hoorn (reikend van oor tot
mond) kun je je hand er (inklusief duim) niet op natuurlijke wijze omheen
leggen.

Ooit wel eens een car-kit achterin de auto gezien, categorie auto met
chauffeur, die *niet* over een fatsoenlijke volformaat hoorn
beschikt?....;))

--
Bye,

Willem-Jan Markerink

Re: Kilometerheffing leidt ons richting 'Big Brother'-staat

Gij zijt ouderwetsch.

--

Mvg, Eric

Re: Kilometerheffing leidt ons richting 'Big Brother'-staat

De neiging om zelfs de meest basale ergonomische principes klakkeloos op
zij te schuiven, louter vanwege grillen van mode/high-tech, heeft bij mij
nooit zo post gevat, nee.

(bij anderen komt dat besef pas als de hele interieurverwarming uitvalt of
op hol slaat, omdat tiptoets of sensor de geest heeft gegeven, terwijl dat
vroeger met een mechanische schuif of draaiknop nooit mis ging, of iig zelf
simpel te repareren)

--
Bye,

Willem-Jan Markerink

Re: Kilometerheffing leidt ons richting 'Big Brother'-staat

Niks mis met de ergonomie. Ding pas prima in mijn hand.
Is meteen antwoordmachine, heeft intercomfunctie, synchronisatie met
Outlook, ruimtebewaking etc. etc.
Als mijn arm al moe zou worden zet ik hem in zijn mooie chromen
bureaustandaard en kan ik prima het gesprek voortzetten.

Doe het maar na met jouw ergonomische bakelieten toestel met
draaischijf. Of kick je zo op ouwe troep dat je nog in gang staat te
telefoneren met zo'n wandmodel van de PTT?

--

Mvg, Eric

Re: Kilometerheffing leidt ons richting 'Big Brother'-staat
september.org:

tenminste
mij

Ja, dat doet een suikerkorrel ook, maar urenlang vasthouden acht ik minder.

Prachtig, hoe meer functies naar de mallemoeren als 1 kreng de geest geeft,
des te beter.

Ik hoef iig niet te letten op de akku.

--
Bye,

Willem-Jan Markerink

Re: Kilometerheffing leidt ons richting 'Big Brother'-staat

Ja, tiptoetsen en touchscreens, geweldige uitvindingen allemaal. Zeker die
touchscreens zijn handig, vooral voor het beperken van de fabrikagekosten!

Voor de gebruiker is het minder, want je kunt nooit meer iets blindelings
met zo'n ellendig ding. En dat is vreselijk lastig en echt niet alleen voor
visueel gehandicapten..

Mijn nieuwste gsm kan gelukkig wel muziek afspelen in stereo (en met een
herrie, je houdt het niet voor mogelijk wat er voor kabaal uit zo'n klein
dingetje komt), foto's in een resolutie maken die mijn pc nog niet eens
aan kan en films opnemen. En uiteraard dat allemaal ook weer afspelen,
kortom alle voor een telefoon essenti├źle eigenschappen zitten er gelukkig
in, dat dan weer wel..:-)

(Overigens levert al dit soort techniek inmiddels dus geen gebruiks- maar
verbruiksartikelen op. Nou ik er eens over nadenk: gek eigenlijk dat je die
milieufanaten daar zo weinig over hoort..)

Site Timeline