Re: Kilometerheffing leidt ons richting 'Big Brother'-staat

"Tijdens een rit wordt de actuele prijs op een display van het kastje

> getoond, terwijl gebruikers de afgelegde routes en de bijbehorende > prijzen via een beveiligde website kunnen inzien. De route-informatie > zou vanwege de privacy niet doorgestuurd worden naar een > overheidssysteem; uitsluitend het te betalen bedrag wordt volgens NXP > verzonden." > > De twee bovenstaande zinnen zijn precies 100% met elkaar in > tegenspraak. Immers als je de door jou afgelegde routes kan zien op > een website dan moeten deze gegevens daar naartoe overgeseind zijn.

En waar staat dat die website een overheidssysteem is?

"George Orwell" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@mixmaster.it...

Tip: GSM / GPS-jammer.

CU, Rob / gompy.net
Reply to
Rob / gompy.net

Beetje simpele reactie op een terecht gemaakt bezwaar...

Massimo

Reply to
Massimo

Maakt dat uit dan? Orwell heeft het dan ook over dat justitie er meteen na invoering om gaat lopen zeuren. Bovendien zijn websites te hacken.

Een zeer onwenselijk systeem.

Dan toch in combinatie met een vals kenteken, vermoed ik.

Het is wel een slechte zaak dat de overheid alle gereden kilometers gaat volgen en vastleggen, maar dat staat los van de claim die hierboven gemaakt wordt. Er staan twee zinnen die niet in tegenspraak zijn.

Het is een onderdeel van het masterplan waarin ook de OV chipkaart past. Alle bewegingen van alle Nederlanders moeten gelogd worden zodat in het geval van een vermeend probleem er met een druk op de knop een lijst geproduceerd kan worden van iedereen die in de buurt was. Daar kicken politci en ambtenaren op...

Het grote gevaar is dat men voor oneigenlijk gebruik mooie redenen gaat staan verzinnen. De kilometerheffing is niets anders dan een uitgebreider soort systeem van trajectcontrole. Zogenaamd wordt er met de gegevens van de bestaande trajectcontroles niets anders gedaan dan snelheid controleren. Daarna worden alle gegevens weggegooid. Zegt men. Het bewijs van het feit dat dat een leugen is, is de moord op enkele Colombiaanse drugshandelaren die werden gevonden langs de A12 bij De Meern. De gegevens van de trajectcontrole daar werden vervolgens gebruikt om de zaak op te lossen. Dat vindt iedereen dan natuurlijk heel mooi, zelfs zo mooi, dat je er daarna niemand meer over hoort. Blijkbaar heiligt het doel de middelen. En zo glijden we dus steeds verder af.

Reply to
Omnibus

schreef in bericht news:16724$4afe8f83$d4549fe0$ snipped-for-privacy@news1.tudelft.nl...

Waarom ? Hoe vaak denk je dat je kenteken gecontroleerd wordt ? Hoe vaak ben jij al gecontroleerd sinds je je rijbewijs hebt ? Als je een beetje de grote wegen mijdt kan je jaren in de rondte tuffen.

--
CU, Rob / gompy.net
Reply to

"Rob" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@xs7.xsall.nl...

Vergeet niet het internetloggen, het betaalverkeer en het GSM-gebruik !

--
CU, Rob / gompy.net
Reply to

Dat valt wel mee. Vooral Justitie en Politie kicken er op. !

--
Met vriendelijke groeten,

Ben Doedens
http://home.kpn.nl/vrouger
Reply to
ben doedens

Het verschil is dat dat ons niet wordt opgelegd door de overheid.

Reply to
Omnibus

Ik snap niet wat het verschil is hoor. De overheid legt je niet op om te internetten bedoel je? Niet om auto te rijden ook. Maar je wilt het zelf en het wordt je onmogelijk gemaakt om dit te doen zonder dat de overheid meekijkt. Dat geldt zowel voor autorijden, reizen met bus of trein als internetten, betalen en bellen. Alles wordt gevolgd en bewaard.

Als een medeburger iets doet wat niet mag dan kom jij plotseling onder extra aandacht te staan, alleen maar omdat je toevallig op dezelfde weg reed, dezelfde trein nam, of dezelfde website bezocht.

Dat zijn dingen waar 25 jaar geleden het oostblok om veracht werd, en waar Nederland nu in voorop loopt om het hier ook in te voeren. Het enige is dat de informatie nu niet meer van de burgers komt maar van de techniek.

Iemand die nog niet overtuigd is dat dit soort ontwikkelingen onwenselijk zijn, moet eens een lezing van Bart Jacobs bijwonen.

Reply to
Dombo

Als je onder een trajectcontrole portaal doorrijdt bijvoorbeeld. Je kan er gerust vanuit gaan dat met rekeningrijden er nog meer camera's langs de weg zullen komen te staan om fraude te kunnen detecteren.

Reply to
Dombo

past.

lijst

Maar niet door de overheid. De overheid begint er nu pas mee dat zelf te gaan doen. Te beginnen met de OV chipkaart. En de kilometerheffing is de volgende.

Het verschil is dat de overheid dit nu van bovenaf gaat opleggen en zelf gaat uitvoeren. En het zodanig in een wettelijk kader verankert dat de burger er niet onderuit kan. (Althans als het doorgaat allemaal. Hetgeen ik betwijfel, gezien de te verwachten politieke omslag in dit land.)

Reply to
Omnibus

Je weet het dus niet en geeft dan maar een hufterige reactie.

Wél! Providers moeten de gegevens verzamelen en bewaren en doorgeven. Dat is wél opgelegd door de overheid. Dit geldt voor internetverkeer én voor GSM. Betaalverkeer weet ik zo niet.

P.

Reply to
P.

Dat is?

P.

Reply to
P.

Daar gaat een verbod op komen. Zo gaat er ook een verbod op versleuteld internetverkeer komen.

P.

Reply to
P.

Ik vermoed dat auto's zonder kastje automatisch geflitst worden.