Velleman K8055 USB Eksperiment Board

jeg har for længe siden købt sådan en Velleman K8055 USB Eksperiment board..
og nu vil jeg gerne igang med at programmere lidt til den.. bare i første
omgang noget simpelt tænd og sluk af udgange.

Men jeg ander kort sagt intet om programmering, jeg kan læse på deres side
at jeg kan programmere  "applications in Delphi, Visual Basic, C++ Builder
or any other 32-bit Windows application development tool that supports calls
to a DLL."

Men hvilket program skal jeg have fat på, som er nemmest at komme igang med?
og som jeg evt. også kan indhente noget hjælp til hvis det går helt galt..

Mvh Brian

Link til prduktet: http://www.velleman.be/ot/en/product/view/?id35%1346

Re: Velleman K8055 USB Eksperiment Board

Ikke at jeg professor i dette.
Men for mange år siden lavede jeg lidt i Basic.  Det kører man hurtigt fast
i.
Så gik jeg over til Pascal og det havde en meget bedre struktur.
I dag hedder sådan et program C++. I dag noget nær en standard. Så du må i
gang med en bog der hedder noget i retning af  "Programmering i C."
Blot et fosigtigt forslag herfra.

--
MVH.
Finni

Re: Velleman K8055 USB Eksperiment Board
Hej Brian,

Jeg er selv lige begyndt at kigge på PYTHON www.python.org/
det kan være det også kunne være noget for dig.
Her er et simpelt lille eksempel skrevet i python til K8055
http://forum.velleman.be/viewtopic.php?f=3&t61%4
nederste post.

Mvh
Gert K.

Re: Velleman K8055 USB Eksperiment Board
El-Trikker forklarede:
Hejsa

Jeg har selv sådan et print, som jeg bruger til at tælle pulser fra
vores stoker fyr med.

Jeg bruger Delphi til det, det er pascal, bare i en nyer og mere
brugervenlig version (Nemmer at lave skærmbilleder osv, og events på
knapper, man kommer rigtig langt med træk og slip, men du slipper dog
ikke for at skulle skrive noget kode selv)

Delphi kan fået i en gratis version, men ved ikke lige hvor, men brug
google og kik efter Delphi 5 eller delphi 6.

Jeg syntes det er rigtigt godt program at bruge, i sær når man som jeg
ikke er prof programmør.

Hvis du vil vide mere er du velkommen til at skrive til psp (at) crump
(dot) dk

MVH
Allan

Re: Velleman K8055 USB Eksperiment Board

//
Når der er tale om kald til en eksistrende DLL, er
Visual Basic Express 2008 fra Microsoft en mulighed.
Der eksisterer ligeledes en Visual C++ Express 2008
samt en Visual C# (C sharp) Express 2008.

Alle ovennævnte er free of charge, der kan downloades fra

         http://www.microsoft.com/express/vb /

men vær opmærksom på at det er programmer, der fylder. Der medfølger
meget udførlige hjælpefiler
( > 1GB for den udvidede udgave).

Programmerne gør det meget enkelt at opbygge stand alone applikationer
med en grafisk brugerflade, indeholdende trykknapper, tekstbokse,
combobokse, grafer etc.

Nu har Basic som programmeringssprog fået skyld for at være medvirkende
til en ustruktureret programkonstruktion - sammenlignet med C og C++.
I dag er det således, at Visual Basic Express giver mulighed for
konstruktion af moduler og klasser, hvilket sikrer mulighed for
genanvendelse, indkapsling, struktur etc. En anden ting er, at
struktureringen også i høj grad afhænger af personen i den anden ende af
tastaturet.

Som start vil Visual Basic være et udmærket valg i DIY-regi. Hvis du vil
bevæge dig over i den mere professionelle sfære er C++ eller C# et must.

Endelig: Microsoft har et effektivt QA-forum for alle de her nævnte
programmeringssprog.

Mvh.
Bjarne L.
//

Re: Velleman K8055 USB Eksperiment Board
Oki. tak for det Bjarne.. det lyder som om det er noget jeg kan starte med,
så det vil jeg prøve..

//Brian