Væddemål (MOSFET) - Page 2

Re: Væddemål (MOSFET)

    De mistede lige mig som kunde... ik fordi jeg har handlet derfør,
meeeeen...

--
VH
Lars Molnit

Jeg synes det lyder særdeles fornuftigt. Uden load er det kun HF strømmen i
udgangsspolen der går, så der er ingen grund til at brænde effekt af i
gatedriveren ved at køre med stejle flanker i tomgang. Iøvrigt synes jeg det
jeg har læst i LC Audio's brugervejledning til Predator er forbavsende
ærligt og korrekt.

--
Ulrik Smed
Århus, Denmark

Re: Væddemål (MOSFET)

    Er det ikke modsat, da det er stigetiden der bruger strøm, så jo
længere tid den er om at stige, jo mere strøm(samlet over tid) bruges
der. Prøv at sætte et regnestykke op, hvor der beregnes den samlede
forbrugte effekt, vs. stigetiden... så vil han se det.

    MEN, i kan jo snakke forbi, og han tænker på at den strøm der hives,
vil holdes nede, vis man trækker stigetiden ud, og derved ikke vil få de
sygt store strøm spikes, som en ukontroleret Mosfet vil lave, under ON.
Altså, du snakke om samlet Energi forbrug, og han snakker maks. Strøm
spike. To forskellige ting men begge vigtige i MOSFET sammenhæng.

    Tror i skal snakke igennem, helt præcis hvad hver især mener... og så
er det ik så svært at lavet et simplificeret udtryk både, for
Effektfobrug vs. stige tid, og Maks. strømspike vs. stigetid. i skal jo
ikke tage hensyn om omkringliggende kredsløb, eller helt præcise værdier
i selve MOSFET'en.

--
VH
Lars Molnit