USB -> Hjemmebyg?

Hvordan kan man nemmest sætte hjemmebyggede ting til USB porten?
Jeg ville egentlig gerne gøre det via en PIC, men de eneste Microchip har
med USB interface er OTP kredse, så det kan godt blive en bekostelig affære
at lae noget med sådan én.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Re: USB -> Hjemmebyg?
Hej Lasse,

Ja, det er surt med Microchip, jeg går også og håber på at de tager sig
sammen til at lave en flash-USB processor.

Men check evt. Jespers webshop...

Hvis du vil lave mest selv:
<URL:http://www.jelu.se/shop/product_info.php?products_id83%

Hvis du vil slippe for "snavset":
<URL:http://www.jelu.se/shop/product_info.php?products_id30%

--
Venlig hilsen,
Søren

Den ser faktisk rigtig interesant ud, selvom jeg synes 323 kr er temmelig
meget for noget der kan ligge i min håndflade.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Re: USB -> Hjemmebyg?

Hvad ville det koste dig at indkøbe komponenter, lægge print ud, producere
det og bestykke det ?

I små styktal er det billigt, uanset om det kan ligge på een eller to hænder
:- )

Bo //

Re: USB -> Hjemmebyg?

Man kan få dem lidt billigere her: http://www.dontronics.com/dlp.html
Jeg har købt en del, og de er ret smarte.... Har dog kun "leget" med
dem, ikke brugt dem rigtigt (endnu). Du kan sagtens lave dem selv (print
og alt er på nettet), men det kan ikke rigtig betale sig medmindre du
laver en del.

Med venlig hilsen Preben

Re: USB -> Hjemmebyg?

Nu er jeg lidt nysgerrig... hvad kan den af smarte ting? Hvilke funktioner
er det der samles i den enhed?
Er det selve bus-delen den klarer, eller er det noget helt andet? Har
overvejet at leje med USB i stedet for paralelporten, men har dog ikke sat
mig ind i det endnu...

Re: USB -> Hjemmebyg?

Kommer lige i tanke om at der er nogen der har lavet en lo-speed
implementering på en Atmel i ren sorftware. Det er en billig mulighed.

--
Ulrik Smed
Denmark, Aarhus

Re: USB -> Hjemmebyg?
Hej Casper,

USB til 8bit parallelt.

--
Venlig hilsen,
Søren

Hvor meget løber det op i når du lægger fragt og told oveni de 33$US ?

--
Venlig hilsen,
Søren

Nul og niks... :-)

Med venlig hilsen Preben

Re: USB -> Hjemmebyg?

Ups, der skulle have stået: "Ikke mere..." :-)

Ikke de gange jeg har fået det tilsendt. Fragt er med i prisen, og told
har jeg ikke betalt (ved ikke om det er et tilfælde).

Med venlig hilsen Preben

Re: USB -> Hjemmebyg?
Hej Preben,

Du må ha' været heldig, for der skal da beregnes told på varer fra down-
under. Og så er det spørgsmålet om det ikke bliver dyrere - alt i alt.

--
Venlig hilsen,
Søren

Muligvis, jeg har bestilt fra dem 4 gange (usb-moduler og GPS-moduler),
og ingen af gangene har jeg betalt told.

Tvivler på det.

Med venlig hilsen Preben

Re: USB -> Hjemmebyg?
Hej Preben,

Som sagt... Du må ha' været heldig.

Spørg evt. toldvæsenet ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Jeg mener at når jeg ikke rigtig har noget formål med den, andet end
'legetøj', så er det mange penge for at det snakker via USB istedet for
serial porten.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Re: USB -> Hjemmebyg?
Hej Lasse,

Du kan også få den som kit (for ca. 191,- danske kroner):
<URL:http://www.jelu.se/shop/product_info.php?cPath=1_27&products_id75%

--
Venlig hilsen,
Søren

Hvor meget koster og fylder en diamant på 1 karat mon ? ;)

(N.B. Husk det er svenske kroner, så du kan ca. regne det som om prisen
uden moms er i danske kroner).

--
Venlig hilsen,
Søren

Det engelske blad "Elektor" har haft en del artikler, som omhandlede USB og
elektronik. Det kunne måske være en god idé og læse en årgang eller to
igennem, især de sidste.

MVH
Bo Holmqvist
www.jerNhesteN.dk
www.holmqvist.dk/Billedgalleriet/index.htm

At kontakte mig: Besvar denne - ret i adressen efter devisen: "Fjern lyden,
men lad billedet stå"
<suk opgivende="on">Alt dette bare for at undgå spam</suk>

Re: USB -> Hjemmebyg?

Philips har en USB interface chip der hedder PDIUSBD11. Den har I2C
interface, men kræver en del programmering og nogen kendskab til USB
protokollen.

--
Ulrik Smed
Denmark, Aarhus

Re: USB -> Hjemmebyg?

man ku' også ta' ud til Thansen og købe en rs232-usb-konverter til 149kr,
det er ikke usandsynligt at der enten sidder sådan eller en FTDI232 i ....

-Lasse

Site Timeline