Trafo helvede i lejligheden - Page 2

Re: Trafo helvede i lejligheden

den
som
ødelægger

Næh du, der for at gøre det billigt. Et lavvolts produkt skal ikke testes
for overslag og en masse mere.
Strømforsyningen købes så ved en grosist.

Benny

Re: Trafo helvede i lejligheden

også

;-D
Jeg bruger en 12 volts strømforsyning til alt der kører på 12 volt.
Det sparer lige 4 små strømforsyninger.

Re: Trafo helvede i lejligheden

Det er et dårligt råd.
Hvis dit elektriske apparat er designet til 9V ind, afsættes der væsentligt
mere effekt når du forsyner det med 12V => meget mere varme i apparatet end
det er konstrueret til.
Du risikerer f.eks. at køleplader så er underdimensioneret, så
spændingsregulatoren i dit apparat brænder af.

Re: Trafo helvede i lejligheden

væsentligt
end

Hehe, prøv lige at læse Michael's indlæg igen: "Jeg bruger en 12 volts
strømforsyning til alt der kører på 12 volt." ;o)

mvh
Ebbe

Re: Trafo helvede i lejligheden

Ja, der var jeg for hurtig ude med riven.
Undskyld til Michael, jeg burde vist se at få pudset brillerne :o)

Re: Trafo helvede i lejligheden
Hvis tingene ikke er langt fra hinanden, sE5% byg dog en
strF8%mforsyning, med flere udgange og spE6%ndinger.

Re: Trafo helvede i lejligheden

Og husk at overveje NØJE om de alle skal have fælles stel i
strømforsyningen, eller man kan "undvære" den brum/støj sløjfe...

Emnet var oppe for 1-2 måneder siden, her i gruppen.

Bo //

Re: Trafo helvede i lejligheden
Hmm slF8%jfen kommer vel kun nE5%r de sidder smmen pE5% anden vis. Som i
det oprindelige indslag med en scanner og forstE6%rker til denne. Ellers
kan jeg ikke se nogle problemer. Man kan jo ogsE5% inde i boxen holde
dem galvanisk adskildt, hvor det krE6%ves.

Re: Trafo helvede i lejligheden
Det var da helt fantastisk hvor mange spændende og venlige svar der kom på
mit indlæg, i løbet af en lille søndag.

Det er lidt omfattende at svare alle, så jeg vil bare sige: Tusind tak for
venligheden!

Jeg vil kaste mig ud i de idéer jeg synes bedst om.

Mange hilsner Peter

Site Timeline