Tone controller med SPI interface

Jeg vil lave en simpel tonecontrol til audio brug. Det skal tilsluttes et
SPI interface fra en microprocessor.

Umiddelbart var min ide at bygge skidtet op omkring en opamp, hvor et
digital potmeter styrer den frekvensafhængige tilbagekobling, f.eks. med et
MCP41100 fra Microchip. Dog er dette nok ikke muligt da denne er begrænset
til en input spænding over modstanden svarende til forsyningsspænding (fra 0
til 5 V), hvilket jeg ikke kan overholde i en kobling som den nævnte.

Andre gode forslag, som fysisk ikke fylder alverden?

Jeg ved der findes deciderede IC'er der kan justere både volumen og tone,
sågar lave rumklang. Det er jeg ikke interesseret i, primært pga. af prisen.

--
MVH Troels

Re: Tone controller med SPI interface

Skal du lave et styk eller skal produktet serieproduceres ?
Hvis det kun er et par stykke sE5% skaf dem som gratis samples, det er
let.

--
Christian.....MSN: spF8%rg...
http://www.yee-haw.dk

Hvilke kredse er der i saafald tale om? Altsaa dem med rumklang.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Re: Tone controller med SPI interface

Det ved jeg ikke, du mE5% selv sF8%ge rundt.
Philips, AD eller Burr-Brown er nok gode valg.

--
Christian.....MSN: spF8%rg...
http://www.yee-haw.dk