spm: jord på 220v->120v trafo

Go'da gruppe...jeg har behov for at tage denne 300watt omformer i forbrug
efter at have anskaffet en større guitarforstærker i USA - jeg har i
forvejen en 200watt der er forsynet med 3 ben i output. Men jeg er stærkt i
tvivl om hvor jeg skal hente jord på den kraftigere omformer, da der kun er
2-ben forbindelse i output?
Venlig hilsen Jens-Ole B.

Re: spm: jord på 220v->120v trafo

Det er vel ikke transformere, men forstærkeren, der skal jordforbindes.

Bo //

Re: spm: jord på 220v->120v trafo

forbrug
stærkt i
er

Min trafo på 200watt er fabriksleveret med 3-benet 120volt output integreret
hunstik- en kraftigere trafo jeg har købt har kun 2-benet output - jeg har
anskaffet et amerikansk 3-benet hunstik, som jeg vil strømforsyne mine
forstærkere med - hvad/hvor på trafo'en forbinder jeg dette 3. 'hul' som er
jord? - mvh JOB

Re: spm: jord på 220v->120v trafo

Jeg ville mene, at du skal forbinde din nye jord over på den jordledning,
der kommer fra lysnettet.

Erling

Re: spm: jord på 220v->120v trafo

Hvis sekundærviklingen er galvanisk adskilt fra primærviklingen i din
omformer har du ikke behov for at føre jord med over. Jord vil ikke have
nogen funktion efter omformeren hvis der er galvanisk adskillelse.

- Lars

Re: spm: jord på 220v->120v trafo
Tusind tak, Lars, det vil jeg undersøge, og jeg vil mene den er galvanisk
adskilt - mvh JOB

Re: jord på 220v->120v trafo

Som Lars Kristensen foreslog, har jeg set bort fra det tredje 'jord' ben, og
det er da vist udmærket, tak! - mvh JOB

Site Timeline