Spændings dobler

Jeg er i gang med at lave en spændings dobler og når jeg søger på google
kommer der en masse hvor spoler indgår, er der ikke nogle der ved hvor der
står noget om nogle der kun er lavet af kondensator? Ville være helt perfekt
hvis den passer til nogle af disse krav: Vin på 12-15V Iout min 200mA her
gør det ikke noget at spændingen falder en smule for at opnå dette.

Håber i har en ide om hvad jeg snakker om ellers spørg

På forhånd tak
Mvh
Nikolaj Vestergaard

Re: Spændings dobler

Du kan godt lave det med kondensatorer. Men med det strømkrav er det min
erfaring at du slider kondesatorene hurtigt op.

Re: Spændings dobler
Så det vil være at fortrække at bruge spoler, de er bare så besværlige at
lige præcis få den værdi man ønsker når man selv laver dem, der er det
immervæk noget nemmere med kondensatore. Jeg kan sige de ska bruges på et
robot projekt og ska holde til december men det siger jo ikke rigtig noget
om hvor meget den vil blive bruge :D.

Mvh
Nikolaj Vestergaard

Re: Spændings dobler