SOIC SMD Kredse på Wirewrap Demo board..

Sikkert mange der har tænkt på det før mig, men ville lige dele min glæde
efter en veludført på lodning af en SOIC8 på et hulprint.. det med øer...

Det er simpelt at dele lodde øerne med en hoppe kniv i 2 dele... så passer
det lige med benafstanden på sådan en smd kreds...

8 snit med hobbekviven og man er klar til at lodde :)

Kasper
Nu også som Elektronik Teknolog...

Re: SOIC SMD Kredse på Wirewrap Demo board..

Lige endnu et fif til sådan et protoboard...

Istedet dyre gummi fødder eller afstands rør printet kan så på så bordet
ikke bliver ridset etc, der kan man bruge vindues tætnings bånd ell.
.lign...

det fås ca til 10 kr pr meter og der er til mange pcb :)

Kasper
Statig Elektronik Teknolog...

Re: SOIC SMD Kredse på Wirewrap Demo board..
Hej Kasper,

Eller brug RTV-silicone... En klat for hvert ben og sæt så apparatet på
etiketbagsider eller silikonebagepapir (det der kan bruges mange gange),
med et par mønter ved siden af hver klat - så får du skridsikre ben der
bliver siddende (hvis du har renset grundigt inden :)

--
Venlig hilsen,
Søren