Simpel Net spændingsovervågning

I forbindelse med at jeg havde indbrud i min bil for nogle dage side,
opdagede jeg at tyvende havde klippet kablet til mit udendørslys over og
derved HFI og sikring. Hvis jeg have haft en dims på som hylede ved
spændingssvigt på secundær siden af mine sikringer så var jeg vågnet og
havde kunne "forsøge" at nakke de forbandede idioter.

Samtidigt ville det jo også alarmere ved "normale" spændigssvigt.

Er der nogle her der kender til sådan en "dims" der kan hyle lidt ved
spændingssvigt (altså noget med batteri)?

mvh
Henry

Re: Simpel Net spændingsovervågning
Hej Henry

Nemt lavet, et 220 v relæ der slutter når det falder ud, en sirene
og et batteri.

Mvh Max

Re: Simpel Net spændingsovervågning

Ja - køb et relæ med 230V spole. Det kobler du direkte på din 230V linie -
og relækontaktorne tilslutter du så når spændingen forsvinder til relæet -
så kortslutter de og aktiver en lille buzzer, du har forbundet til et
batteri

/Klaus

Re: Simpel Net spændingsovervågning

Du treng eit gamalt rele med 220V spole, eit bilhorn og eit bilbateri. Kobla
hornet slik at det hyler når releet ikkje har spenning, og kopla relespolen
konstant til lysnettet.

HM

Re: Simpel Net spændingsovervågning

Det var da noget mærkeligt noget at gøre.. Men har jo nok en forklaring af
de ikke ville ses.

Ja, du skal have fat i en fasebrud/overvågningsrelæ 3-faset. eller du kan
bruge 3styk 1 fasede relæer.

3faseovervågningsrelæet har EAN 57.09870.065489

du kan jo så bruge en ringeklokke og forbindel igennem relæet, hvis du vil
have en hørbar alarm

Re: Simpel Net spændingsovervågning

Du har alligevel din PC stående med strøm på. Den skal blot have en UPS,
de hyler som regel når strømmen forsvinder.

Men som de fleste andre skriver: Et 230 volts relæ !