Signalgenerator vhf(min 144-146 Mhz)

Har postet et køb af en sådan i marked, men ser ikke ud til det giver noget.
Nogen der ligger inde med diagram med printlaout til noget der ligner?
I gamle dage havde alle kit firmaer noget. Mit proplem er jeg ikke kan
lave print til hf, og nok heller ikke lige ligger inde med spole
materiale. Det haster lidt da jeg har 2 stk 2m tx/rx jeg skal have op at
køre. Behøver ikke at være avanceet med sweep og modulation, men kan da
godt bruges hvis nogen kan hjælpe.
Evt bare nogen der kan låne mig en sådan.
på forhånd tak til den altid hjælpsomme expertgruppe :-)
oz1bqx/Erik
QTH:Frederikssund

Re: Signalgenerator vhf(min 144-146 Mhz)
Hej Erik

Du kan låne en af mine, men det er i jylland, så
det er nok for langt væk for dig.

Men kik på http://www.brugtgrej.dk under salg/instrumenter,
der er fine velegnede instrumenter til formålet til OK priser.

Mvh Max

Re: Signalgenerator vhf(min 144-146 Mhz)

Det er da pænt af dig, men medmindre du kan sende den pr post såååå er
det jo nok lidt umuligt.
Ja jeg kender godt brugtgrej, står bare med et par ap2000 der er døve i
modtageren, så det ville være rart at have en. Har desværre ikke engang
en sender jeg kunne bruge.
Erik

Re: Signalgenerator vhf(min 144-146 Mhz)
Hej Erik

De er gamle og store og ikke velegnet til postvæsnet.

Men en billig og nem løsning er en af disse 4 benede krystaloscillatore
til en tyver, findes ofte på gamle netkort og lignende, eller en købt hos
El-supply på 24 eller 48 MHz. Den tilsluttes et 4,5V batteri og man
har en fin målesender til trimning af modtagere. Jeg bruger ofte den
slags til afprøvning af diverse antenner og lignende.

Mvh Max

Re: Signalgenerator vhf(min 144-146 Mhz)
Den Fri, 27 May 2005 11:00:08 +0200. skrev Erik Rasmussen:

<snip>

Hvorfor tager du ikke dine radioer på nakken, og går ned til de flinke
mennesker i EDR Fr.sund afd.
http://www.oz6frs.dk /
oz1gnn

Re: Signalgenerator vhf(min 144-146 Mhz)

Det gør jeg nok også, jeg har skam meldt mig ind. Men ville da gerne
have noget selv.
Jeg er gammel i gårde men mistede alt mit målegrej på et tidspunkt.

oz1bqx/erik

Re: Signalgenerator vhf(min 144-146 Mhz)
Er iøvrigt qrv på uhf lokalfrekvens. På en motorola gp300 med
stavantenne :-)

Re: Signalgenerator vhf(min 144-146 Mhz)

Hvad med, at bruge en simpel 100kHz-30MHz (e.lign) og optrimme radioen efter
en harmonisk? - F.eks. sætte oscillatoren på 12MHz og radioen på 144MHz?
Eller bare lave en simpel XO med et billigt 12MHz krystal?

Du får ikke meget styr på dit outputnivau, men ofte er det jo en
referencemåling, som man er på jagt efter. Optrimningsproceduren: "Bedre,
end før!" plejer jo, at virke som en plan-snedig for en radioamatør! :-)

Hilsen
Lars
(OZ0LTT)

Re: Signalgenerator vhf(min 144-146 Mhz)
  hej Erik!

  jeg kan muligvis hjælpe!

   snipped-for-privacy@mail.tele.dk

Re: Signalgenerator vhf(min 144-146 Mhz)
Jamen så fortæl beret (evt pr direkte mail). Jeg er lutter øre. Det
ville glæde mig meget.
Erik

Site Timeline