Sammenkobling af navigator til bilradio

For at få meldingerne fra Mio 269+ til Blaupunkt autoradio har jeg forsøgt
med AUX in; OK - men så høres jo ingen musik mellem meldingerne.
Derfor har jeg prøvet med Phone - indgangen der så "muter " radioen.
Mute-funktionen fås ved at føre "Radio Mute" - benet til 0V. Det virker
også, men jeg ved ikke, hvordan jeg får signalet fra navigatoren til at
"tvinge" "Radio Mute" - benet til 0V.
Er der der nogen herinde der kan hjælpe?

venligst Pierre

Re: Sammenkobling af navigator til bilradio

News:dk.teknik.lyd.bilstereo.

Har du ikke en decideret telefonindgang på din radio ?
(overvej evt at fortælel hvilken radio det er jeg formoder at Blaupunkt
ahr lavet en 5-700 forskellige modeller efterhånden)

Re: Sammenkobling af navigator til bilradio

hej Klaus
Det er en London MP35 med telefonindgang, men den reagerer ikke på signal
fra navigatoren (uden at jeg manuelt lægger "Radio Mute" til stel).
Pierre

Re: Sammenkobling af navigator til bilradio

Så skal radio mute kun til stel, når der er lyd fra navi'en.

Re: Sammenkobling af navigator til bilradio

 jeps :o)

Re: Sammenkobling af navigator til bilradio

Jeg mener at det var Peter Opfinder der lavede et lille kredsløb med netop
det formål, som han postede her i gruppen.

Dem må kunne googles frem,

Mvh. Uffe Ravn

Re: Sammenkobling af navigator til bilradio

Her er et link til den konstruktion jeg lavede:
http://peteropfinder.dk/_newsbin/pdamute.html

Det kan den sikkert også.

PS Jeg vil meget gerne høre fra andre der har lavet konstruktionen.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

"15kw" skrev>
Her er et link til den konstruktion jeg lavede:
Tak Peter
Det har givet mig blod på tanden til at prøve selv med udgangspunkt i dit
diagram. Det bliver en sparemodel uden timer og spændingsregulator!
Hilsen Pierre

Re: Sammenkobling af navigator til bilradio

Hej Peter
Så virker det! Det blev "Peter Opfinders" løsning, men med en anden
spændingsdeler(R3/R2). Uden mit PC-baserede oscilloskop var det ikke gået.
Det er
simpelt hen for længe siden jeg har været loddekolbesvinger. Har du et
printlayout liggende?

Hilsen Pierre

Site Timeline