søger

Hej Ng.

Jeg vil godt vide hvor man kan spøger efter diagrammer til gammelt udstyr
fordi jeg spurt på mange servere om dette.

Jeg søger efter et diagram til Luxman Amplifier model Z501
http://www.audioinvest.no/luxman/products/l_z501.htm
jeg kan ikke få den lavet hvis jeg ikke har et diagram over den har set på
den uden, men der er ikke meget at gøre.
Så er der nogle der ved hvor jeg kan få fat i et diagram over den eller har
den liggende som gerne vil sende mig en kopi af den, så vil jeg blive glad.

På fore hånd tak
--
Mads E. Husted

Re: søger
Hej Mads

har
glad.

Prøv at kontakte http://www2.cgi.se/audio /

Mvh Max

Re: søger
Hej!

Hvorfor? Er der brændte komponenter? I så fald har du jo to ens kanaler :)

Iøvrigt ser den relativt simpel ud jvf. billedet så det burde være muligt at
følge signalet rundt i den.

Hvad fejler skidtet?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Re: søger
Højer kanal er gået som jeg så skifter, men futter af med det samme, så det
må være styre printet fejlen ligger for den for mere strøm når den køre
klasse AB og næsten ingen ved klasse A og det skal jo være omvendt, så der
skal jeg have et diagram til styre printet.

MVH
--
Mads

Re: søger
Hej!

Igen, du behøver _ikke_ et diagram :) Du har jo to helt ens kanaler hvoraf det
ene virker som det skal.

Nu siger du klasse A - har du skiftet ALLE effekttransistorerne (dem på
køleplade) i kanalen? Onde tunger her i gruppen :-) mener bestemt det er
nødvendigt i kraftigt grej (= klasse A o.lign.).

Så nu skal du alliere dig med et multimeter og måle på _ALLE_ transistorerne som
sidder før effekt-do. og se om du kan finde problemer. Der kan også være
afbrudte modstande m.m. så der er nok at se til :)

Kan du evt. tage et højopløsningsbillede lodret ned i forstærkeren? Så kan du
lægge det på en hjemmeside så man kan se hvad der "sker" i forstærkeren...!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Re: søger

det
der
det

Der er ikke nu problem at udskifte den kanal uden et diagram, men jeg vil
godt have et over printet som styre kanalen for det er der fjelen nok
ligger.

Jeg har sat nye effekttransistorer i men, de futter somsagt af.
transistorerne som

Det er nu en stor og lang opgave at måle det hele igemmen, men det bliver
nok den eneste udvej hvis ikke jeg skaffer et diagram.

MVH
--
Mads

Re: søger
Hej!

Hvad skulle diagrammet kunne hjælpe dig med? Du skal da stadig finde fejlen i
forstærkeren....! Multimeteret og en rolig aften er hvad der kan redde din amp
:)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Re: søger

Må jeg indskyde et lille bøvs her ?

De af jer , der har den opfattelse af at alt kan laves uden diagram,
er ganske velkomne til at reparere en af mine spolebåndmaskiner, hvor
den ene kanal er gået død , når der optages.

I teorien (!) har i jo lidt ret i at et diagram kan undværes, men skal
man f.eks følge et signal rundt i et kredsløb, kan det (diagrammet)
spare en for ualmindeligt mange timer.

(bare lige en indskudt bemærkning)

--
snipped-for-privacy@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"

Re: søger
Hej!

Sure :)

Ja ok, nu er en spolebåndoptager jo også en relativt kompliceret sag. I den
aktuelle situation er der tale om en 2 kanals forstærker uden "dikkedarer" og
dén er lige til at gå til (imho).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"