RS232 Logger, send data via E-Mail eller FTP

Ved ikke om det her er den rigtigt gruppe men den eneste jeg lige kan finde
til dette spørgsmål.

Er der nogen der kender nogle Data Logger til RS323 der kan sende deres log
f.eks for hver 24 timer via E-Mail eller uploade det via FTP ?

Det data der skal logges er ren text, output fra et telefon central. Der så
senere skal behandles af os til statestik.

Har nok Data Logger via Ethernet men de kræver en konstant forbindelse fra
PC'en til Boksen via Ethernet.
Og det kan ikke bruges i denne forbindelse da Boksen skal ud hos kunder og
sidde og på deres netværk og så skal loggen bare sendes tilbage til os for
f.eks. hver 24 timer
Eller når loggen er fuld.
For vil ikke skulleåbne div. porte i kundens firewall for at vi kan få
orbindelse ind til boksen.

Håber der er nogen der har nogel gode forlag her.

Re: RS232 Logger, send data via E-Mail eller FTP
finde
log

Det er da bare at tage en mini PC og lade den være datalogger, det kræver
selvfølgelig lidt software men det er der sikkert mange der kan skrive.
Når det er ren text der skal sendes så vil jeg anbefale at data filen bliver
komprimeret "zip eller rar" inden den sendes.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

For må da findes en boks løsning der kan dette.

Re: RS232 Logger, send data via E-Mail eller FTP
Hej Kim

På mig virker en mini PC som en billig løsning.

Hvad med en mobiltelefon der sender de dat som SMS, det
må da kunne lade sig gøre og så er det netværksuafhængigt.

Mvh Max

Re: RS232 Logger, send data via E-Mail eller FTP
Vel helst bare have en lille boks jeg bare kan slutte til netværket der så
kan sende det igennem der. enten via E-Mail eller FTP.

Lige som de bokse jeg iforvejen har der sættes på netværket de kræver
desværre bare en konstant forbindelse til boksen til PC'en for at modtage
data,

Re: RS232 Logger, send data via E-Mail eller FTP
Det må da lige være en opgave for en soekris æske
http://www.soekris.com/net4801.htm
pris med æske USD240
eller i DK http://www.cortexsystems.net/shop/index.php 199EUR

/carsten

Re: RS232 Logger, send data via E-Mail eller FTP
ja hvis man selv vil lave softwaren der til, om det ville jeg helst undgå
vil helst have en færdig løsning man også ved er stabil.

Nok noget lignende
http://www.sanpeople.com/products/telepad.asp

Re: RS232 Logger, send data via E-Mail eller FTP

Prøv Danbit eller Data Respons - de har den slags stand-alone loggere.

Mvh. NKJensen

--
DYT ikke ved E-mail...

Site Timeline