Regummiering af trykruller?

Mange af de gamle spolemaskiner lider, som den eneste fejl, under en defekt
trykrulle. Det må være muligt at forsyne trykrullen med frisk gummi. Er der
nogen her der har erfaring med dette. Og hvem kan lave det og evt erfaring
med prisen?
På forhånd tak for svarene.

Børge

Re: Regummiering af trykruller?

Yep !

Det er det da også - man kan "vulkanisere" en ny slidbane på dem

Jeg har gennem årene fået reddet en del via Audio magnetic's

http://www.audiomagnetics.com /

det var ikke ligefrem hundedyrt.

--
Jan_stevns

Re: Regummiering af trykruller?
Hej Børge

Det er nemt at lave selv, dog forudsætter det at man har en rundslibe-
maskine, og det er jo ikke almindeligt hobbyudstyr. Er man fiks på
fingrene kan man lave en ting til at sætte på drejebænken og bruge
den som rundsliber.

Man kan henvende sig til firmaer der laver vulkaniseret gummi til
forskelligt formål og få dem til at vulkanisere nyt gummi på rullen,
det er dyrt da der skal laves en form til formålet. En anden løsning
er at købe tykt gummi og skære en ring ud og lime dn på trykrullen
og så slibe den på mål. En tredie metode er at bruge flydene to
komponent gummi fra f.eks. http://www.devcon.com/ som man så
reparere med og sliber igen på mål.

Devcon kan i DK bl.a. fåes fra http://www.natorp-industri.dk

Re: Regummiering af trykruller?

Inden du går i kast med det skal du lige undersøge - eller bede en
momsregistreret - forhøre sig hos

Jørgen P.
Bjerringbrovej 43
2610  Rødovre.

Tlf.: 44945244

Desværre ingen hjemmeside.

Der findes vist ikke nogen, der er så velassorterede i reservedele til
TV-Video & Audio. Det kan være, at du hulkende kommer med historie om din
syge moster, at de vil hjælpe dig. I hvert fald kan de oplyse om korrekt
typenr. etc. De er meget tjenstvillige.

Karsten H. (7870)
Re: Regummiering af trykruller?
Hej!

Yep, gutterne hos JørgenP er meget hjælpsomme. De gemmer stadig en masse stumper
til videomaskiner, så det kan da også tænkes, at de har trykruller til
spolebåndoptagere.

Ellers er der jo Telmo, men der skal man altså snakke med en eller anden småsur
gimpe, og de ved ihvertfald nul og niks om de ting de sælger ;-)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Regummiering af trykruller?

Tak for alle svarene. Jørgen P kender jeg godt, jeg har hentet en del
gummiremme hos dem. De har et stort udvalg i trykruller til vdeo, måske der
er nogen der marcher.

Børge

Re: Regummiering af trykruller?

Mon Tue Svendsen, aka Svendsens Automatik, aka Svendsens Trailerudlejning,
stadig roder regummiering af trykruller?

Jeg ved at han ikke længere er erhvervsaktiv som momsregistreret.

Mvh. Uffe Ravn

Site Timeline