REED Switch i instrumentbræt på bil

Hey

Hvor mange biler har den reed switch siddene fra fabrikken, er det fælles
for alle ??

hvor gamle biler sider det i ?

kan man montere en selv hvis de ikke er der ?

Kasper

Re: REED Switch i instrumentbræt på bil

Svært at sige, men i mange tilfælde er den jo allerede i brug. Jeg
kender det kun fra min gamle Mazda.

Hvis du er lidt fingernem kan du vel placere et lille reedrør ved siden
af magneten i spedometeret.

--
Jens       callto://jensep

My golf is improving. Yesterday I hit the ball in one.

Re: REED Switch i instrumentbræt på bil
Hej!

Hvad er det nu liiige en reed-switch er?

--
Mvh, Kim Voss Schrader (fortsat skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)

Privat radiosamling sælges, giv et bud pr. mail! Befinder sig på Sjælland.
Re: REED Switch i instrumentbræt på bil

fælles

Kontakt som aktiveres med et magnetfelt.

Jeg er så bare ikke helt med på hvad den gør i et instrumentbræt?

MVH
  Thomas

Re: REED Switch i instrumentbræt på bil
Hej Thomas

Kan bruges til at lave en udlæsning af et gammeldags mekanisk
speedometer.

Mvh Max

Re: REED Switch i instrumentbræt på bil

Yep, typisk et glasrør med et par kontakter i. Og typisk normalt åben...

/Anders

Re: REED Switch i instrumentbræt på bil

Meget ofte indstøbt i et plast hus af hensyn til mekaniske
påvirkninger, ses f.eks. på masser af cykelforgafler.

Mvh max

Re: REED Switch i instrumentbræt på bil
Hej!

Nå ja! Sådan nogen rippede jeg engang fra en bordregnemaskine (en gammel
80'er-model).