Re: AA-batterier med størst kapacitet

On Sun, 13 Jul 2003 01:46:46 +0200, "Jonas Nielsen"

Dem du nævnte, 2200mAh er omkring den største kapacitet du kan få på
AA-batterier. Jeg ville dog ikke kun vælge efter mAh-angivelsen, da de
forskellige fabrikanter sikkert måler dette forskelligt. Der er jo
stor forskel på at aflade et batteri ved en konstant lille effekt, end
ved korte, men kraftige afladninger, som f.eks. i en blitz til et
digitalkamera. Jeg har selv 4 AA 2100mAh fra Varta og de virker rigtig
godt i mit digitalkamera, som rask væk "spiser" 4 alkaline batterier
til morgenmad.

Jeg tror du skal stole på din isenkræmmer. Hvis en sådan oplader
fandtes, ville jeg dog gerne have fingrene i en!

Mvh
Johannes Clausen

Re: AA-batterier med størst kapacitet
Så ville alle batterier jo lige pludseligt blive solgt som
genopladelige, og det gør de ikke.
Jeg har endnu aldrig hørt om det.
--
   Calle

Re: AA-batterier med størst kapacitet

Den er nu god nok, men du kan ikke lade særligt meget på dem, og ikke
få særligt meget ud af dem. Men som en nødløsning kan det godt gå.

Poul Erik

--
                                        == __o
Poul Erik Lindaa   === _'\ <_       E-mail: snipped-for-privacy@mail.tele.dk

Ja, det kan man godt men der er et par små MEN'er.

1) de kan ikke lades til fuld kapacitet og de kan kun lades et par gange
(3-5 gange) før de er ubrulige.

2) brug KUN en lader der er specielt bygget til Alkaline batterier. De skal
pulslades og der skal en form for ladekontrol på for at det ikke går galt
(læs: lækker, eksploderer, osv)

3) brug kun batterier af høj kvalitet (duracell ol.) og du skal lade dem ret
hurtigt efter at de er kørt flade, ellers er de ubrulige.

4) der er sikkert mere jeg ikke kan huske.

Se evt artiklen "Recharging the unchargeable", Electronics World (04/1998).

 - patrick

Re: AA-batterier med størst kapacitet
Hej gruppe

Tak for de mange gode svar!