RAM til datalogger

Hej dav

Jeg skal til at lave en datalogger som skal bruge cirka. 16 mbit ram.

Det skal være read/write ram, maks datarate vil være 8 kbyte i sekundet.

Da det gerne skulle gøres til en fornuftig (lav) pris, tænkte jeg på at
bruge ram
moduler fra computere (EDO ram eller noget i den stil), men jeg har ikke
kunne finde noget information om hvordan man bruger dem.

Jeg har også kigget på noget SRAM fra Nec (1 mbit) men de koster ca. 100 kr.
pr.
stk, så det går hen og blir lidt for dyrt.

Så er det muligt at bruge computer ram og hvor kan jeg læse om hvordan?
Eller er der andre billige mulighed?

Mvh
Flemming

Re: RAM til datalogger

CompactFlash!

Mvh.
 Anders

Re: RAM til datalogger

... og så har det et rart ATA interface så hvis din datalogger skal
logge rigtigt meget data kan du bare købe en 160GB maxtor disk og putte i:)

But anyway, hvis du vælger compact flash og putter fat32 på kortet skal
du ikke til at skrive nogen pc software for at kunne læse flash'en...

Re: RAM til datalogger
[snip]
[/snip]

God pris, lidt bøvlet interface men det ser ikke umuligt ud.

[snip]
i:)
[/snip]

Så skal jeg da være et svin med de data den skal logge ellers er det lige i
overkanten ;)

[snip]
[/snip]

Ja det er jo heller ikke dårligt.

Tak for svarene.

/Flemming

Re: RAM til datalogger

    SD eller MMC kort er nu en del lettere :) de har et SPI interface, som
virker fint, og let at bruge... og så er de jo ikke så store og klodsede :)

    VH
    Lars Molnit

Site Timeline