Racerbane - identitet

Hej NG.
Jeg er racerbanetosse til fingerspidserne.
Jeg går og leger med en ide, som i må hjælpe mig med !
På gokartbaner, til marathonløb osv. har hver kart /løber en lille dims, der
giver dem en unik identitet til elektronisk måling af tider osv.
Jeg vil godt gøre brug af et lign. system, så jeg bare kan sætte en bil på
skinnen, køre forbi "læseren" og så ved mit styreprogram automatisk at nu
kører person X med bil XX på bane XXX.
Det er skal IKKE bruges til at måle omgangstider med, det har jeg noget
Ir-udstyr til.
Det er selve hardwaren der er problemet, programmet til at styre det med har
jeg folk til at lave.
Til sidst skal jeg nok tilføje at jeg ikke er elektroniknørd, bare en
interesseret tosse :-)

/Kai

Re: Racerbane - identitet

Har jeg ret i at der mangler et "ikke" i ovenstående. ca mellem "bilerne" og
"kan", eller
er det mig der ikke fatter noget ?

Morten

Re: Racerbane - identitet

Banen er en 1/32 Ninco (det er samme slags som den gode gamle Scalextric som
mange kender) hvor der er 2 spor, og som man altså IKKE kan overhale på.
Det jeg søger er ikke så meget alle mulige forslag til det, men mere konkret
hvad og hvor jeg skal købe det.

Re: Racerbane - identitet

Tag et kig forbi danbit der er lidt af det du snakker om.
http://www.danbit.dk/produkter/2205.phtml
Der er også andre der laver lignende systemer.
Bla. Perpel og fuchs (ikke sikker på at det er stavet korrekt)

/Peter Andersen

Re: Racerbane - identitet
Det var lige det jeg søgte.
Tak for hjælpen.