Q:Spejlvending af 127v-220v trafo?

Gode gruppe, jeg har anskaffet et dejligt stykke amerikansk elektronik
(mindre guitar rørforstærker), og har nu brug for at kunne forsyne den med
120v (60hz - forbrug 70w) strøm. Jeg har i forvejen en trafo, der laver 127v
til 220v 50hz, og spørger derfor om det, som jeg mener, er muligt (samt
fornuftigt og sikkert) at spejlvende denne, f.eks. ved at lukke 220v ind i
det oprindelige 127v udtag, og så få 127v på den oprindelige 220v input? -
svar mig meget gerne på min email, men jeg skal huske at kigge de næste
dage...mvh. JOB

Re: Q:Spejlvending af 127v-220v trafo?
127v

Hvis du endeligt vil prøve, skal du sætte 230 volt til 220 vols output og
trække 127 volt ud på de nuværende inputterminaler.

Sætter du 230 til 127 volts terminalerne får du 380 volt ud i stedet.

Kalus

Re: Q:Spejlvending af 127v-220v trafo?

Det funker sandsynligvis...!

Jaeh, et kort(?) øjeblik, indtil sikringerne, 'guitaren' eller trafoen
futter af...

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Re: Q:Spejlvending af 127v-220v trafo?

127v

Hej igen...tak for indlæg og emails! - det er en solid gammel trafo fra AB
Erik Sundberg - jeg vil nok prøve at sætte 220v til 220v out på trafo'en, og
så måle lidt på hvad der kommer ud i 127v enden, før jeg tilslutter noget
som helst...mvh JOB

Re: Q:Spejlvending af 127v-220v trafo?

Klip

En kommentar:

Du skal forvente at få 5 - 10% mere ud end der er specificeret.
Hvis du måler spændingen uden last.

Spændingen på udgangen afhænger af belastningen. Og indgangsspændingen
er jo heller ikke konstant 230V.

220 kaldes 230V idag.
(En af de mere fornuftige standardiseringer som EU har været medvirkende
til. Det er vanskeligt at finde andre... Ikke engang at standardisere
stikkontakter kunne de finde ud af...!)

Mvh. Jørgen

Site Timeline