spm: jord på 220v->120v trafo

Go'da gruppe...jeg har behov for at tage denne 300watt omformer i forbrug efter at have anskaffet en større guitarforstærker i USA - jeg har i forvejen en 200watt der er forsynet med 3 ben i output. Men jeg er stærkt i tvivl om hvor jeg skal hente jord på den kraftigere omformer, da der kun er

2-ben forbindelse i output? Venlig hilsen Jens-Ole B.
Reply to
JOB

Det er vel ikke transformere, men forstærkeren, der skal jordforbindes.

Bo //

Reply to
Bo Bjerre

forbrug

stærkt i

er

Min trafo på 200watt er fabriksleveret med 3-benet 120volt output integreret hunstik- en kraftigere trafo jeg har købt har kun 2-benet output - jeg har anskaffet et amerikansk 3-benet hunstik, som jeg vil strømforsyne mine forstærkere med - hvad/hvor på trafo'en forbinder jeg dette 3. 'hul' som er jord? - mvh JOB

Reply to
JOB

"JOB" skrev i en meddelelse news:xU7ne.1042$ snipped-for-privacy@news.getnet.dk...

Jeg ville mene, at du skal forbinde din nye jord over på den jordledning, der kommer fra lysnettet.

Erling

Reply to
Erling & Lene Nansen

Hvis sekundærviklingen er galvanisk adskilt fra primærviklingen i din omformer har du ikke behov for at føre jord med over. Jord vil ikke have nogen funktion efter omformeren hvis der er galvanisk adskillelse.

- Lars

Reply to
Lars Kristensen

Tusind tak, Lars, det vil jeg undersøge, og jeg vil mene den er galvanisk adskilt - mvh JOB

Reply to
JOB

Som Lars Kristensen foreslog, har jeg set bort fra det tredje 'jord' ben, og det er da vist udmærket, tak! - mvh JOB

Reply to
JOB