Programmering af ATMEGA162 16AI TQFP44 'in-circuit' [Aalborg/omegn]

Jeg har brug for lidt hjælp af venlig sjæl i Aalborg eller omegn
(Nordjylland) :)
Sidder her med et lille print hvor der er loddet en ATMEGA162 16AI TQFP44
på, denne skal gerne programmeres, og gerne mens den sidder på printet - den
er ikke sjov at lodde ud :). Der skulle ikke være noget problem i at gøre
det uden at lodde den ud, jeg ved andre har gjort det samme.
Jeg har .bin filen som skal smides i, men jeg mangler en som kan gøre det
for mig.
Jeg fik godt nok også et diagram som viser hvordan jeg kan programmere via
parallelporten, men det er ved at være nogle år siden jeg havde en pc med
parallelport (har kun bærbar pc).
Evt kan jeg da nok finde en pc med en parallelport, men så mangler jeg en
74HC244 hvis nogen har en i overskud :)
Her er diagrammet, åbenbart en helt standard "avr isp" opstilling...
http://hijiri3.s65.xrea.com/sorekore/develop/avr/image/avrisp-siprog.gif

Re: Programmering af ATMEGA162 16AI TQFP44 'in-circuit' [Aalborg/omegn]
Jeg bor på øen, langt væk, sååå

Har du en ISP med 6 ben på printet? Eller er det en 10 bens stik? Eller
mangler der et stik, så skal der trækkes tråde rundt?

En standard 6 bens programmer er denne:
http://koz.dk/product.asp?product11%02

Ellers er det lige den CPU jeg selv bruger meget.

Christen

Re: Programmering af ATMEGA162 16AI TQFP44 'in-circuit' [Aalborg/omegn]

Der er intet stik så det er direkte på cpu'en...

Okay, den bruges her i et kabel til at udlæse fejl fra VW/Audi/Seat/Skoda...

Site Timeline