Praktisk elektronikk.

OPAMP med CMOS innganger, (TLC27L4), SMD :-(

Hensikt: Ca 100g forsterking, impedanssenking. Utspenningen skal ikke
overstige 5V.

27K fra VCC gjennom en 1N4148 gir 0,7V "zener".
Stor motstand fra out til in-, og en mindre videre, fra in- til zener. Hvor
stor kan / bør (i praksis) stor motstand velges?

Nå kan jeg kople en (svak, høyimpedans) spenningskilde (= min gule LED)
mellom:

a)    in+ og in-
b)    fra in+ til zener
c)    men kan jeg også sløyfe zener, og kople liten motstand direkte til
GND? Hvis ja, hvor bør så LEDen plasseres, a eller b?

Hva bør jeg velge, og hvorfor?

Jeg spør fordi SMD ikke er fumlebrettkompatibel.