PIC brænder.....

Jeg skal have bygget mit PIC system så jeg har ICSP. Det der bekymrer mig
lidt er plads forbruget af et sådant kredsløb? Hvor meget er nødvendigt? Kan
det meste laves med SMD?
Hvor mange fysiske benforbindelser på det stik der skal sidde på printet er
egentlig nødvendigt? Dvs. hvor mange styresignaler skal man have fra PC'en
for at kunne programmere PIC'en?

Har også et spørgsmål vedr. krystaller. Hvor smår (rent fysisk) kan man få 4
MHz krystaller? Hvad koster sådanne små krystaller? Hvis man antager man har
et lille krystal og SMD kondensatorer ville en færdig oscillator på 4 MHz
kunne fås mindre?

Mvh.
Don

Re: PIC brænder.....

4
har

Har du overvejet en resonator med indbygget kondensator.

Du kan f.eks. se her: http://www.elfa.se/elfa/produkter/dk/1479.htm

Men du bliver nok nød til at se andre steder for 4MHz.

Re: PIC brænder.....

MHz

Mange tak for svaret. Jooo men mit problem er at timingen skal være temmelig
præcis da den mange dage i træk skal give signal på flere bestemte
tidspunkter af dagen. Er nervøs for at en resonator er for upræcis?

Don

Re: PIC brænder.....

temmelig

Hvis du har mulighed for at lægge en kalibreringsfaktor i MPU'en er den
måske god nok, men selvfølgelig vil et krystal være bedre.

Site Timeline