PIC "brænder"

Jeg står og skal bruge en seriel enhed til at programmere PIC'er med! Jeg syntes bare ikke jeg har lyst til at bruge mine surt-tjente penge på en Pro Mate II eller lign. Jeg havde tænkt på at benytte mig af denne her

som jo kan erhverves helt gratis! Er der nogle der har erfaringer med denne og det tilhørende software? Jeg ville meget gerne kunne blive ved med at skrive programmerne i MPLAP, men kan jeg så bare bruge den hex fil som mpasm.exe genererrer og brænde den ned i PIC'en med ovenstående brænder?

Nogen der kender til andre alternativer til de dyre brændere?

Mvh.

-- Morten

Reply to
Morten Møller Jørgensen

Du kan også den endnu simplere JDM (Jens Madsen) programmer. PRøv google med: JDM og pic16fF84. Softwaren kan ic-prog 1.05 eller pony-prog

mvh Eric

----------------- Morten Møller Jørgensen skrev:

Reply to
Snusken

Jeg har lige købt mig en brugt PICStarter Plus, og er lidt i tvivl om hvilken udgave af MPLAB jeg skal gå i gang med - hvad har du brugt til nu ?

Mvh KS

Reply to
KS

"KS" skrev i en meddelelse news:404b10e2$0$1577$ snipped-for-privacy@dread14.news.tele.dk...

Brug nyeste 5.xx den er ik så god under win2k osv... men fino.

Jeg har brugt den til de 3 PICstartPlus der ligger over i skuffen og trækker støv (måske man sku sælge ud)... og til JDM stikket fra Olimex (

5?).... ICD-1 fra CCS.

Men hvis du vil slippe for at skifte når du her snart køber din ICD-2 (Ka kun anbefales) så brug MP 6.43 så er du inde i rytmen.

VH Lars Molnit

Reply to
Moller

Jeg bruger pt. 6.40.....men jeg bruger ikke så mange andre funktioner end editoren, asembleren og så simulatoren. Skal til at geninstallere spanden her i dag og så regnerjeg da med at hente 6.43.

Hvor meget måtte du slippe for den og hvor har du købt den?

MVh.

Morten

Reply to
Morten Møller Jørgensen

Ja den er ganske simpel det kan jeg godt se....den anden tiltaler mig dog mere da der er mulighed for at udbygge med et hav af adaptere. Men kan jeg bare tage hex filen som der genereres af mpasm.exe og brænde den direkte over i pic'en ?

Mvh.

-- Morten

Reply to
Morten Møller Jørgensen

Hvad mener du med moduler? C kompiler og lign. har jo altid kostet.....men det er jo sikkert ikke det du mener :-/

Hmmm det var måske en ide at finde en brugt en! Den kan programmere de fleste (om ikke alle) PIC uC'er right?

Mvh.

-- Morten

Reply to
Morten Møller Jørgensen

ja

--
 for at svare direkte send til mrnews(snabel-A)tiscali.dk
 erstat "(snabel-A)" med "@"

 Med Venlig Hilsen
 Morten Dall Darmer
Reply to