PCF 8574 PORT EXPANDER / HDD

Hey

Jeg sidder lige og overvejer noget med et HDD interface... men jeg har kun
18 I/O ledige på mit FPGA board til det...

Ser derfor har jeg overvejet at bruge en port expander som den phillips...

Jeg havde overvejet 2 metoder...

1.
de 16 Data koblet direkte
RW/RD koblet direkte

I2C koblet til en extern PS2 Stik...Tsk Tsk
IRQ koblet til I2C men ikke nok I/O til at køre den videre ud af expanderen
men mener jeg kørte den på en atmege uden irq også..

2.
de 16 Data koblet direkte

Resten koblet igennem I2C

IRQ ikke monteret...

Hvad tror i der er bedst ?
Hvad vil i regne med overførelsen kan blive på en Spartan 3 ?
Andre Ideer ?  tænkte på at dele dataene over.. en multiplexer eller 2 port
kredse er jo ret hurtige ?

Ellers tænkte jeg på Sata diske.. men det er jo nok lige voldsomt nok

Kasper

Re: PCF 8574 PORT EXPANDER / HDD
Hej Kasper,

Hvad med den 3 ...

Kør 8 bit data og 4 bit adresse ...

D0 => D7, A0 => A3, RD, WR, BUSY, /CE1 giver 16 pins så har du endda 2 i
overskud ...

M.v.h.
Lasse

Re: PCF 8574 PORT EXPANDER / HDD

Bummelum...
sad lige og kiggede i denne :
http://www.repairfaq.org/filipg/LINK/F_IDE-tech.html

syntes ikke jeg kan finde noget om 8bit mode...
kunne du bringe noget frem i lyset til mig ?

Jeg er klar over at CF kort kan køre 8bit men vidste ikke med HDD

Men det ville jo ikke være dumt :)
(undre mig så bare lidt over hvorfor de har valgt det her :
http://www.circuitcellar.com/library/print/0103/eady150/f1.htm
hvor de forbinder det til en 8Bit uC med en 16Bit ram og så videre til en 8
Bit RTL8019

Kasper

Re: PCF 8574 PORT EXPANDER / HDD

http://www.interfacebus.com/Design_Connector_IDE.html

Det ser ud til at det er Til og Med ATA-2 de kunne køre 8 bit :(

Og det ligner det er obsolute, så sikkert ikke bagud compitible

Kasper

Re: PCF 8574 PORT EXPANDER / HDD

Ok det var jeg ikke klar over, jeg vidste bare at man kunne bringe en
harddisk til at erstatte et CF kort uden kvaler men har også kun prøvet med
en 512MB oldsag

m.v.h.
lasse

Re: PCF 8574 PORT EXPANDER / HDD

Det er så ikke helt sandt.. kun hvis ex.vis kammeraet kører true IDE

Et CF kort kan operere i 3 modes mener jeg.. en True IDE og en PC CARD MEM
mode og en PC CARD I/O MODE

Har datablad på lager..

Kasper

Site Timeline