PCB Layout program ?

Hej.

 Jeg kunne egentlig godt bruge et PCB layout program til at lave et print -
og har kigget på CadSoft's Eagle ... problemet er blot, at det i
gratis-udgaven "kun" kan klare print på 8x10 cm .... og jeg skal egentlig op
i europa-kort størrelse (16x10 cm)... Og US$125 for at lave et enkelt layout
virker lidt pebret.. Fordelen ved Eagle er, at schematic delen hænger sammen
med layout delen, så netlisten overføres (og man derved undgår at få noget
sat forkert sammen i forhold til diagrammet)

Er der nogen, der kender til andre løsninger ?

Jeg skal ikke have det færdige resultat ud som gerber-filer eller lignende -
bare jeg kan lave en udprintning i 1:1 på en laser-printer - så klares
resten via Press-n-peel ;-)

/Brian

Re: PCB Layout program ?
print -
op
layout
sammen

Måske du kunne bruge disse 2: www.freepcb.com/  og
http://tinycad.sourceforge.net/

Hvis du tegner dit diagram i tinycad kan du exportere din Net-list til
f.eks. Freepcb.

Begge programmer er freeware open-source programmer.

Jeg har ikke selv nogen erfaring med programmerne!

Mvh
Gert K.

Re: PCB Layout program ?

Der er Cadstar Express. Det er fuldt funktionsdygtigt, men begrænset i
antallet af pins (300)og net (50).
Men om det er nok kan du jo selv afgøre.
http://www.cadstarworld.com/down_express.asp

Mvh

Peter
Som selv bruger den betalte udgave på arbejde.

Re: PCB Layout program ?
Hej Brian

Hent Circad hos www.holophase.com det kan hvad du gerne vil
have men hensyn til sammenhæng mellem SCH og PCB delen via
netlister. Der er ingen begrænsninger i størrelser, den eneste
begrænsning i prøveudgaven er at den ikke kan udskrive Gerber.